ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door This is me, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Waarschijnlijk zijn hier al honderden topics over geopend,maar heb niet zoveel zin om ze allemaal uit te pluizen :p
    Ik vroeg me af hoe het bij jullie gegaan is mbt de ritme krijgen.
    Zijn jullie baby's hier zelf mee begonnen of hebben jullie hier zeg maar aan gewerkt??
    Ook ben ik nieuwschierig hoe oud jullie baby's waren toen ze hun ritme begonnen te krijgen.
    Ik weet dat ons kleintje nog jong is ;)
    Maar door een moelijke start (reflux waar we na 6 weken achter kwamen) en nu een vermoedelijke sprong,moet ik bekennen dat het me heerlijk lijk om nu wat meer regelmaat in ons leven te krijgen.
    Ook voor ons zoontje.

2. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit zelf me dochter in een ritme willen krijgen. Ze heeft uiteindelijk zelf haar ritme bepaald. Voor haar werkt dat ook niet want als ik een ritme aanhield ging zij dwars liggen en niet eten en drinken. Heb nu wel een ritme van eten en drinken maar dat kan per dag nog wel eens verschillen omdat ik haar op bed leg wanneer ze moe is. DAn geef ik haar of eerder wat te eten of drinken of wat later.

Je moet vind ik ook kijken wat jou zoontje het prettigst vind een vast ritme met vaste tijden of beetje flexibel.

3. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hier een zelfde start gehad ongeveer (wij kwamen er met 8 weken achter) en vanaf dat moment kwam er steeds meer ritme in. Al heeft het voor mijn gevoel nog wel tot 6 maanden geduurd voordat ik zelf mijn ritme had gevonden....:)

Wat bedoel je overigens met ritme?

Mijn dochter had na die eerste 2 maanden wel een ritme. Ze werd wakker en bleef dan ongeveer een uurtje wakker en ging dan weer slapen. Maar doordat haar slaapjes niet even lang waren, kwamen we dus elke dag weer uit op andere voedingstijden etc. En nu (16 mnd) is dat nog steeds zo, alleen slaapt ze veel minder dus dan kun je je tijden van eten makkelijker plannen.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Vooral het ritme van voeden vinden we lastig.
    Het liefste zou ik zelf een vast schema willen aan houden vooral omdat het soms nog steeds lastig vindt waarom hij huilt.
    Heb een beetje moeite met huiltjes herkennen :(
    Eerst gaven we hem gewoon te drinken maar we zaten blijkbaar el ruim erboven.
    Vrijdag vermelde de ka dat we toch moesten proberen om zijn voeding iets lager te zien krijgen omdat dit weer de reflux kon verergeren.
    Nu hadden we dus geprobeert om hem meerdere kleinere flesjes te geven maar toen dronk hij in totaal nog meer :$

5. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    die huil periodes zal je blijven hebben. Hebben wij ook gehad. Als je weet dat je zoontje net of nog niet zo lang geleden gedronken heeft proberen om hem af te leiden. Door even te gaan spelen of even laten huilen. Weet het is moeilijk maar als ik naar mezelf kijk soms wel nodig. De eeste drie a vier maanden heeft mijn dochter van 5-7 uur in de avond huilbuien gehad. Terwijl ze de fles dan net gehad had. En vanaf 6 maanden weer om 5 uur in de avond huilen. Toen ik eenmaal begon met vast voeding was het weer over. Ze hebben ook een tijdje s nachts een huil periode. Soms in het nodig om ze af te lijden en soms is het nodig om ze even lekker te laten huilen. Je gaat in de loop van de maanden wel herkennen wat voorhuiltjes je zoontje allemaal heeft. En hoe onzekerde jij bent hoe meer een kind dat aanvoelt of druk bent. DAt heb ik deze week ook maar weer bevestigd gekregen bij mij dochter. Niet willen slapen terwijl mw hastike moe is. Maar door de onrust van mij nam zij dat ook mee in bed. Heb haar bewust laten huilen en op gegeven moment legde ze zich erbij neer en ging ze uiteindelijk slapen. Het doet pijn om ze laten huilen maar soms kan het geen kwaat.

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Wat geef je hem dan te drinken? Als je flesvoeding geeft dan kan je ook nog naar voeding voor hongerige baby's. Of als je hypo-allergeen geeft kan je nog naar standaard.

Heb je het idee dat de reflux goed onder controle is? Als dat namelijk niet zo is dan willen ze nog vaak drinken om de pijn in hun slokdarm te verzachten, waardoor ze dus eigenlijk veel te veel gaan drinken.

Als je zelf een schema wilt aanhouden, dan kan je dat toch proberen? Het is mij nooit gelukt...;)

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij geven hem al forte (hongerige baby's)
    Heb wel het idee dat de reflux beter onder controlle is.
    Hij spuugt namelijk niet meer en trekt ook geen pijnlijk gezicht meer.
    Ook lacht hij veel meer en ziet er tevredener uit.

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoeveel drinkt hij dan nu en hoeveel mag hij?

Je zou eventueel een speen met een kleiner gaatje kunnen geven, zodat hij langer doet over de fles en dus sneller een verzadigd gevoel krijgt.

Heb je ook het idee dat het echt honger is? Heb je al een speentje geprobeerd? Misschien heeft jouw mannetje wel enorme zuigbehoefte en niet echt honger.

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja hij heeft idd een enorme zuigbehoefte en gebruiken vaak de speen ook om zijn voeding een beetje te proberen te rekken.
    Voorheen dronk hij idd zijn fles te snel leeg wij hadden toen een difrax fles met zowel een s speen als een 123 speen,maar bij beiden dronk hij zijn fles binnen 10 min leeg.
    Hij zat toen op 150/180 5/6 schepjes.
    Nu zijn we dit weekend gestart met een dr brown fles en drinkt die iig een heel stuk langzamer,waardoor hij nog eens niet meer de 150/5 haalt.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb altijd het ritme van mijn kinderen gevolgd toen ze baby waren. later ben ik voorzichtig gaan sturen richting een normale dagindeling en acceptabele bedtijd.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

sommige kindjes maken zelf een ritme.. met 6 weken en andere met 6 maanden.. andere kindjes maken van elke dag wat anders hun ritme ;) en weer anderen hebben een paar weken het ene ritme en dan weer een paar weten het andere. Tja, zo zijn mensen he?

Wil je een ritme dan kan je gerust een beetje helpen door de dag bijvoorbeeld altijd op hetzelfde tijstip te beginnen. Wij begonnen tot 1 jaar de dag ALTIJD om 8:00.. Ook in het begin toen ze nog 's nachts kwamen.. Flesje (of borst in mijn geval) om 3? Dan weer om 8:00. drinken om 6:00... toch weer om 8:00.
    Daarnaast beïnvloeden wij ook de slaapjes. Een kind heeft natuurlijk veel behoefte aan slaap maar kan nog niet klokkijken en trekt zich weinig aan van donker en licht dus wij hielden de slaapjes overdag wat beperkt.

Kids zijn trouwens gaan doorslapen (8 uur achter elkaar) met 6,5 week en met 7,2 week. Vanaf 3 en 4 maanden sliepen ze klokje rond.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Zoals Cygnet de dag altijd om 08:00 liet beginnen, zo lieten wij 'm altijd om 23:00 eindigen (nu tussen 22:00 en 22:30).
    We voeden niet op verzoek en ze kreeg in het begin overdag om de 4 uur de fles, nu is het vaker om de 3,5 uur omdat ze steeds langer doorslaapt en ik anders in de knoei kom met die eindtijd.
    In het begin was het zoeken, ging niet altijd even makkelijk. Zoveel huiltjes, moeten we de fles ophogen, heeft ze krampjes, huiluurtje.
    Dat van om de 4 uur betekende wel dat je ze soms eventjes moet bezig houden, speentje, spelen, wandelen (hielp hier vrij goed, zolang het hobbelde was ze stil). We probeerden nooit meer dan 3 kwartier te vroeg de fles te geven.
    Nu heeft ze heel af en toe nog dat ze de fles eerder wil, maar das ook niet erg. Ze zit goed in haar ritme en we werken altijd wel weer op de een of andere manier naar de volgende of laatste fles toe.

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dat van de dag op een bepaald tijd beginnen en eindigen klinkt best goed.
    Ga daar morgen meteen mee van start ;)
    Ben wel weer terug gaan na de difrax fles want met dr brown drinkt hij steeds minder.
    Hoelang heeft het voor jullie geduurt totdat jullie kindje het door had dat om een bepaalde tijd de dag begint??

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Hier ook zo'n start alleen dan gelijk na de geboorte al.
    Wij hebben van week 8 tm week 12 een ritme gehad en sindsdien zijn de klachten verergerd en is het drama.
    Met behulp van het ziekenhuis (kinderarts en pedagogisch medewerkster) hebben we nu een strak schema opgesteld gekregen waar we ons aan moeten houden.
    Dit gaat voor ons thuis wel goed alleen op het kdv loopt het niet.

Als je inderdaad teveel gaat geven aan voeding dan kan de reflux en onrust wel erger worden.

15. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @siepie
    Dat klinkt wel goed samen met de ka een schema opstellen.
    Alleen wel ballen dat het op de kdv niet zo wil vlotten.

Vandaag begonnen om 7 uur.
    Probeer nu iedere keer 4 uur tussen zijn voedingen te laten zitten.
    Ben benieuwd hoe het allemaal nu zal gaan.
    Ook of hij nu wat meer regelmaat in zijn slaappatroon krijgt.
    Volgende week worden we weer gebeld door de ka.
    Heb me nu voor genomen om deze schema aan te houden en als hij dan nog steeds zo onrustig blijft te vragen of de ka samen met ons een schema wil opstellen.

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier een manneke met verborgen reflux, we waren er sneller bij dan jullie. Vanaf 2 weken aan de JBPM en vanaf 4 weken aan de Nexium.

Ritme is hier soms wel en soms niet. Als hij goed in zijn vel zit komt hij om de 3/4 uur om een voeding. Ritme brengen wij vooral in de wakkere periodes aan.

- Wakker worden
    (als er minder dan 3 uur tussen zit eerst even badderen of spelen. Wil ook graag ritme in badje aanbrengen maar moet nog even kijken hoe precies)
    - flesje BV van 110ml. even laten zakken op schoot en boeren
    - spelen in de box/wipper/schommelstoel
    - verschonen, als hij gewassen moet gelijk wassen en omkleden
    - flesje KV van 60 ml maar die drinkt hij vaak maar voor een kwart leeg of helemaal niet
    - samen spelen op kleed op de grond/ wipper of schoot
    - naar bed toe met ritueeltje
    - in bed blijven we naast hem zitten en speentje teruggeven tot hij goed en wel slaapt, duurt meestal ongeveer 15 minuten.

Dit hebben we zelf aangebracht en geeft hem ook veel rust. Als ik hier van afwijk is hij vaak mopperig.. Als ik wil wandelen doe ik dit altijd IPV naar bed brengen. Dan slaapt hij in de wagenbak(al doet hij dit niet altijd meer maargoed..).

Als ik echt op bezoek ga doe ik dit na zijn voedingen. Dan is hij even wakker en kan ik hem ergens anders in bed leggen.

Ik denk dat ik ook maar aan die vaste tijd smorgens ga beginnen. Ik moet straks de oudste naar school doen en zelf 2,5 dag werken. Dan zal hij echt om 7 uur een fles moeten ander komt het niet goed met KDV.

's avonds een vaste tijd hebben we geprobeert maar dan komt hij 's nachts een keer extra, dat hoeft dus niet positief uit te werken. Collega van me had dit precies zo..

17. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ging het met een maand of 3 een beetje vanzelf eigenlijk.
    Milan was in het begin 's nachts altijd wakker en sliep overdag de hele dag.
    Wij hebben hem toen lekker laten gaan en gezien hoe het liep en het is vanzelf goed gekomen.

Wel hebben wij een vast ritme in hoe de dingen gaan (flessen, slaapjes, spelen etc.) en we leven op een redelijk strak schema.
    Dit omdat ik merk dat Milan in de war raakt als dingen ineens anders gaan.

Deel Deze Pagina