Ik heb dit altijd al gehad. Gelukkig heb ik er pas last van als ik zelf ook moe word dus dan ga ik gewoon naar bed toe en slapen. Is bij mij niet vergergerd sinds ik zwanger ben, tot nu toe tenminste. ik weet wel dat dingen zoals cafeïne en alcohol het versterken en zo zijn er nog een aantal dingen waardoor het erger wordt, maar daar kan ik nu even niet opkomen.
Hey Daphne! En de rest. Ik heb het ook. Maar heb het al vanaf mijn 16e ( sinds ik werk als kapster ) heeft geloof ik met het vele staan te maken. Toen had ik het alleen als ik op vakantie ging na Frankrijk elk jaar met mijn ouders, omdat je dan zo lang in dezelfde houding in de auto zit. Later is dat erger geworden na 1 a 2 x in de week savonds laat, maar nu ik zwanger ben had ik het bijna elke dag en ook al vanaf een half uur nadat ik thuis was vant werk. Super irritant! Ik ben na een voetreflex therapeute geweest. Kan het iedereen aanraden! Ze is voetreflex therapeute en ook nog extra cursussen gevolgd voor zwangeren, ze heeft nu 3 x een behandeling uitgevoerd ( voelt voor mij gewoon als een lekkere voetmassage ) en het is aanzienlijk beter! Als ik het al heb begint het pas weer veel later op de avond en ik heb het nu hooguit 1 x per week. Ook begon zij ook over magnesium en zink ( bij Etos samen in 1 potje ) dus dat slik ik nu ook. Ik voel me echt stukken beter want het is idd bloedirritant! Al zal ik er nooit helemaal vanaf komen denk ik omdat ik het altijd al had.
Ben nu bijna 31 weken Zwanger en sinds week 25 ongeveer kon ik niet meer slapem ervan, nu een dikke kussen onder t matras aan t voeteneind gezet en ik kan eindelijk weer slapen dus misschien je benen omhoog leggen dat dat ook werkt voor jou?
Ik heb het ook! Al een paar jaar, maar erger nu ik zwanger ben. Het gevoel van krioelende mieren ken ik niet, meer een onbeschrijflijke drang om te bewegen. Enorm irritant! Ik merk dat het het ergst is na een lange dag, als ik dus echt moe ben. Rondlopen helpt bij mij niet, het enige wat helpt ik een warme douche en naar bed. Ik lig er gelukkig ook niet wakker van snachts, als ik heb geslapen is het over. Magnesium heb ik ook een tijdje geslikt, maar merkte maar weinig effect eerlijk gezegd.
Had ik ook last van, als mijn been dan recht uit lag echt zo'n naar gevoel. Ik had alleen last van mijn rechter been. Kon hem gewoon niet recht hebben. Lag staan was ook niet te doen. Nu is het gelukkig een stuk minder!