roald dahl en de mazelen

Discussie in 'De lounge' gestart door dirksmama, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oooh...in dat geval zeg ik afschaffen die bende! Net zoals antibiotica, diarree remmers etc etc :(

2. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ze rennen ook zo vaak de straat op... voortaan gewoon lekker laten rennen en kijken of God ingrijpt....

Kennen jullie dat verhaal van de man die een keer ging wadlopen?

"Er was eens een man die ging wadlopen. Hij raakte onverwacht achter op de groep.
    Hij zat diep in de problemen toen hij niet meer wist waar hij heen moest.
    Langzaam maar zeker steeg het water steeds sneller.
    Het kwam nu tot zijn knieën.
    Er vaarde een boot langs. De schipper vroeg of de man aan boord wilde komen. "Nee, God redt mij wel" was het antwoord.

Het water bleef stijgen en kwam nu tot zijn borst. Er vaarde een boot langs. De schipper vroeg of de man aan boord wilde komen. "Nee, God redt mij wel" was het antwoord.

De man liep verder en het water kwam tot zijn lippen. Opnieuw kwam er een boot langs. De schipper vroeg of de man aan boord wilde komen. "Nee, God redt mij wel" was het antwoord.

De man liep verder en verdronk.
    Hij kwam bij de hemel en vroeg aan God: Ondanks mijn rotsvaste vertrouwen heeft U mij laten sterven. Waarom?
    God antwoordde: Tot drie maal toe heb ik een boot gezonden om je te redden. Het was aan jou deze hulp te accepteren"

.... doe ermee wat je wil.... denk erover wat je denkt. .. wilde het alleen even delen. .

3. verhoefem

verhoefem Lid

30 dec 2012
    96
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel mooi stuk geschreven door Roald Dahl. Ontzettend tragisch voor zijn dochtertje die stierf aan de mazelen. In die tijd (1962) was inenten nog helemaal niet 'normaal'. Nu gelukkig wel. Ik dank God op mijn blote knieën dat de medische wereld dit ons kan aanbieden, ook voor mijn toekomstige kindje!

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Nee, niet de diarree remmers!!!! :$

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha sorry, deze vind ik wel grappig :D
    Ik snap wel je punt en je hebt gelijk

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

En zo was ie niet eens bedoeld ;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat heeft God ermee te maken? Al die gelovigen die ervoor kiezen om niet te enten zijn maar achterlijk en dom.. ik ben ook gelovig (niet van die kant dan) maar heb ook getwijfeld over de BMR, en helemaal niet vanwege religieus oogpunt. Mexicaanse griepprik kwam er hier trouwens ook echt niet in en sta ook niet 100% achter het schema.

8. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ik voel een slotje aan komen...

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou van mij mag ie hoor, er liepen en lopen al zat topics over dit onderwerp. Ik snap wel dat Roald Dahl uit emotioneel oogpunt ('ooooh mn favoriete schrijver, wat ver-schrik-kuluk toch wat hem is overkomen) nog even gebruikt wordt om de mazelen en het gevaar ervan onder de aandacht te krijgen en er nog meer medestanders of haat jegens de niet-prikkers gecreëerd kunnen worden.

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Bij 'Films, televisie en nieuws' loopt al een een topic over de mazelen, deze doe ik daarom dicht.

Beheer

Deel Deze Pagina