Hoi, Mijn dochtertje is nu 2,5 week oud. De eerste 2 weken heb ik borstvoeding gegeven, maar door enorme kloven en een ontevreden kindje (ze kreeg te weinig binnen) ben ik overgegaan op kolven. Ik kolf ongeveer elke 2 uur, om te zorgen dat de productie wat wordt vergroot. Dit ging in eerste instantie heel goed, tot gisteren. Ik krijg mijn rechterborst niet meer leeggekolfd, er spuiten even wat straaltjes uit maar dan stopt het bijna meteen. Ook is die borst wat pijnlijk, dus ik ben met compressen en massages bezig maar het lijkt geen effect te hebben. Inmiddels heb ik dus veel te weinig bv om mijn kindje te kunnen voeden en moet ze flesvoeding erbij. Wat kan ik hier aan doen? Ik ben al bezig met het schema 7 minuten kolven, masseren, 5 min kolven, masseren, 3 minuten kolven. Ook heb ik een tweetal kolven geprobeerd (Lactina Electric en Medela Swing). Ik ben bang dat als het zo door gaat ik een borstonsteking op ga lopen. Mijn kindje aanleggen heb ik ook geprobeerd, maar zij kreeg ook niets uit de borst. Wat kan ik doen? Ik hoop dat je me verder kunt helpen, bedankt vast!
ga een dubbelzijdig electrische kolf huren. helaas kost dit weer geld, maar dat is nu de beste keuze. zowiezo wanneer je alle voedingen afkolft heb je een kolf nodig met een krachtiger motor dan je nu hebt (mini electric is zowiezo af te raden in dit geval, swing is voor ong. 3 dagen kolven als je gaat werken. dus ong. 3-4 voedingen per dag) door dubbelzijdig te kolven, verhoog je je prolactinegehalte, wat maakt dat je meer melk aan gaat maken en als bonus vettere melk mag verwachten. kolf in de ochtend volgens schema, dan na drie kwartier nog eens nakolven om productie te verhogen. van hieruit iedere 3 uur kolven, en rond de middag en later op de dag nog een keer zo nakolven als in de ochtend zoek een lactatiekundige in de buurt, misschien kan ze nu wel aan de borst? dat scheelt een boel. succes voor het komende weekend. heidi margit