Hoe lang hou je een baby wakker

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Igor35, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

Oct 25, 2010
    1,679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Hoi, mijn mannetje is nu 6 weken en ik vroeg me af hoe lang je ze na de fles nog wakker houdt?

Ik breng hem meestal bij het eerste gaapje naar bed waar hij vervolgens ineens klaawakker wordt, gaat huilen terwijl hij echt wel moe is lijkt mij. Eerst pakten we hem elke keer op, dan stopt hij met huilen en kijkt vrolijk om zich heen. Nu troosten we hem in zijn bedje, dat is een lastige klus maar anders heb je ook de rust en regelmaat niet en raakt hij volgens ons alleen maar meer overprikkeld. Wat vind jij daarvan? Zijn we op de goede weg, hoe zielig het ook even is, hij moet daar doorheen?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Jullie zijn op de goede weg hoor. Het beste kan hij leren om zelf in slaap te vallen, en dat gaat lukken op deze manier. Laat hem tien minuten huilen, en ga dan even troosten. Geen oogcontact, niet met lage stem, en niet geen vragen stellen. Ga daarna weer weg. Als je hem iedere keer oppakt, went hij er aan, en denkt dat het normaal is.

Je kunt horen als hij in slaap valt, dan worden de tijden tussen de het huilen dat hij stil is, steeds langer.

Succes!

groetjes Adrienne

Share This Page