Ritme?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Lady30, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady30

Lady30 Lid

24 jan 2014
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

9 november begin ik weer met werken. Ze gaat dan 1 dag naar het kdv.
    Alleen heeft ze nu nog niet echt een ritme. Ik heb eerst borstvoeding gegeven en nu zo'n 2 weken krijgt ze volledig flesvoeding. In het begin kwam ze alsnog om de 3 uur en dronk niet meer dan 80 ml. Sinds een klein weekje drinkt ze al wat meer en laat ze tussen de 3 en 5 uur tussen zitten. Ik probeer er dan minimaal 3.5 tussen te laten. Maar de tijden verschillen dus heel erg. Kan ik daar een soort van ritme in krijgen? Zoja hoe pak ik dat aan. Of moet ik me erbij neerleggen? Het enige is dat ze s'morgens de fles gehad moet hebben voordat ze naar het kdv gaat. Moet ik haar dan wakker maken en dan de fles geven? Als ze naar het kdv gaat is ze bijna 14 weken.

Ik hoor graag wat jullie tips/ideeën en ervaringen zijn.

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Mijn tip: laat het los! Je kunt proberen er een ritme in te krijgen, maar grote kans dat de eerste dag dat jij weer gaat werken dit ritme weer helemaal omgegooid wordt door je kleintje.

's morgens zo laat mogelijk wekken voordat je haar wegbrengt (dus eerst zelf douchen/aankleden/ontbijten als ze nog niet wakker is) en dan doorgeven hoe laat ze heeft gedronken en hoe laat je verwacht dat ze weer zou willen. dit kan natuurlijk best per dag verschillen.

Ik ga over krap 2 weken weer aan het werk en geef nog volledig BV. 2 flesjes ontdooide en 1 flesje bevroren melk mee en laat de gastouder het maar uitzoeken hoe laat ze die geeft en of ze ze alle 3 nodig heeft of het met 2 redt. Ik kolf op mijn werk op vaste tijden en zie 's avonds wel weer hoe laat hij wil. Ik maak me vooral druk om de logistieke zaken (maar heb ook nog een peuter thuis die naar de psz moet).

Het komt goed, ook hier gaan we vast weer aan wennen!

3. Lady30

Lady30 Lid

24 jan 2014
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je voor de tip! Ik had al zo'n vermoeden maar om het dan nog te horen is een soort bevestiging ; )
    Dan zijn we wel hoe het gaat lopen :)
    Jij ook vast succes!

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dochter bijna 8 maand, gaat sinds ze 7 maand is naar kdv (Ongeveer 2 hele of halve dagen per week)
    Hier ook nog steeds geen ritme hoor..

Als ik de vroege heb moet ze er helaas al om 6u uit (Is gelukkig tot nu toe niet zo vaak, 6x/maand ofzo), dan moet ik haar meestal wakker maken & dat vind ik zo zielig.. Dan krijgt ze haar flesje hier en op 't kdv leggen ze haar zodra ze moe wordt terug in bed.

Bij ons kdv werken we met een heen- en weer schriftje. Ze houden rekening met hoelaat wij het 1ste flesje hebben gegeven.. En stemmen daar hun voedingstijden op af

5. Lady30

Lady30 Lid

24 jan 2014
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb vrijdag kennismakings gesprek op het kdv. Dan zal ik vragen hoe ze dat doen idd! Thanks!

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    En hier ook geen ritme met 7,5mnd en 2d kdv. Gaat prima, behalve dan dat ik de nachtvoedingen wel zat ben ;) maar met die kleine gaat het uitstekend. :)

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Gewoon ritme van je kindje volgen maar wel wakker maken s morgens voor de fles. Wij geven een boekje mee waar we dan inschrijven hoe laat hij de fles gehad heeft. En hoeveel hij moet drinken. KDV schrijft er gedurdende de dag ook in hoeveel hij drinkt.
    Meestal krijgen kindjes rond die maanden wel een ritme van 3-4 uur tussen de voedingen te laten. Op KDV zijn ze dat wel gewend. Ene ouder wil liever dat er om de 3 uur gevoed wordt andere ouder heeft leiver dat de leidsters ritme van kindje aanhouden. Gewoon aangeven wat jij fijn vindt.

Deel Deze Pagina