Baby eerst 5 flessen, nu 6

Discussion in 'Flesvoeding' started by Djinni, Nov 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Hoi allemaal,

Mijn zoon ging ongeveer anderhalve week geleden van 6 flessen 120/4 mer savonds 150/5 naar 5 flessen omdat hij rond een uur of 6 smorgebs wakker werd. Nu kwam hij een paar keer net eerder waardoor je kwa tijd of zou moeten rekken voor 5 flessen of eerder zou moeten geven naar 6 flessen, beide geprobeerd. Uiteindelijk het cb gebeld: al zou hij even tijdelijk 6 flessen x150/5 krijgen, zou het niet erg zijn. Want op een gegeven moment zou hij het laten staan.

Nu is dit dus al bijna een week zo en hij laat het idd staan, omdat hij een aardige sloot aangeboden krijgt totaal op een dag. Hierdoor laat hij her ook savinds staan en komt hij snachts weer eerder tussen 3:00-4:00 waardoor ik nooit meer op de 5 flessen kom met de hoeveelheid die hij gewoon netjes kan drinken.
    Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Het maakt me niet uit dat ik er uit moet. Het regelmaat is alleen weg.
    Zou ik het beste een nieuwe dag weer kunnen starten met 120/4 , de laaste voeding 150/5 kijken of hij dan weer rond 5-6 komt? Denk dat die 120/4 nu net iets de weinig is, miss 150/5 iets afschenken?
    Hebben jullie tips? Ik wil niet structureel te veel aanbieden.

Alvast bedankt!!
    Oja Matt is 7,5 week ongeveer 5 kilo.

2. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Met 5 flessen 150/5 kreeg hij TTL 825. Nu 990 aangeboden... Daarover zei cb dat dat tijdelijk niet erg was... Logisch dat hij laat staan.
    Dus opnieuw beginnen met 5x120/4, 1x150/5 is TTL 840?

3. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Nogmaals een aanvulling: hij laat nier alleen savinds staan maar ook overdag, logisch met die sloot

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Met 5 kilo is 750 op een dag het streven.
    Ik zou inderdaad wat kleinere flesjes geven overdag en eventueel laatste fles iets meer.
    Ik denk alleen dat hij ook door andere redenen vroeger wakker kan worden, misschien een groeispurt of iets anders. Ik heb hier ook fases gehad dat hij slechter (korter) sliep.
    Hij is nog erg jong om lang te slapen of door te slapen.

Hoe laat krijgt hij zijn laatste avondfles? Maak je hem daarvoor wakker?
    Soms willen ze een tijdje meer drinken (groei?), en dan stabiliseert het zich weer.

Voed je om de 3 of om de 4 uur? Vaste tijden of op verzoek?

5. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Je hebt wel gelijk want vorige week had hij denk ik een sprongetje want hij kan sinds begin deze week veel meer en is helderder.
    De laatste fles is rond 23 uur en dan moet ik hem idd altijd wakker maken.

Overdag slaapt hij meestal 2 -2,5 uur per keer. Na elke voeding gaat hij naar bed.
    Ik voed om de vier uur, soms 3,5 max4,5.

Ik had net dus een kleiner flesje gegeven, maar dan kwam hij bijna een uur later omdat hij toch nog honger had. Merkte toen de fles op al dat hij niet helemaal verzadigd was.

Ik baal ee zo van.. Had nooit of naar zulke grote flessen moeten gaan of niet naar 6 flessen terug. Maar denk dat het idd door dat groeispeurtje komt.

Maar op een gegeven moment blijft hij zelf smorgebs toch weer langer weg dat je wel weer op de 5 uit komt?

Bedankt!!!

6. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Hier hetzelfde 'probleem' maar honger is honger toch?
    Ons meisje is nu ruim 6 weken en ik denk rond de 4500 gram en zij drinkt nu 5x150 en snachts 120.

7. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Drinkt ze ook alles op? Bij mij eerst wel, maar nu dus niet meer terwijl hij alles altijd op lurkte haha.
    Nouja miss moet ik me niet zo druk maken en drinkt hij wat hij nodig heeft en komt het met de tijd wel...

Daar gaan we dan vanuit haha:)

Vond alleen die 5 uur wel relaxed!!:):)

8. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Ja hier drinkt ze alles op :) ik heb gehoord dat zolang je niet over de 1 liter en/of 30 schepjes gaat er niets aan de hand is... Als ze vol zitten laten ze echt wel voeding staan of gaan spugen... Zou me er niet te druk om maken :)

9. Jezz84

Jezz84 Actief lid

Dec 30, 2012
    455
    111
    43
    Ik ben ook aan het overstappen van 6x120/4 naar 5x150/5. Mijn dochtertje komt regelmatig ook nog 's nachts dus helemaal 5 flessen lukt dan nog niet. Dan doe ik het als volgt:
    7:00u 120
    11:00u 120
    15:00u 120
    19:00u 150
    23:00u 150
    04:00u 90
    Op deze manier heeft ze toch de hoeveelheid van 5x150 maar dan verdeeld over 6 flessen. De nachtfles is wat kleiner waardoor ze minder lang wakker is en ik merk dat ze hierdoor steeds vaker door gaat slapen (en ik overdag dus gewoon 5 flessen kan geven). Misschien is dit ook wat voor jou om te proberen?

10. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Hi!
    Ja wat je zegt kleiner flesje id. nacht eventueel.
    In de tussentijd zitten we toch weer op 5 flessen:)
    Alleen wordt hij nu al 2 nachten wakker met kramp, rond 4, hij hoeft dan ook niet eens melk als ik het aanbied. Slaapt dan bij mij verder.

Nu 6:00
    10:00
    14:00
    18:00-1830
    23:15 klein uurtje later

Vandaag zijn prikken gehad:( hij groeit verder als kool!
    Nu 8 weken en een dag. 59cm en 5,3 kg

Hoe gaat het bij jullie?

11. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Had idd met die kramp toen een flesje aangeboden van 60

12. Jezz84

Jezz84 Actief lid

Dec 30, 2012
    455
    111
    43
    Fijn dat je alweer naar 5 flessen kan! Hier nog niet helemaal maar het kleine flesje werkt prima.
    Heeft je kindje last van de inentingen? Ik mag morgen met mijn dochter :(
    Ben ook benieuwd hoe groot en zwaar ze nu is!

13. Djinni

Djinni Lid

Jul 6, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    Zuid holland
    Hoe gingen de intentingen?? bij mij was hij heel huilerig... eigenlijk gewoon een ramp.. maar viel ook samen met een sprongetje. dus wat het nu uiteindelijk was? Nu weer een zonnetje.!

Ja ik ben nu ook gestopt met de laatste fles. moest hem steeds wakker maken om 11uur-half twaalf. Nu slaapt hij van 8 tot 4... neem aan dat het steeds opschuift smorgens..

Share This Page