Hallo Heidi, Over een week moet ik weer aan het werk. Tot een week geleden had onze zoon een redelijk ritme. 's avonds tussen 20.00-21.00 uur op bed en dan sliep hij 7/8 uur. Daarna nog 3/4 uur en dan overdag tussen 3/4 uur. Een week geleden was dit compleet zoek. Waarschijnlijk regeldagen. Maar nu is het nog steeds bagger. Soms zelfs om de twee uur in de nacht. Hij drinkt dan kort om aan de borst in slaap te vallen. Ik kan hem dan wel weer in de wieg naast mij leggen, maar ik raak zo weer flink oververmoeid. En hij weegt nu ruim 7650 gr. Hoeveel mag ik hem dan in een fles aanbieden? Hij komt met de berekening over de 1000cc namelijk.
Hoi, Hoe is het nu? Sluit uit dat je kindje iets onder de leden heeft. Of een ontwikkelingssprong: dan gaan ze namelijk regelen. Verder: kan het zijn dat je kindje in de nacht wil nemen wat het overdag minder krijgt? Omdat je misschien voedingen hebt afgebouwd? Of omdat jij van huis bent (geoefend met oppassen misschien?) Kindjes willen dan ook wel in de nacht weer komen. Vaak is het tijdelijk. Kijk of je het voeden zo effectief mogelijk kunt maken 's nachts, zodat iedereen zo snel mogelijk weer verder slaapt. Blijft het onrustig, dan even goed naar je dagritme kijken: evt. wat vaker wisselen van kant bij de laatste voeding. Hoeveel in de fles zou je even op moeten nemen op consultatiebureau. Succes en werk ze!
Hoi Heidi, het is erg druk geweest, dus kon niet eerder reageren. Ik heb niet afgebouwd en was ten tijde van het bericht ook nog niet aan het werk of aan het oefenen met oppassen. Hij was niet ziek, dat wisten we wel zeker. Effectief voeden doe ik al tijden. Alle lichten uit laten en eigenlijk niet praten tegen de kleine zodat hij niet té wakker wordt. Het lijkt erop dat de oplossing nog niet echt gevonden is, maar het is ondertussen wel iets beter. Onze zoon is ruim 7700 gr en is 66cm lang. Als hij wakker was of onrustig in de wieg, dan drukte hij zichzelf omhoog. Dit resulteerde er vaak in, dat hij met zijn hoofd tegen het "tralie"-werk van de wieg kwam. Dat ligt natuurlijk niet lekker. Ook merkte ik aan mezelf, dat ik ineens veel minder goed weer in slaap kon komen na een voeding. Dus, sinds afgelopen vrijdag ligt hij ook 's nachts in zijn eigen bedje/kamertje. Dat is een paar nachten echt drama geweest, maar het lijkt er nu steeds meer op dat hij standaard 4/5 uur tussen de voedingen laat. Wel gedurende de hele dag/nacht, maar daar kan ik op inspelen door ook mee op bed te gaan als hij gaat. Mijn wekker gaat nu voor het werk om 05:30 uur, en het lijkt erop dat hij dat begint door te krijgen. Hij wordt nu bijna standaard rond 05:00 uur wakker. Ongeacht de tijd van zijn vorige voeding. Daarna slaapt hij makkelijk weer tot 10:00 uur.