Hallo, Ik ben nu 26 weken in verwachting en kan me nu al druk maken over het feit dat er straks veelvuldig naar mn kruis gekeken wordt. Ik zie hier echt heel erg tegenop wegens traumatische ervaringen in verleden. In hoeverre houdt de kraamzorg hier rekening mee? Zelf heb ik zoiets van: er wordt niet onderzocht tenzij ik het zelf vraag, want als ik t gevoel heb dat iets niet goed geneest of het irriteert of wat dan ook, dan snap ik echt wel dat het in mn eigen belang is dat er even gekeken wordt. Maar die routinedingen zoals even wassen, even kijken, even temperaturen.. ik heb er nu al nachtmerries van.
Hoi hoi, Het is verstandig om dit met de verloskundige te overleggen. En ook bij de intake van de kraamzorg kun je het aangeven. Als er dan een kraamverzorgende komt, is die al op de hoogte. Als je goed de instructies volgt wat betreft wassen, doe je dat meestal zelf, of je moet op bed liggen en er niet uit mogen, maar dat komt niet zo vaak voor hoor. Tempen kan via het oor. De hechtingen worden iedere dag gecontroleerd, maar het is en blijft jouw lichaam. Dus als je dit niet wil, dan is het goed om dit aan te geven. Dan zal iedereen er respect voor hebben. De meeste vrouwen doet het op dat moment niets meer, maar ik kan me goed voorstellen dat je er tegen op ziet. Maak het bespreekbaar!! groetjes Adrienne