He hallo dames en enkele heer.. nu heb ik een vraag en inspiratie nodig. Ik ben bezig voor school. Kerst moeten de juffen zelf voor zorgen bij de kleintjes van 2,5 tot 4 jaar. Het zijn ongeveer 40 kinderen. Zowel hollands als Turks en andere culturen nu ben ik dus op zoek naar dingen die ik kan maken want ik heb dus ( tjaa veel werk op mijn hals gehaald ) aangeboden dingen te gaan maken . Om toch 40 kinderen een leuke kerst op school te verzorgen. Hulp met inspiratie is dus wel in zijn goed recht hier! dus kom op met jullie ideetjes !
http://www.zwangerschapspagina.nl/mama-gezin/641761-inspiratie-topic-kerstdiner-op-school.html hier heb je misschien al wat ideeen? Voor die leeftijd zijn zéker de kerstman banaantjes erg leuk denk ik
- groentespiesjes - hartige taart - mini tosti's(eventueel in ster of kerstboomvorm) - soepje - soepstengels met plakje ham erom en kruidenkaas ertussen - wraps met zalm/roomkaas en banaan/chocopasta Alle hamdingen kunnen door iets halal vervangen worden
ja dat is dus het punt die halal dingen ik ben daar zo niet in thuis. Daarom hoop ik dat hier ook mensen zijn die het wel eten en mij kunnen helpen
Als je het vegetarisch houdt, zit je altijd goed. Misschien fruitspiesjes? Wat bladerdeeghapjes met kaas? Of pannenkoekjes bakken? Met plakjes komkommer en kleine halve tomaatjes. Volgens mij ben je dan een heel eind .
Ik vond deze erg leuk: Kerstboomspies | De kinderkookshop En deze: Homemade edible Christmas trees - Eye-catching and delicious treats En deze: Dunkin Cooking the Semi-Homemade Way: Posh Piggies En en deze: 6x Gezonde kersthapjes-Voedzaam & Snel Of : Melted chocolate snowmen - Amuse Your Bouche (er staat veel op pinterest)
Bij een islamitische slager halen. En anders gebruik je geen vlees in de tosti's en hartige taart bv.
Mijn dochter neemt elk jaar (ja heel afgezaagd, ik weet het..) poffertjes mee. Grote schaal vol en gaat altijd op. Intussen zit ze in groep 6, maar nog steeds hoor, volgende week moeten er weer poffertjes mee
Groente loempiatjes van ah zelf frituren. Appelflapjes (bladerdeeg door 2) Zelf gemaakte kaasstengels Groentepizza in kleine stukjes gesneden https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R640456/kaasstengels;WLSESSIONID=ELH4L_liQd5YIqZqTkwsNdXvzbnhXeWrDq2Ej88XxRiJzUFObytF!-910275095?_requestid=167152 Je kan wel halal ham, kipfilet etc inslaan bij de halal slager of ah die heeft daar een speciale afdeling voor maar als kind krijg je mee dat je buiten het huis geen vlees mag dus dan eten ze het toch niet. Dus kun je al beter voor vegetarische gerechtjes gaan. Of je zou het moeten communiceren met de ouders zodat ze het de kleintjes kunnen zeggen. Leuk dat er rekening mee gehouden wordt in mijn tijd kon ik alleen patat eten haha
ja dat is dus iets.. ik ben de enige ouder die dit doet.. en turkse ouders spreken hier haast geen nederlands. frieten gaat hier zowiezo niet. Heb geen frituurpan ben ook aan het kijken naar dingen die ik al van te voren kan maken
Wentelteefjes gevuld met aardbeien en nutella Wraps met halal kipfilet sla en roomkaas American pancakes versieren met gesmolten chocolade, aardbeien, kokosnippers, muntbladeren. Spinazie/havermout pannenkoekjes versieren met honing, banaan en granaatappel.
- Poffertjes met poedersuiker - Breekstokbrood met kruidenboter - Spiesje met fruit - Spiesje kaas/komkommer/druif/ halal knakworstje - Bladerdeeg- appelroosjes (even googelen) - Schaaltjes appelmoes - Minipizza's - Helder tomatensoepje met soepstengel (evt. smeerkaas als dip) - Gevulde eitjes
Waarom vraag je niet een moslimmoeder om het samen te doen? En dan bedoel ik niet jij een deel, zij een deel, maar echt samen.
(halal) knakworst in bladerdeeg Doe gewoon allemaal halal worstjes alleen. Veilig voor alle kindjes. Doe het label van de verpakking erbij Daarnaast prikkertjes met komkommer en snoeptomaatje Als je boodschappen doet bij de Turkse winkel is het veilig
Groentekoekjes? Google er maar eens op. Ik maak het vaak met courgette, geraspte aardappel, mais, geraspte wortel. Eitje er doorheen en wat bloem. Kruiden naar smaak. Daar koekjes van maken en in wat olijfolie bakken. Je kan er evt ook zalm/kip doorheen doen. Mijn zoon vind het heerlijk!