doet jullie kindje dit ook?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Athina, Oct 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik was even nieuwsgierig of mijn dochter nou zo 'gemakkelijk' was, of dat al jullie kindjes dit doen.

Als ze zelf iets niet voor elkaar krijgt, pakt Fae altijd mijn handen of die van papa om het dan te doen. De lamp aan en uit doen bijvoorbeeld, is een leuk spelletje, of op de bel drukken... Maar wanneer ze het dan niet voor elkaar krijgt, hangt ze naar beneden, pakt mijn hand, tilt die omhoog om m'n vinger te pakken en duwt dan met MIJN vinger op de bel, de lampenknop etc.

Of als ze iets niet weggepakt krijgt, dan komt ze mijn hand 'halen' en legt die op hetgeen ze weg wil hebben... De boodschap is dan erg duidelijk :D

En vanochtend dus (net beschreven in een ander topic), getoeterd, door op haar en mijn neus te duwen... Maar als ze zelf op haar neus duwde, dan deed-ie het niet :D -dus pakte ze mijn vinger weer... en dan deed-ie het wel :D

Ik moet er telkens zo om lachen, zo bijdehand allemaal.

Maar doen alle kindjes dit?

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ha,ha Dat klinkt als netjes en gemakkelijk idd. :D

Mijn dochter doet dat niet iig. Als haar iets niet lukt wordt ze boos en gooit het desbetreffende ding alle kanten op.
    Laatst was met een paar lego blokjes bezig, die ze dus niet in elkaar kon krijgen. Ze werd rood en duwde zo hard op de blokjes dat ze begon te trillen... En ow wee, als je haar wil helpen, dan slaat ze het zowat uit je handen.

Hier dus één met totaal geen geduld en altijd alles zelf willen doen.;)

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Nee, dat doet mijn dochter niet. Die zet het op een gillen zo van: HELP!!!! Haha, wel grappig en handig dat jou dochter dat doet.

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Haha, nee hoor. Als hier iets niet lukt dan overheerst de frustratie, en als je probeert te helpen vliegt dat waat ze mee bezig was met een boze kreet erbij door de kamer.

Handig zeg bij jullie! Slimme tante, stukken beter dan boos worden, haha.

5. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Hier ook een meisje die erg makkelijk daar in is.
    Als iets niet lukt, lukt het niet. Vind ze prima en gaat ze met iets anders verder.

6. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Demi is heel anders. Die zit precies te bestuderen wat je doet. Om het vervolgens zelf te doen.

als het haar niet lukt, mag je niet helpen want dan wordt ze erg boos. Het moet en zal haar zelf lukken.

Gisteren was ze aan het proberen een schoen aan te trekken. Lukt niet maar ik mocht niet helpen.

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Ons zoontje doet het ook. Eerst wel meer dan dat hij nu doet, nu wordt hij ook wel eens boos omdat het niet lukt. Hij praat nog niet echt goed, maar meestal kan hij het nu met woorden duidelijk maken.
    Het is wel een heel makkelijke manier om iets duidelijk te maken. Duidelijker kan niet!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Het ligt een beetje aan haar bui. Vaak vraagt ze 'mama helpen'? of pakt inderdaad mijn hand. Als ze al een beetje moe is en iets lukt niet (bijv. Lego) dan schopt of gooit ze alles omver. Oh ja, de laatste tijd zegt ze ook als iets niet zo makkelijk gaat 'gaat een beetje moeilijk', dat klinkt zo eigenwijs!

Share This Page