Hallo, Mijn man en ik gaan eigenlijk nooit iets eten of drinken met ons meisje van bijna 4 maand. De paar keer dat we het proberen gaat het even goed maar dan wil ze weg...ze krijst dan alles bijeen.dit komt vooral denk ik doordat ze niet graag in de maxi cosi zit... Ik vind dit zo jammer vooral omdat ik die momentjes met men man wel mis.onze ouders wonen te ver om altijd te babysitten. Ook hoor ik van vrienden dat zij regelmatig gaan uit eten. Hebben we gewoon pech dat ons meisje dit niet wil,is dit een kwestienvan gewoon worden of is het een utopie te denken dat je met een baby uit eten kan? We zien dat we gaan eten rond de tijd dat ze normaal in slaap zou vallen want als ze heel wakker is,wil ze er al van minuut 1 uit... Xxx
Wij hebben het niet zo heel vaak gedaan, maar het ging op zich goed toen ie nog in de kinderwagenbak kon slapen. Daarna niet meer. Wat we wel deden is de wieg bij de buren neerzetten of de babyphone bij de buren.
Echt uit eten met de kleine hebben we tot nu toe nog niet gedaan (vonden we nog niet nodig, aangezien oppas altijd wel te regelen was), maar gewoon op een zaterdagmiddag in de stad ff wat eten en drinken wel. Dat deden we al toen hij 1 maand was ofzo. Als we dan zaten haalden we 'm uit de wagen en voelde hij zich echt 'erbij'. Zodra hij moe werd, legden we 'm weer in de bak en kon hij in slaap vallen. Werkte altijd prima, alleen je moet geen 2 uur willen zitten Half uurtje was meestal wel de max.
Ik lunch wel eens in de stad en dan ligt ons zoontje in de wagen of ik pak hem er even uit als hij gaat jengelen. Echt uit eten nog niet gedaan, maar ik heb ook totaal die behoefte nog niet gevoeld. Ik zou er met een jengelende baby ook geen zin in hebben hoor. Tegen de tijd dat hij rechtop in een kinderstoel kan zitten, zullen we het wel een keer proberen.
Ik heb het tot nu toe nog niet geprobeerd want denk dat het eerlijk gezegd niet zo'n succes zou zijn. Misschien over een paar maandjes ben nu al blij als ik thuis op m'n gemak kan eten.
Wij hebben toevallig vandaag ergens geluncht maar dan neem ik Irem gewoon op schoot en geef ik haar een stukje brood. Dan gaat het wel. Echt uit eten duurt nog te lang voor haar. Nu ze in de kinderstoel kan zitten wordt het wel makkelijker. Met een heel kleintje zou ik het niet snel doen.
Wij zijn 3 x uit eten geweest met de kleine; 1 x met vrienden toen was ze ik denk 2 - 3 maanden ? Ze lag toen in de wandelwagen bak, vond ze prima.... 1 x met familie toen ze een maand of 6 - 7 was Ze zat toen even in het kinderstoeltje maar vond het niet meer leuk, toen heb ik haar in de wandelwagen inzet gezet waar ze even heeft geslapen... En 1 x met de vader van mijn vriend en zijn vriendin, toen was ze 8 maanden, ze heeft het 2 uur lang volgehouden, was volop aan het lachen, zat vooral in de kinderstoel en had de grootste lol, at ook stokbroodjes en soepstengel etc. Hier dus weinig problemen eigenlijk met het uit eten gaan... Pas zijn we wel voor het eerst samen uit eten geweest (vorige week ) en dat was wel een keer fijn even samen weg! Maar de kleine mee nemen vinden wij geen probleem als je maar genoeg afleiding meeneemt voor de kleine...
Afleiden is nogal moeilijk...ze is bijna 4 maand , neemt nog maar juist een doekje in har handjes en is dat dan direct beu ,ze drinkt alleen nog maar melk dus afleiden met eten kan ook niet,in een stoel kan ze ook nog niet.. Raar dat babies zo verschillend kunnen zijnn.. Een vriendin, wiens zoontje 15 maand is , komt met haar man in januari. Zegt ze zo "leg jij alvast een goed restaurantje vast" alsof het de normaalste zaak id wereld is.. Heb dan gezegd "euh ons meisje is (nog) niet echt restaurantmateriaal...kvoelde me al abnormaal dat te moeten zeggen want blijkbaar was dat bij haar zoontje normaal...
Toen ze nog in de wagenbak pastte namen wij die altijd mee en dan lag ze daarin, op een gegeven moment ging ze wel slapen. Nu ze daar niet meer in past neem ik de kinderwagen mee en zet die dan aan tafel, stoeltje zou ook kunnen maar omdat ze zelf nog niet zo goed zit en die vaak vrij ruim zijn vind ik dat niet echt prettig. Wij hoeven haar niet afte leiden ofzo ze krijgt gewoon een speeltje en als ze wat moe word dan speentje en je hoort haar nooit. toen ze nog jonger was dan had ze ook nog niet zoveel aan het speeltje maar ging ze lekker slapen.
Die van ons vindt het ook nix hoor als we te lang stil staan met de kinderwagen, moet wel zeggen dat ik de kleine niet in de maxicosi dan mee neem, maar gewoon in de kinderwagenbak. Meestal gaan we ergens winkelen en nemen we een pitstop als ze toch al haar flesje moet. Dus echt uit eten zijn we nog niet geweest met zijn 2-en, wel wezen lunchen, dan nemen we om de beurt de kleine op schoot, zodat de ander kan eten.
heb het wel eens gedaan in de kinderwagenbak, niet in de maxi cosi. Maar meestal zocht ik toch wel oppas. Er is altijd wel een opa/oma/vriendin etc die op wil passen gelukkig. Als je kindje groter wordt en mee-eet wordt het al weer een stuk leuker. wij gaan wel eens naar een pannenkoekenrestaurant ofzo, vindt ze geweldig, en omdat zij het geweldig vindt hebben wij ook lol... jeetje we zijn echt saai geworden...
Hier werd uit eten gaan pas leuk toen hij echt zelf mee kon eten aan tafel. Als we hem meenemen dan gaan we pannenkoeken eten, naar een wokrestaurant of iets met een buffet. Zijn meestal niet echt de beste restaurants maar wel heel praktisch met kinderen.
Mijn zoontje is altijd mee gegaan met eten en ergens wat drinken. Hij kijkt zijn oogjes uit en vermaakt zich meestal uitstekend. Ik zou je kleintje gewoon soms mee nemen in de kinderwagen bak en het zo plannen dat ze daar een flesje moet krijgen. Mijn zoontje ging na de fles lief slapen en dan hadden wij nog even eigen tijd. Nu mag hij gelukkig in een kinderstoel alleen is hij dat wel iets eerder zat.
Wij gaan eigenlijk heel vaak met onze kleine op pad. Hij is nu 10 maand, maar we deden het al van jongs af aan. We gaan dan niet naar een heel luxe / rustig restaurant, want daar zou ik me opgelaten voelen als mijn zoon begint te huilen. Maar we gaan wel (bijna wekelijks) ergens wat drinken (lunchroom o.i.d.) en zeker één keer per maand wat eten bij een pannenkoekenhuis of bij de V&D. We zorgen er dan altijd voor dat we speelgoed, eten en drinken voor onze zoon mee hebben zodat hij zich goed kan vermaken. En we zetten hem in de kinderstoel van het restaurant (toen hij nog niet kon zitten, namen we vaak zijn eigen wipstoeltje mee.
Toen mijn dochter 4 maanden was en we met de hele familie een weekend naar Texel waren zijn we een keer wezen eten in een pannenkoekenrestaurent. En een maandje later ongeveer ben ik een keer met mijn vader en Ayla wezen lunchen. Verder nooit. De keren dat we het gedaan hebben ging goed, ze heeft toen wel veel op schoot gezeten. Maar eerlijk gezegd vind ik het relaxter om zonder Ayla uit eten te gaan.
Twee weken geleden op CP en ze sliep gewoon in de kinderwagenbak.. Geef er zelf niet veel om uit eten te gaan dus denk dat het niet veel zal voorkomen..
Wij deden/doen het wel regelmatig hoewel ons zoontje ook beziggehouden moet worden. We houden hem op schoot of in de draagdoek (als hij wil slapen). Nu kan hij in een kinderstoeltje maar toen deden we het dus zo. Ik zou hem niet in de maxi-cosi laten zitten, dit is een autostoel en geen wandelwagenzitje...
We gaan regelmatig uit lunchen of uit eten. De kleine zit dan gezellig met een eetstoel er bij en eet wat brood of iets anders op dat moment. We gaan niet uitgebreid uren aan tafel zitten maar een uurtje of anderhalf lukt aardig. Nu moet ik wel bekennen dat we de voorkeur geven aan lunch omdat de avond vrij kort zijn omdat uk vroeg gaat slapen. We zijn er al vroeg mee begonnen (na vijf weken) en proberen het te blijven doen.