Ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linda88, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe verlopen bij jullie de dagen? Ik wil een ritme gaan beginnen en ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is!

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Hier is het ritme qua tijd erg afhankelijk van hoe laat ze 's nachts /'s morgens wakker wordt. Dat bepaalt in ieder geval ongeveer de tijden van de voedingen. Overdag zo'n beetje om de 3 uur, tegen het eind van de dag/avond wordt dat een beetje korter tot 2 soms 1 uur tussen de voedingen.
    Een gemiddelde dag:
    voedingen om 5 uur, 9 uur, 12 uur, 3 uur, 5 uur, 7 uur, half 9.
    Overdag is ze na een voeding nog ongeveer 1-1,5 uur wakker, wordt steeds langer naarmate de dag vordert. Na de nachtvoeding (die van 5 uur) gaat ze meteen weer slapen.
    Ik probeer elke dag naar buiten te gaan, dan slaapt ze vaak in de kinderwagen, de rest in haar eigen bedje.
    Verder is het hier (meestal): wakker worden-verschonen-voeden-op schoot-in de box spelen-slapen. Soms een extra keer verschonen als dat nodig is. Omdat ze aan het einde van de dag vaak minder lang slaapt is het knuffel/in de box gedeelte soms ook nog voor de voeding.

Voor een kindje van 1 maand is een echt ritme nog wel heel lastig hoor!
    Mijn dochter is 2,5 maand en heb nu ook niet echt een vast ritme. Wel vind ik steeds meer mijn weg in wat het handigst is en wat het beste werkt enzo.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je kindje geeft zelf het 'ritme' aan, daar kun jij niet "aan beginnen".... Volg je kind en het ritme wordt vanzelf duidelijk.
    Uiteraard kun je een keer een fles vroeger of later geven als het jou handiger uit komt, maar naar mijn ervaring heeft het weinig nut om je kind vast te pinnen op bepaalde tijden.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier laat ik Ziva vanaf het begin al zelf het ritme aangeven.
    De ene keer zit er 4 uur tussen de voedingen en de andere keer meer als ze wat langer slaapt ;)

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Mja, mijn zoontje is een stukje ouder dus ik weet niet of je hier wel echt iets aan hebt. Ritme was bij ons ook ver te zoeken toen hij nog zo klein was. (En nu we net een tijdje een mooi ritme hadden, gooit hij het weer om door te weigeren smiddags lang te slapen. Grrr.:cool:)

idealiter gaat het ongeveer zo, de laatste week dus niet meer omdat hij smiddags alweer na een uur wakker wordt. We zoeken weer een nieuw ritme nu!)

7.00 wakker worden, verschonen, fles
    spelen met papa en/of mama, daarna in de box
    bij vermoeidheid naar bed (meestal zo rond 8.45-09.00)
    slapen tot 11.00
    11.00 fles
    spelen
    naar bed zo rond 12.30-13.00, tot 14.30-15.00
    15.00 fles
    spelen
    poging doen tot naar bed, lukt meestal niet.
    Wandelen, boodschappen doen, of gewoon lekker thuis spelen. Vaak valt ie tijdens wandelen nog wel even in slaap voor een half uurtje
    17.00 fruit of groente (net aan introduceren)
    hazeslaapje (30 min als we geluk hebben)
    18.45 bad
    19.00 fles
    ergens tussen 19.30 en 20.30 de nacht in, tot de volgende ochtend

kindlief heeft weinig slaap nodig. Hij is savonds wel chagrijnig omdat hij moe is, maar slapen op de namiddag vertikt hij echt 9 van de 10 keer.

Deel Deze Pagina