Welke babyflessen zijn het fijnst?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jo913, 20 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Hoi ben ik weer. Niet dat dit een ontzettend groot dilemma is maar ik vroeg me dus af, welke flessen vinden jullie het fijnst en waarom? En hoeveel flessen schaf je dan aan?

    Ik ben zelf wel van plan om borstvoeding te gaan geven(als dat lukt natuurlijk) maar voor op de opvang moet ze natuurlijk wel uit een flesje kunnen drinken dus ben van plan daar ook snel mee te gaan oefenen. En mocht bv niet lukken dan is het natuurlijk fijn om wel handige flessen in huis te hebben.
     
  2. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik ben de vorige 2 keren begonnen met Dr. Brown flessen en na een aantal maanden overgestapt op Difrax flessen met Dr. Brown speen.
    Zo gaan we het dit keer weer doen. Dr. Brown flesjes zijn prettig tegen de krampjes maar rot om schoon te maken. Difrax flessen zijn daarna erg prettig (ook om zelf vast te houden) alleen daarvan vinden wij de spenen te stug.
     
  3. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    #3 Katelynn, 20 aug 2019
    Laatst bewerkt: 20 aug 2019
    Begonnen met difrax en overgestapt naar dr brown flessen.

    In eerste instantie 2 diffrax flessen gekocht en flessenwarmer (die overigens echt knudde is :roflmao:) daar zat ook 1 fles bij. Dus 3 totaal om te beginnen.

    Bij de overstap ook gewoon 2 dr brown flessen gedaan , ivm niet zeker weten of deze geschikt waren voor ons. Bevallen inmiddels goed :thumup: dus komen er nog wel wat bij.

    Ben het overigens eens met de dame hierboven de difrax (vooral de wide flessen) zijn makkelijker schoonmaken dan dr brown.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Dr Brown! In de vaatwasser alle onderdelen in het bestekvak zetten incl fles want anders blijft vooral de fles vol melkdruppels zetten. Spiesen op een bordhouder werkt niet grrr
     
  5. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Dr Brown. En 1 stuks thuis (en 1 bij de opvang) tijdens de borstvoeding. Nu 2 thuis.
     
  6. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Lansinoh!

    Niet zo bekend, maar wat een gezeik hadden wij met onze tweede die de fles weigerde (en dus ook bv kreeg, en nee ik ben echt op tijd begonnen). Na 100 flessen de tip gehad van de lansinoh fles en die pakte hij GELIJK! Wat een opluchting was dat. Ik zou eerlijk gezegd 1 zo'n setje aanschaffen en kijken of de baby deze pakt. Is ook erg makkelijk schoon te maken en de speen is soepeler en heeft meer de vorm van een tepel.

    Wat betreft krampjes, dan werkt dr brown erg goed maar is echt irritant met schoonmaken :)
     
  7. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ik hou van de flessen van Avent. Ze bestaan uit een minimaal aantal onderdelen, dus weinig kans dat je iets scheef erop draait en er net te laat achter komt en de hele boel onder lekt met melk. De Dr. Brown's hebben dit geregeld aan de bovenkant en bij de Difrax is het helemaal balen als de onderkant er niet helemaal goed op zit. Daarnaast heeft de Avent een brede vulopening, ideaal voor een kliederaar zoals ik :D en zijn ze daardoor ook makkelijk te reinigen.
     
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik ken dit merk niet, maar mijn tip was ook: welke je ook kiest, koop niet een of ander duur pakket met 6 flessen, maar test er gewoon eentje. Niet alle baby’s willen alle flessen maar gewoon accepteren en dat is zo zonde van je geld.
    Wij hebben oa medela, dr brown en avent zonder succes getest. Uiteindelijk uitgekomen op MAM (weet niet of t in nederland bestaat? Maar die kwam hier gewoon uit de supermarkt) en dat ging goed! Mega relaxte fles, omdat je hem omgekeerd in elkaar kan schroeven en dan in drie minuten steriliseren in de magnetron (zonder dat je daar een of andere sterilisatiezak omheen moet doen ofzo).
     
    lilly90 vindt dit leuk.
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij zijn na 100 flessen testen uitgekomen op de Browns, maar deze worden hier niet meer verkocht in fysieke winkels. Dus we starten gewoon met Avent. Mocht hij deze niet willen gaan we direct over op de Browns, dan maar online bestellen.

    Lekken bij de Browns hadden we als de fles geschud werd en zo melk via het rietje naar buiten kwam. Schoonmaken is wel extra werk, maar dat vond ik niet erg.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij difrax begonnen en gebleven.
    Nooit last gehad van lekkages.
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik doe hem in de bovenste la in het hoekje rechts achterin. Gaat prima.
    Op de website van brown adviseren ze ook om hem in de bovenste lade te doen.

    Hier begon met avent, werkt niet. Ik vind difrax niet fijn. Op aanraden van de kraamzorg dr. brown. Echt superflessen!
     
  12. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik wil heel even wat vragen nav je berichtje.
    De spenen van dr brown kunnen dus op de difrax zo te lezen?
    Ik ben een echte dr brown fan(zoontje nooit krampjes gehad) maar de rijstebloem kon hier echt niet doorheen. Bleef steeds in het ventiel hangen en zonder ventiel zuigt het enorm vacuum. Difrax daarentegen heeft goede flessen waar pap doorheen kan. De speen kan daar dus gewoon op zodat ik eventueel difrax als papfles kan gaan gebruiken?
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    De brown met difrax-spenen :) heel fijn voor krampjes :)
     
    Yolien vindt dit leuk.
  14. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik zou gewoon van één merk een flesje kopen en kijken of jouw kindje deze pakt. Wij hadden een setje avent flessen staan. Bij de oudste ging dit namelijk prima, maar de jongste weigerde deze flessen direct. Daarna één difrax fles gekocht en deze pakte hij wel direct, dus daarna pas een set aangeschaft.
     
  15. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ja, klopt! Past helemaal prima. :thumup:
     
  16. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Top dankjewel!!
     
  17. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Wij gebruikten difrax en avent

    Ik heb trouwens van tevoren geen flessen gekocht. In de gratis babydozen zaten er een aantal en die hebben we geprobeerd, wat prima beviel.
     
    lilly90 vindt dit leuk.
  18. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Wij gebruiken de MAM flessen. Vorige keren veel gezeik gehad en na de mam was het eindelijk goed. Wat een verademing was dat! Nu proberen we dus meteen de MAM
     
    lilly90 en Poolvos vinden dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Avent natural.
    Zeer tevreden over icm borstvoeding
     
  20. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Ik zou vooral niet teveel kopen. Het is namelijk ook erg afhankelijk van je kindje. Koop bijvoorbeeld van 2 merken een flesje en kijk waar je kleine het fijnst uit drinkt.
     

Deel Deze Pagina