Ja, dat klopt. Bij 95% van de mensen slaat het vaccin na de eerste keer aan. Om de overige 5% te beschermen wordt het vaccin nog een keer aangeboden. Na twee prikken is 99% van de gevaccineerde mensen beschermd. 1% van de gevaccineerde mensen reageert niet op het aangeboden vaccin. Zij kunnen ondanks vaccinatie toch mazelen ontwikkelen. Daarnaast kunnen kinderen om wat voor reden dan ook hun tweede prik missen en dus maar een prik krijgen - ook dan hebben ze een grotere kans op het doorlopen van mazelen. Echter, de kans dat een gevaccineerd kind mazelen krijgt is vele malen kleiner dan dat een niet gevaccineerd kind mazelen oploopt.
Kindersterfte in Nederland: CBS StatLine - Sterfte; kinderen tot 5 jaar naar diverse kenmerken, 1996-2014 Daarvan zullen er vermoedelijk wel een of meerdere kinderen vlak voor hun dood besmet zijn geweest met vijfde of zesde ziekte maar ik kan geen enkele grafiek vinden over hoe vaak het voorkomt, hoe vaak er complicaties zijn en hoe vaak er kinderen dood gaan ná vijfde/zesde ziekte. Zie voor meer info deze site over waterpokken. "In de periode 1996-2002 stierven in Nederland 2 à 3 patiënten per jaar aan dergelijke complicaties. In de helft van de gevallen ging het hierbij om kinderen jonger dan 5 jaar.3 4 Hoogstwaarschijnlijk ligt de werkelijke sterfte hoger.6" Hoe kan het dat hier staat: Hoogstwaarschijnlijk ligt de werkelijke sterfte hoger? Kinderen die na doormaken waterpokken doodgaan aan een longontsteking kunnen als doodsoorzaak de waterpokken krijgen óf de longontsteking. Longontsteking na vijfde of zesde ziekte wordt vaak los van elkaar gezien maar longontsteking na mazelen wordt als gevolg van de mazelen gezien omdat we erin geloven dat mazelen gevaarlijk is en vijfde ziekte niet. Lezen we verder over waterpokken: "Omvang van het probleem" "Omdat algemeen werd aangenomen dat waterpokken een onschuldige ziekte is, zijn er weinig Nederlandse gegevens" Hey, dat zeggen we ook van vijfde en zesde ziekte (onschuldige ziekte) en ook hier zijn weinig (geen?) Nederlandse gegevens. "Hoe vaak in Nederland patiënten met complicaties van waterpokken voorkomen, wordt niet systematisch bijgehouden". Dat wordt ook van vijfde en zesde ziekte volgens mij niet bijgehouden. Ik kan er namelijk niets over vinden en het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er nooit kinderen long, oor of hersenvlies ontsteking krijgen ná (en dus niet per Se door) doormaken vijfde of zesde ziekte. "Echter, in andere landen, met name in de Verenigde Staten, is door intensieve surveillance duidelijk vastgesteld dat er aanzienlijk meer complicaties en sterfte zijn dan men aanvankelijk dacht.7 Op grond van deze gegevens werd daar in 1996 varicellavaccinatie ingevoerd voor kinderen van 12-15 maanden oud.8" Nou weet ik niet of er in andere landen al gegevens zijn van complicaties van vijfde en zesde ziekte of dat pas komt zodra het vaccin voor vijfde ziekte (is al in ontwikkeling) of zesde ziekte af is en op de markt gebracht gaat worden en opgenomen kan worden in het rijks vaccinatie programma. Bron: https://www.ntvg.nl/artikelen/waterpokken-voldoende-redenen-voor-invoering-van-vaccinatie/volledig#LIT7 Om antwoord te geven op je vraag hoe ik erbij kom, nee het is geen feit en ook niet gisssen. ik heb de cijfers niet en die cijfers zijn er volgens mij ook niet maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er nooit kinderen doodgaan of oor, hersenvlies of longontsteking krijgen ná doormaken van vijfde en zesde ziekte en als je dan de informatie over waterpokken erbij pakt en leest dat daar ook onderraportage is dan vermoed ik dat dit ook met vijfde en zesde ziekte het geval is. En wat ik denk is dat je zo eeuwig door kan gaan met nieuwe kinderziektes bedenken. Is er in de toekomst een vaccin voor vijfde en zesde ziekte en waterpokken in het rvp dan zullen kinderen last krijgen van de zevende ziekte, achtste en negende ziekte en krijgen alle kinderen met vlekjes en koorts deze diagnoses zonder labtesten want het zijn onschuldige kinderziektes. Als je dan vraagt of ze niet de vijfde of zesde ziekte kunnen hebben zal het antwoord zijn: "nee, dat kan niet want daartegen zijn ze gevaccineerd én bovendien verlopen ziektes als de vijfde en zesde ziekte vele malen erger dan de zevende en achtste ziekte, kijk maar naar de grafieken van de ( labbevestigde?) vijfde/zesde ziekte". En als een arts dan toch de vijfde of zesde ziekte vermoed zal er eerst via het lab bewezen moeten worden of het daadwerkelijk de vijfde of zesde ziekte is, na invoering vijfde en zesde ziekte vaccin.
Nou, dan ben ik liever naïef, dan dat ik doorsla in gissen, speculeren, aannames doen en denken dat alle artsen uit een ei komen. (Niet naar jou toe).
"Bij 95% van de mensen slaat het vaccin na de eerste keer aan", dat wil volgens mij zeggen, er zijn "antistoffen" te vinden ná vacciantie en dus is het vaccin aangeslagen. Daarna treed het geloof in de antistof theorie in werking en zullen artsen niet snel meer een kind met vlekjes en koorts verdenken van mazelen én geloven mensen dat artsen in het verleden, voor invoering mazelen vaccin, in staat waren om de juiste diagnoses te stellen zonder lab testen waardoor er ook het geloof is ontstaan dat alle mazelen doden en alle complicaties zijn veroorzaakt door het mazelen virus waardoor het mazelen virus tot iets heel gevaarlijks is uitgeroepen.
Sorry, maar als dit geen gissen is schiet mij dan maar lek. En waarom noem je steeds na het doorlopen van de vijfde/zesde ziekte? Zoals ik al honderd keer heb gezegd, als een kind TIJDENS het ziektebeeld van de vijfde/zesde ziekte een complicatie oploopt, is dit door de vijfde/zesde ziekte, niet NA het doorlopen van de vijfde/zesde ziekte. Is het wel eens bij je opgekomen dat de reden waarom je die cijfers niet hebt en waarom ze er ook niet zijn dat dat is omdat er bij een gezond persoon GEEN complicaties optreden tijdens vijfde/zesde ziekte?
Hier een bericht over een kindje met vermoedelijk vijfde ziekte (niet via het lab bevestigd) en oorontsteking. Als je na doormaken mazelen een oorontsteking krijgt wordt dit als complicatie van de mazelen gezien en zo ook bijgehouden door het rivm. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/414110-dreumes-17-maanden-hoesten-and-koorts-5e-ziekte-ervaring-gevraagd.html
Onzin, dit roep je alsmaar op dit forum en nog nergens heb je ook maar een greintje bewijs hiervoor weten te leveren.
Als je TIJDENS het doormaken mazelen een oorontsteking krijgt wordt dit als complicatie van de mazelen gezien en zo ook bijgehouden door het rivm.
Hoeveel % van de bevestigde mazelen (of difterie, polio, tetanus) gevallen uit het verleden, voor invoering vaccin, is via het lab bevestigd? 100%? 50%? 10%? Minder?
Ah daar istie weer. De bekende vraag om labbevestiging. Ben ik ook erg benieuwd naar. Laat je het even weten als je het gevonden hebt?
Geloof in antistof theorie... Hier moet ik echt zo om lachen. Dit is geen theorie hoor! In mijn werk zie ik bijna dagelijks wat antistoffen doen (of niet doen). Op celniveau wel te verstaan. Met daarachter de kliniek ter bevestiging.
Dus als ik een week na het doormaken van mazelen een longontsteking krijg en kom te overlijden dan is dat door de longontsteking en niet door de eerder doorgemaakte mazelen? "Onderzoek toont echter aan dat het immuunsysteem tot wel drie jaar nadat een kind de mazelen heeft gehad, verzwakt blijft. In andere woorden: als je de mazelen krijgt, kun je drie jaar later nog overlijden aan iets waar je als je de mazelen niet zou hebben gehad niet aan zou zijn overleden, stelt onderzoeker Jessica Metcalf". Volgens mij zal het rivm de mazelen alsnog de schuld kunnen geven als ik een jaar of later kom te overlijden door een longontsteking. Bron: https://www.scientias.nl/mazelen-verzwakken-het-immuunsysteem-voor-jaren/
Maar goed dat we vaccineren dan! Wie wil er na het doormaken van een ziekte nog drie jaar het risico lopen op ernstige bijwerkingen of zelfs te overlijden?
En nou nog in de praktijk bewijzen dat de antistof theorie klopt. Ik stel voor dat we vanaf morgen álle kinderen die bij de huisarts met vlekjes en koorts komen via het lab gaan onderzoeken op vijfde en zesde ziekte en de grafieken ervan bij gaan houden. Vervolgens het vijfde ziekte vaccin als dat af is in het rijksvaccinatie programma stoppen en dan alle kinderen na vaccinatie titeren en dan ook nog steeds alle kinderen via lab test onderzoeken op vijfde ziekte (en zesde ziekte als dit vaccin ooit gemaakt wordt) als ze bij de huisarts komen met vlekjes en koorts. En dan dit onderzoeken: Hoeveel kinderen waren er vóór invoering vijfde ziekte vaccin besmet met vijfde ziekte virus? Hoeveel kinderen zijn er ná invoering vijfde ziekte vaccin besmet met vijfde ziekte virus? Hoeveel kinderen zijn er ondanks de antistoffen besmet met het vijfde ziekte virus?
Ga nou toch eens naar een medische bibliotheek, zoals ik al zo vaak heb voorgesteld. Er zou een wereld voor je opengaan.
Voetnoot, volgens de anti-vaccers beweging voorkomt goede hygiene en fatsoenlijk eten alle kinderziekten waartegen nu gevaccineert wordt EN doen vaccinaties niets/meer kwaad dan goed... Waarom dan zo geobsedeerd door 5e/6e ziekte? Zie ik SandraBe zich nu boos maken dat we hier nog NIET tegen vaccineren terwijl dit ergens anders wel gebeurt? Goede hygiene zal jouw kind beschermen. En waarom druk maken om complicaties? Gewoon goede veganistische suiker- en glutenvrije boterham erin en een wierrookje aansteken en klaar! Waarom uberhaupt naar een dokter? Ze mis-diagnostiseren alles, "verkopen" vaccinaties die niet werken en weigeren fatsoenlijk te behandelen en daarbovenop registeren ze niks! Waarom labtesten eisen? Jouw door goed handjes wassen en veel appels eten beschermde kind kan toch helemaal geen kinderziekten oplopen? Bedoel, op een enkel gevalletje na (vast slecht gewassen kinderen ofzo...) zijn de kinderziekten waartegen gevaccineert wordt toch uitgeroeid, waar maak je je druk om? En wat bewijst een labtest nou? Waarom zou je de wetenschap van labtesten op ziekten wel geloven als je niet gelooft in de wetenschap achter vaccineren, anti-malaria medicijnen en DEET? Volgens mij zou ik maar eens controleren hoeveel testen vals positief of negatief uitvallen! Of nee wacht, ze zijn helemaal niet uitgeroeid die kinderziekten, ze worden alleen niet gerigistreerd door welke arts dan ook behalve als ze een vaccin-vrij kind voor ogen krijgen... Of nee wacht, over meerdere jaren zijn er 2 à 3 geregistreerde gevallen waarbij kinderen overleden aan de (complicaties bij) waterpokken, het werkelijke aantal licht wat hoger... Hier ziet SandraBe opeens honderden doden in... Maar nee, de geristreerde JAARLIJKSE doden bij polio infecties, difterie, bof, mazelen, rode hond en kinkhoest, die zijn allemaal schromelijk overdreven / niet door labtesten bevestigt / data van artsen die niet weten waar ze het over hebben / eigenlijk toch 5e ziekte... Dus alle bestaande data is fout en alle niet bestaande data is bewijs van een enorme cover-up operatie van honderdduizende artsen, ambtenaren en verpleegkundigen die allemaal de andere kant op kijken?
Hier een bericht over een kindje met vermoedelijk vijfde ziekte (niet via het lab bevestigd) en oorontsteking. Als je na doormaken mazelen een oorontsteking krijgt wordt dit als complicatie van de mazelen gezien en zo ook bijgehouden door het rivm. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/414110-dreumes-17-maanden-hoesten-and-koorts-5e-ziekte-ervaring-gevraagd.html Dus conclusie: als je TIJDENS of NA het doormaken mazelen een oorontsteking (of long of hersenvlies ontsteking) krijgt wordt dit als complicatie van de mazelen gezien en zo ook bijgehouden door het rivm, correct? En stel, ik krijg een oor, long of hersenvlies ontsteking TIJDENS of NA doormaken van vijfde ziekte dan zegt de huisarts bijvoorbeeld dit, zoals in dit draadje: "Vanmorgen naar de huisarts geweest en die schrok toch even van hoe ziek hij was. Nu blijkt hij in ieder geval oorontsteking erbij te hebben. De arts had een ingewikkeld verhaal over dat hij niet wist of het hetzelfde virus is dan de 5e ziekte ( die hij dus ook heeft waarschijnlijk) of nog iets anders. Omdat hij dus meerdere dingen heeft heeft hij een ab-kuur gekregen ( normaal doen ze dit niet bij alleen oorontsteking zei hij) en Nurofen ( met ibuprofen en is dus pijnstillend en ontstekingsremmend). Als het goed is moet hij zich daar snel wat beter van voelen, ik hoop het....." Zal de huisarts het kind hebben onderzocht via lab op mazelen? Zal de huisarts het kind onderzocht hebben via lab op vijfde ziekte? Zal de huisarts de oorontsteking ergens gaan registreren, in zo een grafiek als wat er ook is voor complicaties na doormaken mazelen?