River...wat vinden jullie.. leuk of niet??

Discussie in 'Babynamen' gestart door eisje26, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eisje26

eisje26 Actief lid

19 mei 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat zo ie zo om een meisjes naam!
    Ik snap dat het je smaak niet kan zijn, ik ben niet echt van de standaard nameb, maar dat ze problemen kan krijgen voor een latere carriere lijkt me wat overdreven! We leven nu in 2011 en de kinderen hebben niet allemaal meer namen als Anna en Emma. En tegen de tijd dat onze mini's groot zijn is het waarschijnlijk niet eens meer zo een apparte naam!

iedereen bedankt voor zijn mening, wat ik hier boven zet moet niet gezien worden als een aanval hoor maar als een reactie op..!

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Niet mooi

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik vind het een prachtige naam!
    Hou erg van engelse namen (ben nog op zoek naar 1)
    en wat ik las over dat het lijkt alsof je hem vernoemd naar river phoenix, zo kun je overal wel een vernoeming bijdenken.
    Zoals mijn zoon die Justin heet, is echt niet vernoemd naar Justin timberlake!
    Of hayden is niet vernoemd naar Nicky Hayden (motorcoureur)
    En ik vind een engelse vernoeming, zoals river, toch anders dan bloem of mensje... maar das mijn mening!
    Maar goed dat niet alle kindjes sem hoeven te heten toch?

4. CoassistentMama

21 mei 2011
    5
    0
    0
    Coassistent in VUmc
    Zoetermeer
    Echt een hele mooie stoere naam!

ik krijg zelf ook een jongetje en wilde hem ook zo noemen, maar het mag niet van mijn vriend! grrrr hihi

vind River Phoenix ook een leuke acteur, beetje legende achtig, dat heeft ook wel iets!

5. CoassistentMama

21 mei 2011
    5
    0
    0
    Coassistent in VUmc
    Zoetermeer
    oeps je krijgt een meisje!! ook goed!! voor een meisje vind ik het ook mooi.
    ik zie het niet per se als een engelse naam., het klinkt gewoon mooi daar gaat het om toch??

betekenissen van namen zoals dat Martijn krijgsheldhaftige of marcel van God ofzoiets betekent, boeiend! wie denkt daar nou aan

veel mensen met bijbelse namen weten het niet eens en zijn zo antichrist als wat

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Kijk, ik houd zelf gewoon niet van Engelse namen voor Nederlandse kinderen, maar smaken verschillen natuurlijk. (En nee, mijn kind - en ook ons toekomstige kind - heet OOK geen Jan, Piet of Klaas. Mensen vinden zijn naam ook vaak nogal. apart. Maar het is dus geen Engelse naam.)
    Ik heb ook geen problemen met namen die ook 'dingen' zijn, zoals Peer, Bloem of Storm.

Maar... River is voor mij wel echt een jongensnaam. Nu was ik ook enorme fan van River Phoenix. Ik ben er ziek van geweest dat hij dood was, dus misschien heeft dat er iets mee te maken.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
  8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Op zich wel een stoere naam, maar ik vind de Engelse klank van de 'R' altijd wat lastig in combi met de Nederlandse taal....als je snapt wat ik bedoel....

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik vind River wel heel erg mooi hoor!

Maar ik hou zelf wel van aparte namen, of iig namen die je niet veel hoort.
    Zo heeft mijn nicht een dochterje Raven genoemd.
    Vind ik ook wel mooi.

Gewoon doen wat jullie mooi vinden ;)

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier sluit ik me helemaal bij aan!

11. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    + 1.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind het leuk!

13. Leyni

Leyni Niet meer actief

Toen ik het eerst las dacht ik: leuk!
    Maar nu ik er nog een keer over nadenk... Ik vind het een erg leuke naam, voor in films of boeken, maar om écht je kindje zo te noemen? Ik denk dat ik het zelf niet zou doen.

14. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het wel iets hebben !

Deel Deze Pagina