Lichamelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door loeloe21, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loeloe21

loeloe21 Lid

23 aug 2010
    18
    0
    0
    activiteiten begeleiding Op delta
    Rotterdam
    #1 loeloe21, 23 aug 2010
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
    hallo , aangezien ik nergens een topic kan vinden waar je vragen over het lichaam kan stellen doen we het gewoon even hier.
    Misschien heel stom maar goed wil even jullie reacties horen !

ik heb een keer vaginale schimmelinfectie gehad ( geloof me heel veel vrouwen hebben dit zonder dat ze het weten !! ) alleen nu heb ik hier een zalf voor gekregen en dat werkt alleen blijf ik soms dagen met jeuk lopen. dit blijft dan maar een dag of soms 2 aanhouden maar het is echt heel vervelend. Soa kan het niet zijn want ik heb al 1,8 jaar een vriend en heb er verder nooit last van gehad.

belangrijk om te weten is dat ik echt NIET naar de dokter ermee wil aangezien we alleen mannelijke dokters hebben en het niet aanhoudelijk is/blijft. steeds zeg ik ik kijk het tot 3 dagen aan en ga dan nr de dokter maar dan is het voorbij ! .. :)

Wat denken jullie ervan ?? :(

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm, mijn ervaring met schimmelinfectie is dat het echt niet ongemerkt kan, ik verging echt van de jeuk, kon niet normaal nadenken en wou heel de tijd alleen maar krabben, keihard, 't liefste tot alles open lag en bloedde....

Gebruik je vaginale zeep, inlegrkuisjes of synthetisch ondergoed? Zo ja, stop daar dan eens mee en gebruik alleen katoen, wellicht scheelt dit al een hoop?

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je wil zelf een man als dokter maar nu wil je niet naar hem toe omdat hij een man is? Verwarrend :)

Ennuh, onopgemerkt, ik dacht dat ik gek werd toen ik het had. Lijkt me sterk dat anderen daarmee doorlopen. Maar wat heeft dat er eigenlijk mee te maken?

In ieder geval, ik zou maar eens naar de dokter gaan, als het komt en gaat is het misschien wel iets heel anders dan een simpel schimmeltje.

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    loeloe, als de infectie te sterk is helpt zo'n zalf jammer genoeg niet.
    Ik heb er een tijdje ook last van gehad (heb het gekregen door antibiotica gebruik en kwam steeds terug!), omdat die zalf niet hielp heeft de dokter mij 2 pilletjes voorgeschreven... flucozanol ofzoiets.
    Was er meteen vanaf en heb sindsdien ook geen last meer gehad!
    Dus gewoon ff wat beters vragen aan je HA
    edit- lees net dat je niet naar je HA wil?? zoek dan een vrouwelijke arts of gyn en vraag het aan hen.
    Je moet je er echt niet voor schamen, ik ken geen énkele vriendin die het nog nooit gehad heeft...

liefs en succes, is erg irritant he!

5. loeloe21

loeloe21 Lid

23 aug 2010
    18
    0
    0
    Rotterdam
    ja daar heb je gelijk in maar ik probeer zo min mogelijk te jeuken het verschilt enorm het ene moment is het extreem en het andere moment is het heel weinig dus het verschilt enorm. ik gebruik inlegkruisjes als ik menstrueer, anders niet, en ondergoed ja me moeder wast het al apart met ander wasmiddel enzo, maar soms heb ik er wel last van ( momenteel dus ) en het andere moment heb ik er geen last van. het is dus wisselend. toen ik echt de infectie had deed het ook echt pijn en jeukte het echt extreem, het leek ook een beetje hard ( om het ff stom te zeggen ) .. en dat is nu niet, nu jeukt het gewoon heel erg.:(

6. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik zou er toch mee naar de dokter gaan. Die kan je een drie-daagse kuur van vaginale zetpillen voorschrijven en dat helpt.

7. loeloe21

loeloe21 Lid

23 aug 2010
    18
    0
    0
    Rotterdam

hier moeten ze toch voor naar je vagina kijken ?? want dat wil ik gewoon niet !!

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou toch naar de dokter gaan. Hij kijkt 2 tellen daarbeneden en je krijgt er spul voor. Ik heb ook een mannelijke dokter, maar als ik iets mankeer, zal het me echt een worst wezen wie daar beneden kijkt. En als het te vaak terugkomt kan ie op de kweek en kijken of het misschien wat anders is.

9. loeloe21

loeloe21 Lid

23 aug 2010
    18
    0
    0
    Rotterdam
    Nou ik weet niey of je leest maar ik heb nooit gekozen voor me mannelijke dokter ik heb altijd een vrouwelijke arts gehad maar ja als die ander werk gaat doen gaat het moeilijk he kiezen als er verder alleen mannen zijn.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nee hoor ik belde en zei dat ik een schimmelinfectie had die niet makkelijk weg leek te gaan en ik kreeg zo de kuur. Zonder gekoekeloer.

11. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik zou tegen even naar de ha gaan, ik snap dat je het lastig vind naar een man te gaan maar geloof me die zijn echt niet onder de indruk van jou doos hoor;)

12. loeloe21

loeloe21 Lid

23 aug 2010
    18
    0
    0
    Rotterdam

hahaha die heeft ergere dozen gezien als van een 21jarigee !! hahahah !! maar goe dik ga gewoon me dokter bellen en even voorleggen en zeggen dak echt niet langs wil komen .. kijken wat ze zeggen hou jullie op de hoogte
    TANX :D

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou ook gewoon gaan hoor. Mijn HA wilde wel zelf kijken daarbeneden, ook al had ik gezegd dat ik een schimmelinfectie had.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij hoefde de huisarts nooit te kijken, mn vorige huisarts zei zelfs dat het genoeg was als je belde en de klachten voorlegde. Ze stellen een paar vragen ( Hoe voelt het, is het rood, hoe ziet de afscheiding eruit ) en kunnen adh daarvan vaak stellen wat het is. Ik geef ook altijd aan dat ik geen daktarin gyn wil want dan word ik gek van de jeuk, canasten helpt bij mij wel. Vorige keer was 3 tabletten niet genoeg en bleek dat mn man er toen ook last van had want hij had ook een pijnlijk velletje en rood en vervelend... Dus we hadden elkaar vlak voor de schimmel uitbrak besmet, want de ene avond nog gevreeen en de volgende dag heb ik de HA gebeld dat ik een schimmel had. Pas dus ook even op met vrijen; je kan elkaar besmetten en dan moet je beiden smeren tot het bij beiden over is.

15. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Ik kwam bij de dokter, zei waar ik last van had, hij hoefde niet te kijken.
    Kreeg zo'n soort van zetpil mee en paar dagen later was het weg. Als ik het nu weer heb, bel ik de assistente en dan is het klaar..
    Vaak hoef je alleen maar uit te leggen wat je klachten zijn aangezien het zo vaak voorkomt :).

16. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @loeloe, mijn HA heeft nooit gekeken daar beneden. Aan de hand van mijn klachten wist hij meteen wat er aan de hand was.
    Je kan ook gewoon stoer naar binnen gaan en vragen om een pillenkuur tegen schimmelinfectie. Zodat je dokter begrijpt dat je al weet waarover het gaat en je gewoon een voorschrift geeft ;)

17. loeloe21

loeloe21 Lid

23 aug 2010
    18
    0
    0
    Rotterdam
    ik heb nu daktarin, en dat hielp bij de schimmelinfectie wel, alleen ik heb gewoon soms dagen dat de jeuk echt terug komt, vandaag is zon dag nou ik wordt er gewoon sago van want kan moeilijk gaan zitten krabbelen. Mijn vriend heeft verder nergens last van ja op zijn voeten haha maar ja die komt niet bij mijn vagina in de buurt ;) maar goed. ik weet dat ik eigenlijk nr de dokter moet maar ja ik ga er niet heen omdat ik me er extreem ongemakkelijk voel en dus doe ik dat echt niet. ik ga zo wel bellen en kijken of ik desnoods een telefonisch consult kan krijgen want langs gaan wil ik echt niet ! wij hebben altijd vrouwelijke artsen gehad alleen beide zijn gestopt en heb dus nu alleen nog mannen. en niets tegen buitenlanders !! maar we hebben 1 nederlanders en 2 buitenlanders ja sorry maar goed. maar ikw il gewoon niet door een man bekeken worden !! .. dus dan maar proberen te bellen !

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ben je op dit forum alleen om deze vraag te stellen? of heb je ook een kindje of wil je er in het kort 1? zoja... dan zal je vaker met je benen wijd moeten gaan... en dan is het wel van moeten...

ik weet het, we hebben het allemaal gehad, bang voor zulke dingen. maar gewoon even gedachten op 0 en gaan... je kan beter effe 2 minuten laten kijken en er vanaf zijn... dan niet gaan en ermee blijven lopen! die dokter heeft echt al veel erger gezien hoor! als ik soms eens kijk wat voor mensen er buiten lopen (en welke geur er dan in zijn onderzoekskamer hangt) :D

ps. ik heb het ook al gehad, kreeg toen een zalfje en was na een paar dagen weg.
    wassen met lauw water en zonder zeep!! en effe seks vermijden (bij mij deed het zon zeer van het krabben en alles dat mijn kop er toch niet naar stond) sommige schimmels zijn besmettelijk en dan kan je vriend er dus ook last van krijgen!

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Bel gewoon naar de assistente, vraag het aan haar of er gekeken moet worden. Ik denk van niet en dat je zo die zetpillen krijgt.

20. loeloe21

loeloe21 Lid

23 aug 2010
    18
    0
    0
    Rotterdam

normaal reageren mag ook hoor !! .. :( en wat maakt het uit of ik alleen voor dit soort vragen heir kom of dat ik ngo een kind wil. al sje me voorstel lees bij even voorstellen had je wat meer geweten maar goed !! ..

ik ga niet omdat het vaker zal gebeuren me daar maar eveno ngemakkelijk voelen als dat niet nodig is !! .. Dat jij dat doet okee maar ik liever niet als het niet nodig is. als het moet dan ga ik zeker de jeuk is tien keer erger dan met me benen open liggen !!

Waarom gelijk zo fel reageren met kom je hier voor zulke vragen of wil je nog een kind ? als je niet wilt reageren of je irriteerd je eraan reageer dan niet en laat andere dan mij lekker helpen :D

Deel Deze Pagina