Zoals de titel al zegt, Hoe zit dat met blauwalg? Wij hebben het badje nu een paar dagen met dezelfde water opstaan, maar hoe lang kan dat eigenlijk?
hier word badje in principe elke dag ververst, maar ik gebruik haast wel altijd rivierwater dus sowieso al best veel bacteriën. En 2weken terug kon ik het badje 2x per dag verversen omdat het smiddags te warm was!
Wij hebben zon groter bad van de kruitvat. In principe doen we 4 dagen met het water maar dag 2 gaat er Savonds een chloor tabletje in, en die doen we in een zeefje zodat we ook zeker weten dat die is opgelost! En meestal doen we halverwege de dag nog vers water bij
Handig om te weten hoe ik het kan herkennen. Hebben nu toch voor de zekerheid het badje leeggegooit. Maar zag nog geen olielaagje ofzo. Bedankt voor het meedenken!
In een zwembad achter in de tuin krijg je vrijwel geen blauwalg en daarbij weet ik vrij zeker dat je het water al wel weggedaan hebt voordat de blauwalg schadelijk is. Ik neem namelijk aan dat zodra je een dikke brij in je zwembad hebt je hem zeker wel leeg gooit en er nieuw water in doet. Blauwalg komt vooral voor in meren en poelen. In een zwembad kan wel gewone (groene) alg voorkomen als het water er te lang in staat. Je ziet dan een groenige aanslag op de wand komen. Dit kan geen kwaad, maar persoonlijk zou ik dan lekker het bad leeg gooien en er nieuw water in doen. Je kunt dat voorkomen door chloortabletten te kopen en die om de dag in het water op te laten lossen. Dan kan je water langer mee en dat is voor grotere zwembaden wel zo makkelijk.