Dag dames, Mijn zoontje heeft op zijn armpjes en beentjes allemaal ruwe plekken die soms een beetje rood zijn. Hij heeft er geen last van en het jeukt volgens mij niet. Nu vroeg ik me af of dit eczeem is of gewoon een droge huid? En tips wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt!
mijn jongen had t ook. ha zei eerst droge huid maar met 11 maande oud zei hij eczeem. en het jeukt zei hij.mijn zoontje leek ook niet alsof hij daar last van had maar hij had dus wel last en jeuk. van begin af aan koelzalf gebruikt maar t ging ni weg totdat ik stopte met elke dag in bad te doen. sinds 11 maanden oud 1x per week in bad. het is dus me nog niet duidelijk wat het was, droge huid of eczeem? het is n vorm van eczeem...maar niet ernstig en komt niet door KMA of iets anders. gevoellig en kwetsbaar huidje..we hebben nog steeds koelzalf maar niet zo vaak rood of ruw meer dus minder vaak...
zou eens kijken of je een vaseline creme of vaseline hydrocortisol kunt krijgen bij de apotheek. Mijn zoontje heeft dus ook een soort van eczeem en als het erg wordt gebruik ik een paar dagen die hydrocortisol creme en dan is het grotendeels weg, en dan gewoon vet houden zodat de huid niet uitdroogd.. Of misschien helpt alleen een vette creme (bepanthen) al..
o nee...de hyrocortiosol creme die wij kregen heeft echt wondjes veroorzakt. ik zou dat nooit meer gebruiken. je hebt echt verschillende soorten van eczeem.extreem rode huid is dus ook n soort.
Ok bedankt! ik heb nog even een fotootje gemaakt maar weet niet of het echt duidelijk is. Je voelt het ook eigenlijk meer dan dat je het ziet..Ik smeer het wel dagelijks in maar hij gaat ook dagelijks in bad als onderdeel van zn bedritueel. Misschien kan ik daar beter eerst maar eens mee ophouden. In ieder geval bedankt!
vraag aan HA koelzalf. wat ik dan ook anders insmeerde werd t niks of droger. volgens HA jeukt t ook heel erg. ja ik had ook bad als slaapritueel. maar hij sliep beter zonder bad.
Als koelzalf betekent vaseline met mentol dan zou ik dat echt niet doen: dat brand als een gek, zeker op een droge huid! Of het nu droog is of eczeem, het beste is: 1. weinig in bad (eens per week is zat), je kunt eventueel een oude pantysok vullen met wat tarwe/haverzemelen, dat is erg vettend en zonder toevoegingen (ik gebruik wel altijd bio zemelen) 2. smeren met Cetomacrogol crème 10% vaseline. Die is goed smeerbaar en heel erg vet, zonder troep erbij. Dit kun je gewoon bij apotheek halen zonder recept.
Hormoonzalf zou ik bij zo'n kleintje niet gebruiken en ook alleen als echt duidelijk is dat je kindje er veel jeuk van heeft. M krabt haar plekjes soms echt helemaal open. Bij haar lijkt het trouwens wel deels veroorzaakt te worden door koemelk. maar goed, zolang je kindje verder geen jeuk of last lijkt te hebben, niet veel spuugt, tevreden is, goed slaapt etc dan zou ik niet overgaan tot zelf op dieet (bv) of koemelkvrije flesvoeding geven.
koelzalf is echt niet vasaline met mentol. het is de zachtste vet middel zonder dingen erin. het neemt juist de brand weg.pfff. mentol mocht mijn kindje zelfs met 15 maanden oud niet van HA toen hij waterpokken had. hormonzalf is ook een sterke spul. zou niet doen. ik herken de uitslag van de foto en dat t droog ruw aanvoelt.
cetomacrogol maakte het erger. ik gebruik die wel vr mijn winterhanden. kreeg steeds van CB arts en hap arts. heb nog n paar liggen.pfff.
Hij spuugt wel heel veel vind ik, al weet ik natuurlijk niet wat normaal is. Maar hij is erg tevreden, slaapt goed (vooral 's nachts) en heeft volgens mij echt geen jeuk want hij krabt nooit. Dus ik weet niet of het door KMA komt maar daar hebben ze wel echt last van toch? Dat idee krijg ik bij hem niet. Ik zal eens aan de huisarts vragen welke crème ik het beste kan gebruiken, nogmaals bedankt voor alle tips!
Ohh mijn kleine heeft echt exact hetzelfde ze zijn meestal rood als hij het warm heeft of net uit bad komt...bij jou kleine ook? volgens onze ha is het dus wel eczeem en hebben daarvoor een zalfje gehad heet iets van Hypercortisol 0.3 % weet niet of ik het helemaal goed heb geschreven hoor. Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en de plekjes zijn allemaal al weg dus nu kan ik weer stoppen met de creme.... Ik denk trouwens dat onze kleine allergisch is voor Honden...want als hij bij me schoonouders is geweest dan verschijnen er een paar plekjes en na 1 keer smeren is het weer weg.
Hee cynnie bij mijn kleine is het idd ook rood als hij uit bad komt of het warm heeft! Ik zal morgen maar eens een afspraak maken met de huisarts.. Bedankt!
de plekjes zijn herkenbaar, mijn dochter heeft ze ook wel eens en volgens de dokter is het eczeem. Met een zalf (weet niet uit m'n hoofd welke) is het weggegaan en we verminderden het bad tot 2-3x per week (was bijna dagelijks) en we smeren haar af en toe in met een vette creme waar vaseline inzit. En nu is het al een aantal maanden weg.
Mijn zoon heeft/had een extreme vorm van exceem Hij doet het goed op Cetamacrogol met 10% vaseline en 10% glyserine Triamcinolon is een #2 hormoonzalf Groninger douche lotion (doe ik een scheutje van in zijn bad) En zeker NIET elke dag in badje Zwitzal droogt de huid uit dus dat ook niet Mijn zoon word om de 3 dagen in badje gedaan zonder parfum troep en de rest van de dagen word hij gewassen met gewoon water ook zonder parfum troepjes
Mijn dochtertje heeft het ook, idd erg rood als ze het warm heeft of uit het badje komt. Gister naar de huisarts geweest en hetzelfde verhaal als cynnie1984. Zalfje gebruiken alleen als het erg jeukt (dochtertje krabte het ook open tot bloedens toe), het is toch een licht hormoonzalfje. Het schijnt eczeem te zijn die vaak na 1 a 2 jaar weer overgaat. Hier ook elke dag in bad ivm bedritueel. Gebruik nu balneum badolie en balneum creme, dit is super spul.
Mijn dochtertje heeft eczeem, en een zeer droge huid. Ik heb alles van de HA en Dermatoloog weggegooid, en decubal producten aangeschaft. (intensief creme, shampoo, en bad olie) Werkt hier veeeeeeel beter dan al die hormoon zalfjes ed, en het is niet schadelijk!! Daarbij gebruik ik hennep body bitter tegen de extreem droge plekjes, en het resultaat was hier na 2 dagen weer zo'n baby zacht huidje als wanneer ze net geboren was
mischien een beetje late reactie. wij hebben ook een extreemexeemprobleem niet nar maar inderdaad van die schuurpapierplekjes sinds ik douche olie van samenwerkende apothekers gebruik is het stukken minder. ik zet haar in bad en na 2 minuten doe ik een flinke scheut van die olie erbij. geen parfum niks. ook merk ik dat het helpt om het badwater lauw te doen in plaats van warm. hydrocortisol word zelfs door mn huisarts afgeraden