oplichting? Graag advies!

Discussie in 'De lounge' gestart door xxx1976, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Wij afgelopen 6-7 maanden stuk of 7-8 brieven ontvangen van een mobiele telefonie provider, t.a.v. een onbekende geadresseerde. Ik heb de brieven in het begin ongeopend terug gepost met "retour afzender, onbekende geadresseerde". Wij bleven echter post ontvangen, waarna ik 1 brief geopend heb. Het was een aanmaning voor onbetaalde telefoonrekeningen van ruim 450 euro. Ook die heb ik terug gepost. Daarna hebben wij nog andere brieven ontvangen, maar niet van de provider. Ook die hebben wij ongeopend terug gepost. Afgelopen zaterdag kreeg ik de zoveelste brief, waarna ik die ook geopend heb. Het was afkomstig van een incassobureau/gerechtsdeurwaarder die door de provider is ingehuurd. In de brief staat dat er loonbeslaglegging zal plaatsvinden etc.

Wij hoeven nergens bang voor te zijn, aangezien het 100% aan te tonen is dat het niet van ons is. Maar toch voelt het bij mij niet goed, ik bedoel....is ons adres zomaar door een willekeurig persoon als zijn/haar adres opgegeven? Ik heb zelf het idee dat het om een oplichting ofzo gaat. Aangezien zowel de provider als het incassobureau de teruggestuurde brieven volkomen negeren. Hoe kan ik dit geval het beste handelen??

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Even bellen en zeggen dat jij brieven krijgt van een persoon die daar niet woont.

Verder de brieven in de prullenbak gooien aangezien ze terug sturen geen nut heeft.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou contact opnemen met de deurwaarder en vragen voor wie het bestemd is.

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik zou idd wel even contact opnemen met deurwaarder! Ik had een huis gekocht via een veiling, gene van wie het was was failliet... Nou eerste maanden steeds deurwaarders aan mijn deur gehad (overigens gewoon domme deurwaarders want als ze even het gba hadden geraadpleegd hadden ze zich moeite van langskomen kunnen besparen ;))... Dus probeer iig dat te voorkomen dat ze aan deur komen, wel zo fijn haha.

5. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Las vandaag net dit artikel (is wel in Belgie, maar misschien kan dit ook op deze manier).

"Twee jaar geleden kocht Andy Geraerts (29) een huis langs de Maastrichterweg in Lanaken. “Sindsdien zijn er weken dat we vier deurwaarders op bezoek krijgen”, aldus Andy. Op het verkeerde adres.

“Alles samen zijn er hier al zo’n honderd geweest. Ik begin ze te kennen, en zij mij ook. Ze weten dat ze hier aan het verkeerde adres zijn. Toch laten ze hun brieven achter. Soms duwen ze die snel in mijn handen. Vaak ook bezorgen ze die bij de buren.”
    “Een klacht bij de politie heeft niet geholpen. Ik heb het bedrijf opgespoord waarvoor die brieven bestemd zijn. Ik kreeg een vrouw aan de lijn. Ze zei dat ik die brieven maar moest binnen brengen. Tja, dat is ook geen oplossing, vind ik.”
    “Om een einde te maken aan deze wantoestand, stuurt mijnheer Geraerts best een aantekende brief naar de Arrondissementskamer van Gerechtsdeurwaarders van Tongeren”, zegt Frank Spruyt van de Nationale Kamer van Gerechtsdeurwaarders.
    Andy stuurt dezelfde brief op aanraden van VOKA ook naar de Kamer van Koophandel én het parket. “Ik zal dit artikel ook aan mijn voordeur hangen”, lacht hij. “Hopelijk is het daarmee voor alle deurwaarders dan duidelijk.”

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Contact opnemen..

7. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    De naam van de geadresseerde is ons onbekend. Het kan niet van de vorige bewoner ofzo zijn aangezien wij zelf bijna 11 jaar hier wonen.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Levert Googlen op de naam iets op?

9. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Contact opnemen idd. Lijkt me dat er in een brief wel een dossiernummer staat, of een ander nummer wat zij kunnen koppelen aan een naam?

10. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Wij wonen nu een jaar in ons huis en hebben hier ook last van..

Je kunt het gewoon negeren, brieven in de vuilnisbak. Luisteren doen ze toch niet. Soms ook logisch.

Maar bel wel even de deurwaarder, dan weten hun er van.. Vaak komen ze toch even langs om je te controleren.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik had meteen bij de eerste geopende brief al telefonisch contact opgenomen.

12. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Telefonisch contact opnemen en dan ook om een schriftelijke bevestiging vragen dat je ook daadwerkelijk hebt gebeld zodat wanneer de deurwaarders aan de deur komen dat ze ook zien dat jij het ook echt niet ben.

Toen we hier pas kwamen wonen kregen we ook werkelijk elke dag wel 4 a 5 brieven met aanmaningen en weet ik het allemaal van de vorige bewoner. Heeel vervelend!

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben dit ook aan de hand gehad. Hebben toen contact gehad met het deurwaarderskantoor deze hebben en woonplaatsonderzoek bij de gemeente laten instellen. In ons geval zouden ze onze auto en motor in beslag komen nemen maar we hadden niet eens een rijbewijs.

14. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook nog steeds regelmatig brieven voor de vorige bewoners met in de meeste gevallen een aanmaning. Terug sturen helpt inderdaad niet. Nu maak ik alle brieven open en bel naar het betreffende bedrijf. Tot nu toe is er maar 1 die gewoon blijft sturen de andere minimaal 10 niet meer.
    Heel vaak krijg ik ook van die bedrijven te horen dat als er wel een deurwaarder komt er niks gebeurt als ik me legitimeer maar ik ben het liever voor.

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier ook.. Deurwaarders van belastingdienst en heel veel brieven van andere bedrijven

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Even de deurwaarder in kwestie belletje doen. Vragen of ze een notitie kunnen maken en jij je inschrijving plus identificatie kunt opsturen zodat ze weten dat het legitiem is.

Dan even de gemeente belletje doen en daar melden dat iemand jouw adres gebruikt of ze na kunnen gaan of niemand dan jij en je partner op dit adres ingeschreven staan. Dit kun je namelijk zomaar doen zonder jouw op de hoogte te stellen. Indien dat niet zo is mag je ook de politie bellen zw doen er niets mee maar maken wel vaak een notitie, zodat bij problemen of lastig vallen van jullie het bekend is.

Niet zelf gaan Google. ... enkel volhouden dat die persoon niet bij jullie bekend is en terugsturen. Na 10 keer terugsturen gewoon weg gooien. Helpt toch niet. ... deurwaarder dus even bellen terug sturen hebben hun niets aan.

Succes!

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wahahahahaha, wat zei je, neem die onzichtbare maar mee? Die gebruiken we toch niet? :D

TS even bellen en uitleggen.

18. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dit is niet helenaal juist. Bij een wijziging op een adres dient de gemeente de eigenaar van de woning op de hoogte te stellen.
    Anders zou iedereen zich zomaar op ieder adres in kunnen laten schrijven.
    Sommige gemeentes stellen er ook nog extra eisen aan, zoals een huurovereenkomst, maar niet iedere gemeente doet dit.
    Wel kan het zo zijn dat een vorige bewoner nog ingeschreven stond en dat de eigenaar er vanuit is gegaan 'dat dit wel goed zou komen'. Dan kan iemand heel lang ingeschreven blijven staan.
    Als bewoner kan je idd wel navragen bij de gemeente of er nog anderen als jijzelf ingeschreven staan.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dan heb ik zeker twee uitzonderingen mee gemaakt. .........

20. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Even langs de gemeente gaan en je adres in onderzoek laten zetten en uitleggen waarom en dan krijg je meestal meteen te horen of er iemand anders op het adres staat. En de deurwaarder negeren als ze langskomen niks aannemen en zeggen die woont hier niet en als de gemeente heeft gezegd dat er niemand staat ingeschreven dan aangeven aan de deurwaarder dat ze maar gba moeten opvragen. Ik weet dat een deurwaarder een gba moet opvragen voordat ze langskomen. Want ik weet dat je brieven kan terugsturen en dat ze blijven sturen puur omdat de gba dat aangeeft. Hoop dat je me nog snapt

Deel Deze Pagina