Hoi, ik heb een vraag, mijn zoontje is nu 12 weken oud en eigenlijk viel hij altijd heerlijk tijdens het heen en weer lopen naar school in slaap. Tja nu hebben we vakantie sinds een klein weekje en moet hij dus gewoon weer in zijn bedje *bij voorkeur* in slaap vallen en daar gaat het dus mis. Hij lijkt wel ritmeloos nu we onze ritjes niet meer maken... iig niet meer zo vroeg en vaak. Om nu sochtends voor zijn ritme al om kwart over acht te gaan wandelen gaat me te ver maar hij is op dit moment wel helemaal van slag. Ook tijdens het wandelen richting winkel valt hij maar half in slaap en is wakker zo gauw als we binnen zijn. Ook komt hij elke keer met zn koppetje omhoog, hij is heel sterk in zn nekje en komt dan ook best wel een stukje omhoog, zn schoudertjes ook om zich dan weer te laten vallen. S'avonds valt hij meestal aan de borst al in slaap maar hij gaat ook gerust wakker in zn bedje rustig naar dromenland. Ik heb het idee dat hij gewoon het ritme kwijt is maar ja dat verklaart niet waarom hij zo met zn koppie omhoog komt. Hij is wel een heel wijs mannetje, wat graag de wereld ontdekt. Hij is al heel druk met zijn handjes, voetjes zijn in zicht maar dat is dan ook alles. Hij herkend de mensen om hem heen die hij regelmatig ziet en die worden dan ook beloond met een hele mooie glimlach. Nu had ik bedacht hem overdag in zijn ledikant te leggen, hij slaap nu nog bij ons op de kamer in zijn wiegje wat nog prima past maar misschien is dat voor hem een teken dat hij de nacht in moet en ik kan me voorstellen dat hij daar geen zin in heeft overdag. Zij kamer is lekker licht te houden en nieuw terrein voor hem. Aan de andere kant twijfel ik juist weer of ik hem nu wel nieuwe prikkels moet geven want hij is juist al zo onrustig. Hij ligt nu wonder boven wonder te pitten in de box, iets waar ik niet heel blij mee ben maar toch hij slaapt door nadat hij aan de borst in slaap is gevallen... meestal is het zo gauw ik hem weg wil leggen dat hij dan meteen wakker is en dat ook laat horen. Het is een beetje een heel erg lang verhaal geworden haha maar eigenlijk is de vraag, hoe krijg ik hem weer lekker in zijn slaapritme?? En waar? Ik hoor het wel, alvast bedankt voor je tijd! Groetjes Rieanne
Hoi hoi, Als je hem boven in zijn ledikantje legt, is het beter om de gordijnen dicht te doen hoor! In het donker slapen ze beter. Het kan best zijn dat hij dan overdag in zijn ledikantje beter slaapt. Het is natuurlijk ook zo, dat hij nu hij 3 maanden is, wel wat minder gaat slapen. Dat omhoog komen met zijn hoofdje is gezonde nieuwsgierigheid, en bedenk dan maar dat het de beste leermeester is. Hij krijgt dan weer wel nieuwe prikkels, maar hij zal er toch eens aan moeten wennen. En tegelijkertijd is het toch ook weer rustig op het eigen kamertje, dat lijkt me beter dan de box hoor! Waarschijnlijk zal hij zelf ook na de schoolvakantie niet meer terug in het ritme gaan wat er was voor de vakantie. Groetjes Adrienne
Hoi, dank je wel voor je bevestiging, ik had zelf al het sterke vermoeden dat zijn ledikant de beste oplossing zou zijn maar je gaat toch twijfelen. Ik heb het gister uitgeprobeerd het ledikant en dat vond hij in eerste instantie vreselijk, krijsen dat hij deed maar elke keer weer even gerustgesteld en weggelopen en met een kleine 20 minuten viel hij in slaap en bleef lekker twee uurtjes onder zeil. Wat slapen kindjes van deze leeftijd ongeveer?? want als ik om me heen hoor slaapt de een de hele tijd tussen de voeding door en de ander is tussen twee voedingen juist helemaal wakker. ik weet dat er geen vast ritme is maar ik vind het heel erg moeilijk nu aan te houden wanneer hij echt wakker en uitgerust is en wanneer hij nog even zou kunnen doorpitten. Zijn grote broer was een huilbaby dus daar kan ik niet op varen, elke ervaring met Cas is zo'n complete nieuwe ervaring, leuk maar ook wel wennen haha. Alvast bedankt voor je antwoord! groetjes Rieanne
Hoi hoi, Wat kindjes van deze leeftijd slapen, is inderdaad verschillend. Je moet doen wat jij denkt dat het beste is voor je baby. Stelregel is wel dat als je een huilerige baby krijgt, en er verder niets aan de hand is, hij te weinig slaapt. Als hij wakker wordt, wacht je even met naar hem toe gaan. Gaat hij niet terug slapen is het tijd om eruit te gaan. Volg gerust je gevoel!! Groetjes Adrienne
Hoi, nogmaals bedankt voor je advies, Cas kan gezellig teuten tussen twee voedingen en dan ook echt klaar wakker zijn maar dat mag begrijp ik? Nog een vraagje en dan laat ik je met rust bij het buro vinden ze het een goed idee Cas in te bakeren tot 4 maanden dus dat is een krap maandje om hem daarna weer uit te bakeren maar in de nachten en vroege ochtend gaat hij wel prima slapen en als ik een wandelingetje naar de supermarkt maak slaapt hij ook rustig in... wat vind jij wijsheid?? Hem nu inbakeren en straks weer uitbakeren *voelt voor mij heel onlogisch om hem iets aan te bieden wat snel weer afgeleerd moet worden* of gewoon even door deze fase heen ploeteren en hem zoveel mogelijk in zijn bedje proberen te laten slapen en troosten als het hem niet lukt?? Ik hoor graag weer van je! Groeten Rieanne