Onze dochter is 11 weken en ik zit met het volgende. Ik probeer eten, spelen, slapen als ritme aan te houden en met ongeveer een uurtje wakker begint mw. Te gapen. Als ik haar dan op bed leg slaapt ze meestal behoorlijk, tussen de twee en drie uur z'n 3x per dag. Uiteindelijk leggen we haar voor de avond tussen 19en21u30 op bed alleen.. Dan slaapt ze iedere keer maar drie uurtjes in de nacht (nouja, bijvoorbeeld 21:30voeden tot 21:50 en dan valt ze in slaap en wordt om 00:25weer wakker. Wanneer de dag wat minder gestructureerd is, ze ergens een hazenslaapje doet, een slaapje overslaat of we ergens heengaan waardoor ze in en uit de maxi cosi moet tijdens 'slaaptijd' is het naar bed gaan veel lastiger en huilt ze meer tussen 19en21u. Dit gaat overigens altijd gepaard met veel boeren en scheten. Maar als ze eenmaal slaapt pakt ze sowieso 4 of 5uur maar niet zelden ook 6 of 6,5!! Wat moet ik hiermee?? Binnenkort moet ik weer werken en dan ben ik bang dat ioc het slecht trek om iedere 2,5u te.voeden in de nacht (ik geef bv).
Hoi hoi, Kindjes zijn altijd in de avonduren wakkerder. Dan willen ze wat meer aandacht, meer eten, en soms even huilen om al de prikkels te verwerken van de dag. Het lijkt erop of de voeding van de avond en voornacht niet voldoende is, en de voedingen overdag wel. Het kan te maken hebben met het volgende; Als je slaapt dan maak je prolactine aan, en die zit dan in de nachtvoeding en ochtendvoeding. Probeer overdag vooral in de middag goed je rust te pakken. Je zegt dat ze zowiezo vier vijf uur slaapt, maar dat is dan overdag neem ik aan? Op verzoek voeden is het beste, maar soms moet je wel eens iets uit proberen. Maak haar om de vier uur wakker overdag en voedt dan ook. Misschien helpt het. Groetjes Adrienne