1 of 2 borsten

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door LadyIngrid, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi

Mijn zoontje van 5,5 week drinkt per keer 1 borst. Dan drinkt hij net zolang totdat hij zijn ogen dichtdoet en geen zuigbewegingen meer maakt. Dan haal ik hem eraf en ligt hij te slapen op de arm. Echter, als hij weer op bed ligt springen de ogen weer open en als klapper op de vuurpijl komt hij anderhalf uur later weer. Krijgt hij dan toch te weinig? Is het een idee om hem eerst vijf minuten de ene borst en de andere borst leeg te laten drinken?

Groetjes

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Goed plan om te zien wat beide borsten aanbieden zou doen. Ik zou hem de eerste borst zoveel mogelijk laten drinken (dus eigenlijk zoals je nu doet) en dan goed opletten tot hij moe wordt. Haal hem voor de oogjes dichtvallen af: even overeind, vaak worden kindjes binnen een paar minuten weer actief: dan aan de andere kant en hier uit laten drinken. Praat tegen je kindje, help hem herinneren dat hij aan het drinken is. aai over de bol of geef borstcompressie om hem door te laten drinken.

Kijk het een dag of drie aan of je verbetering ziet, ik hoor het graag.

Daarnaast hebben kindjes verschillende slaappatronen: lichte slaap en diepe slaap wisselen elkaar snel af. De lichte slaap (ook wel REM slaap) herken je aan oppervlakkig ademhalen, grimassen in het snoetje, bewegen van de oogleden. Wacht tot je kindje in diepe slaap is als je het weglegt.
    Succes!

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ik heb t geprobeerd maar ik zie geen verschil. Ik ga weer over naar 1. Hij zal uiteindelijk ook moeten leren om in slaap te vallen

Groetjes

Deel Deze Pagina