Wil borstvoeding geven, maar moet je toch in huis babyvoeding kopen zo ja welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angel24, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Wat ik mij afvraagt ik wil borstvoeding geven maar als het dalijk geen borstvoeding wilt of gewend raakt in het ziekenhuis voor flesvoeding.

Moet je in huis babyvoeding kopen van nutricia of is het beste om gewoon afwachten,

Groetjes,

ANGEL24

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou voor de zekerheid wel een pak voeding in huis halen. Ik wil ook borstvoeding geven, maar haal toch een pak in huis.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ik heb niks in huis gehaald. Vanwege mijn dochtertjes gewicht en dat ze niet plastte moest ze wel bijgevoed worden, maar een pak heb je snel genoeg in huis gehaald. Als je bv geeft zou ik hypoallergene kiezen, maar dat hoeft echt niet perse van nutricia te zijn. Apotheken verkopen ook flesvoeding en er is eigenlijk altijd wel een apotheek in de buurt open, dus je hoeft niet bang te zijn dat je kindje omkomt van de honger als je vantevoren niks in huis haalt.
    Hopelijk heb je het helemaal niet nodig.

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    wij hadden helemaal geen voeding in huis. en moest bijvoeden en kreeg 3 sachets van de verloskundige.

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Mij is verteld dat het niet hoeft, maar je kunt ook kleine pakjes kopen voor je eigen zekerheid.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Dit was oa een vraag die ik stelde aan de kraamhulp toen ze bij mij de intake kwamen doen.
    Zij had 2 pakken flesvoeding bij zich die ik gekregen heb zodat ik, mocht straks de BV niet lopen etc ik toch flesvoeding in huis heb.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Je hoeft niet persee wat in huis te hebben.
    Maar als je dat toch wilt dan zou ik voor voeding van de kruidvat kiezen, stukken goedkoper en net zo goed.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik had niets in huis. Ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen, en heb daar een paar potjes voeding van meegekregen voor thuis, aangezien ze in het begin bijgevoed moest worden.

Ik zou het een volgende keer ook zeker niet van te voren in huis halen.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Zou t niet doen, mocht t niet lukken dan heb je t zo in huis!
    Zonde van je geld om t al aan te schaffen

10. 894hi

894hi Niet meer actief

ik had voor 2 euro ofzo 3 van die zakjes hypoalergeen poeder staan voor de zekerheid komen bij de etos vandaan... maar niet nodig gehad

11. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij mogen geen voeding kopen.
    Als de borstvoeding niet aanslaat heeft de kraamhulp voeding en anders weet ze het wel ergens te halen.
    De apotheek verkoopt het ook.
    Wij halen geen voeding en hopen dat de borstvoeding aanslaat.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Van wie mag je geen kunstvoeding kopen? Dat is toch je eigen keus.
    Ik had de eerste keer ook niets in huis, maar mijn dochtertje kreeg na dagen nog zowat geen druppel binnen, dus zijn we gaan bijvoeden. Maar wel na een nacht waarin ze onophoudelijk als een mager speenvarken heeft gekrijst. Ik wou dat ik toen wat voeding in huis had gehad.
    Bij mijn zoontje heb ik het wel gelijk in huis gehaald, wel zo makkelijk. Hypo-allergeen van Albert Heijn. Heb een paar dagen bijgevoed en tot nu toe gaat de bv nog steeds prima. Gewoon doen wat je goed lijkt. Als je geen allergiën enzo in de familie hebt, kun je van Nutricia ook van die mini-pakjes kant en klare voeding halen, zijn wel handig.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook voeding gehaald, gewoon van kruidvat. was maar goed ook want de eerste nacht kreeg ik Ties met geen mogelijkheid aan de borst terwijl hij brulde van de honger. toen was het heel fijn dat ik even 20cc kv kon geven.

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou willen dat ik vooraf ook zo verstandig was geweest..had me veel gestress gescheeld op zaterdag.. Borstvoeding wilde niet best, een kolf had ik ook niet in huis en ook geen kunstvoeding..

Pas toen de kraamhulp er was en mijn man terug kwam met een pak voeding ( hypoallergene van nutrilon; deze kreeg Gijs in zh ook) en 's middags mn ouders met een kolf aan kwamen was ik gerust..

15. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb het niet in huis gehaald. Ik was er zo stellig van overtuigd dat het zou lukken dat ik er geen moment bij stil stond.

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Zou het ook niet in huis halen. Waarom ervan uitgaan dat de bv niet lukt? Als het echt nodig is om flesvoeding te geven, is het zo gehaald.

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik zou het wel doen!
    Heeft verder niks te maken met dat je ervan uit zou gaan dat de bv niet lukt? Het gaat om je eigen rust. Natuurlijk is het gauw bijgehaald, maar als je midden in de nacht met een huilend kindje zit wil je misschien helemaal niet dat je man je alleen laat... Die eerste nachten zijn altijd moeilijk en wennen hoor! En als je niet elk dubbeltje om hoeft te draaien maakt het toch niet uit dat je het voor niks hebt gekocht... Ik zou alleen niet zo'n groot pak kopen, maar een paar kant en klaar of kleine sachets.

18. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    in die pakketten die je krijgt als je zwanger bent zitten ook vaak van die kleine zakjes van nutricia.

19. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Die zakjes zijn nr. 2, dus pas vanaf 6 maanden. Ik zou het niet halen, het is anders zo gehaald, desnoods bij de avondapotheek.

20. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Wij hadden het ook nie in huis.
    maar toen mijn dochter zaterdagnacht ineens bijgevoed moest worden omdat de bosrtvoeding niet meer liep waren we niet echt blij.
    De apotheker uit zijn bed moeten bellen om half 4 voor voeding.
    Nu voor de 2e een pak ik huis staan, als ik het niet nodig heb is er vast wel iemand die ik er blij mee kan maken.

Deel Deze Pagina