Onze kleine meid is altijd erg aan het keutelen in bed. Eerst dacht ik nog dat het kwam doordat ze geen slaapzakje aan had. Toen ik die aandeed, ging het al beter. Maar helaas was dat van korte duur,Ze kroop weer omhoog met slaapzak en al. Dus ik die slaapzak aan de onderkant van de matras gedaan. Maar ze krijgt het voor elkaar om ook die los te krijgen en dan ligt ze weer dwars in bed. Gevolg hiervan is, dat ze met haar hoofdje tegen de spijlen aanligt en dus gillend wakker wordt, omdat ze haar hoofdje heeft gestoten. Heeft iemand een andere oplossing?
Wij hadden hetzelfde probleem. Wat je kunt proberen is een opgerolde handdoek als U-vorm neerleggen, met daaroverheen het hoeslaken (dus hoofdje bij opening en beentjes over de rol heen). Dit helpt bij ons erg goed. Je kind ligt zo een beetje begrensd, maar kan zich toch goed bewegen. Slaapzak instoppen lijkt mij niet echt veilig ivm verstikkingsgevaar. succes!
Wat heel goed helpt en ik gebruik het nog steeds bij mijn dochtertje want ze is een onrustige slaper. De Safe To Sleep. Dat laat je kindje stil leggen. Wij hebben er hier echt sucses mee! En we hebben al twee nachten door morgen slapen van ons dochtertje. Lief he' en dat allemaal met de Safe To Sleep
Voor het doorslapen hebben we het niet nodig en het is ook vooral voor overdag. De nachten gaan eigenlijk goed. Ik leg haar na het laatste flesje in bed en daarna slaapt ze ook meteen. De volgende morgen ligt ze dan maar een heel klein beetje boven de deken. Het is juist overdag dat ze zo ontzettend keutelt in bed. Vaak als ze ligt te kletsen, dan beweegt ze er veel bij, gevolg dus dat ze dwars in bed ligt. Maar ik zal een gaan kijken of een opgerolde handdoek helpt. Als ik het goed begrijp ligt ze dan dus met haar beentje wat hoger op de handdoek? Nou ja ik ga in oeder geval proberen. Bedankt voor de reacties.
De opgerolde handdoek ligt dan in haar knieholten/onder de bovenbenen. Is meteen goed tegen krampjes omdat de beentjes inderdaad iets hoger liggen. Ik ben benieuwd of het werkt!
Dat hadden wij ook heel erg. Mijn dochtertje huilde dan ook omdat ze overdwars lag, of het maar hoofdje tegen de spijlen. Nu met de Safe To Sleep hebben we daar echt geen last meer van. Ze blijft op een plek liggen. En ze kan zich alleen naar links en rechts draaien. Misschien helpen de handdoeken ook. Alles is te proberen.
Ja een safe-to-sleep is volgens mij best prijzig Ik zal eens opzoeken op internet, want als die handdoek niet werkt ga ik daar dan maar eens aan denken.