Hoi, We komen er niet uit en ik ben geneigd het op te geven. Het is voor mijn man z'n 1 kindje, voor mij de 3e. Mijn man vindt Engelse namen mooi. Hij heeft op z'n lijstje o.a.: James, Miles, Mitchell, Ethan, etc... maar op nr 1 staat voor hem al heel lang: Jules ("Zjuul") Ik voel hem niet zo, ik vind Jules heel mooi geschreven maar de achternaam is ook één lettergreep. Detail is dat het ook mijn koosnaampje was voor mijn dochter (zie 2e naam bij Spoiler), dus dat maakt het wel weer bijzonder. (ze is nu 15 en in de loop der jaren werd het gebruik steeds minder) Ik vind echter een naam als Milan of Julèn leuker. Maar dat voelt hij dan weer totaal niet. Met namen die ik ook mooi vind, zoals Elijah.. dat vindt mijn man te ingewikkeld dus hoef ik ook niet mee aan te komen. Één naam die we allebei wel leuk vonden was Morris, maar het blijkt het toch niet helemaal. Ik ben geneigd om mee te gaan met Jules omdat ik al duizenden namen heb doorlopen en 300 namen heb aangedragen en we familie en vrienden al hebben gevraagd en we qua smaak niet echt op één lijn zitten. Maar als ik kijk naar mijn buik denk ik: het is geen Jules... Heeft er iemand na het lezen van dit verhaal nog een goede suggestie? De andere kinderen heten Spoiler L.utein J.uliette en T.ristan R.onin [\SPOILER]
Lastig. Wij zaten ook totaal niet op één lijn en hebben het volgende gedaan: Ieder heeft een lijst met namen gemaakt. Wat de ander een beetje leuk vond is op een gemeenschappelijke lijst gezet. Die hebben we een paar weken op ons in laten werken Shortlist gemaakt Weer paar weken sudderen Naam gekozen Maar je kunt natuurlijk ook voor Jules gaan. Ik vind die naam best bij de andere kinderen passen.
Ik ben ook geen Jules fan.. Misschien nog; Lowen Niven Julan Milas Nilas Mikai Nikai Nicolas Revi Quint Joris Hugo Vigo Viggo Aaron Benjamin Julius Julian Daniël Gideon
Engelse namen leuk vinden, maar Jules dan op z’n Frans -als Zjuul- uitspreken zou ik sowieso niet doen. Ik zit meteen te denken aan Nathan of Logan zoiets. Of Jones!! Dat de achternaam ook maar 1 lettergreep is zou mij niet tegenhouden. Ken genoeg mensen die 1 lettergreep hebben met zowel hun voor- als achternaam (kok Ron Blaauw bijvoorbeeld).
Jules ook niet mijn ding Misschien Duncan Fender Lennox (Lenn) Quinn Sid Seth Vince Matthew Mex Mylo Dinand (Dean) Wat ik leuk vind passen bij jullie kindjes. Lennart Marnix Julian Rowan Fabian Laurent Nathan Matthijs Daniel Samuel Gabriel Sommige namen kun je ook natuurlijk op zijn Engels uitspreken.
Ik had Jules ook op mijn lijstje staan voor ons zoontje, maar dan wel op zn Frans. In het Engels is het eigenlijk altijd juist een meisjesnaam (voor zover ik van mijn Amerikaanse familie mag geloven). Dus zou dan wel voor de Franse versie gaan, maar dat doe jullie dus ook met zjuul. Ik vind het in elk geval een mooie naam
Ik ken een jongen genaamd Juul, uitgesproken als Zjuul. Is dat wat? Verder; ik vind jouw smaak namen erg leuk. Maar daar heb je niks aan haha.
En Morrick ipv Morris? En Julius ipv Jules? Andere opties misschien: Jack Otis Marc Vic(tor) Jonathan
Jules tja mooi op papier en ik hou van Franse namen maar deze is het net niet. Dan vind ik Julius veel mooier en krachtiger met een duidelijke uitspraak. Arthur Elliott Oliver Jonathan Jonah vind ik mooie (Engelse) jongensnamen.