Ik heb voor mijn dochter hele stoere schoenen gekocht (maat 28). Ze hebben veters en daarnaast een rits aan de zijkant. Alleen gaat die rits dus constant open, ik word er gek van. Weet iemand daar een oplossing voor of heb ik gewoon een miskoop gedaan?
Zit er niet zo 'n lipje aan de bovenkant waar je de zipper tussen kan stoppen? Een rits die steeds open gaat is geen goede rits, die hoort dicht te blijven zitten.
Hier ook een paar keer gehad, ik kocht om die reden geen schoenen met rits meer voor ze toen ze jonger waren.
Hier ook altijd een probleem. Ik koop ze niet meer. Mijn kids mogen dat overigens ook niet want zeer onstabiel in de enkels/voeten en steunzolen. Een rits aan de binnenkant van de schoen verzwakt de schoen
Aaaargh, ik vreesde al dat dit vaker gebeurd en dat ik dit gewoon niet had moeten kopen. Balen, balen. Maar goed, wel van geleerd dus ik ga maar op zoek naar andere schoenen. Kan ik ze nog wel op marktplaats zetten? (grapje!)
Heel eerlijk, ik heb het nog nooit gehad met schoenen/enkellaarzen met een rits. Ik denk inderdaad een miskoop.
Ik heb een broek waar dat steeds bij gebeurt. Heel anders als een schoen natuurlijk maar bij oma weet raad vond ik toen de haarspray tip. Haarspray erop spuiten en dan zou hij dicht blijven en dit werkt bij mij Wie weet bij de schoen ook??
Ik zou even langs de schoenmaker gaan, of naar de winkel waar je ze hebt gekocht, dit niet moeten gebeuren.
Bij mijn zoontje was dit ook aan 1 kant. Heb de rits dichtgenaaid. Dus net onder het lipje wat draadjes getrokken zodat de rits niet meer naar beneden kan en dan gewoon de veters gebruiken.
Als de haarlak en aanknijpen niet werkt idd altijd nog een optie. Heb hier shoesme en bij mn dochter destijds woefies en geen last van eigenlijk. Maar kleine man loopt nog niet op schoentjes en dochter had meer een gympen model waar die rits in zat, dan zit er ook niet veel spanning op denk ik.
Even off-topic: Als een schoen soepel is met weinig steun (of onstabiel is zoals jij zegt), moeten de voeten aan het werk om zèlf spieren sterk te houden om ons lijf te dragen. Resultaat: goed ontwikkelde, sterke voeten die niet afhankelijk zijn van stevige schoenen. Ik ben een barefoot fan. Mijn kinderen dragen koel4kidz en vivobarefoot. Tot zo ver de ongevraagde info. sorry, kon het niet laten. On-topic: even schoenenmaker inderdaad en als dat niet werkt terug naar de winkel. Ik heb het ook wel eens gehad met reguliere schoenen. Bloedirritant. En soms nog lastig open en dicht te maken voor de kinderen zelf. Ik vind klittenband voor jonge leeftijd handiger.