Wat zetten jullie op tafel bij een verjaardag als het warm wordt. De voorspellingen zijn nu dat het zondag 30 graden wordt. Normaal heb ik chips, zout stengels, verschillende kaasjes en worsten en komkommer op tafel staan. Maar met warm weer blijft die kaas en worst niet goed op tafel en vind het zonde om de helft weg te kunnen gooien.. Nu zat ik al te denken aan komkommer, druiven en paprika en chips. Iemand nog andere ideeën wat ik op tafel kan zetten??
Chips Tomaat/mozzarella/basilicum op prikkertjes Komkommer Wortel Dip voor de groenten Fruit spiesjes Water met munt, limoen en ijs
Je kunt prima kaas en worst doen hoor. Maar gewoon een beetje op tafel en de rest vanuit de koelkast aanvullen als het bijna op is. Ik maak vaak ook nachos met uitje, paprika chorizo en kaas uit de oven. Doet het ook altijd goed.
Wij vieren zondag de verjaardag van onze jongste dochter. Wij gaan bbqen. Salades, vers fruit, stokbroodjes met lekkere smeersels en uiteraard vlees.
Ik had afgelopen weekend een verjaardag te vieren. Ik had veel komkommer, snoeptomaatjes, diverse meloen, chips/zoure sticks gewoon op tafel staan. De kaas/worst etc ging ik mee rond en bewaarde ik in de koelkast (telkens rondjes lopen dus).
Wij hadden watermeloen, druiven, komkommer "frietjes" worteltjes en tomaatjes met wat aioli, tzaziki enz
Ik vier volgende week mn verjaardag en door ons nieuwe huis heb ik eindelijk de ruimte om het buiten te vieren. Ik doe bij de koffie gebak. Tussendoor zet ik meloen, aardbeien, druiven, komkommer, tomaatjes en chipjes op tafel. En vanaf 17.00 staat de bbq aan. Ik doe hamburgers (met broodjes) speklappen en worstjes op de bbq (dus niet knetterduur vlees) verder stokbrood met smeersels en wat salades. Dan vind ik t wel heilig.
Hier afgelopen zaterdag toen het slechts 35 graden was Chips en zoutjes. Grote schaal rauwkost met dip. Schalen watermeloen en verse ananas. Waterijsjes voor de kinderen en voor de volwassenen radler ijsjes en moijto ijsjes Daarna met zn allen gebbqd. Ik vind kaas en worst ook geen doen met die warmte.
Ik heb met de BBQ het niet-vlees buffet binnen gezet. Vlakbij de koelkast dus iedereen kon ook gelijk zelf drinken meenemen als ze voor fruit, brood en salades gingen .
Ik zou ook zo min mogelijk hapjes doen en lekker bbq'en! Hoeft ook niet super uitgebreid, lekkere hamburgers bakken, broodjes en salade. Kunnen ze zelf een broodje hamburger maken.
Hier afgelopen weekend wel kaas en worst maar dan een beetje en steeds aangevuld. Met gehaktballetjes en kleine sateetjes rond gegaan. Ook kleine saucijzenbroodjes en worstenbroodjes gebakken. Verder chips en tijgerprintjes en komkommer neergezet. Ook snoepjes!
Niks, hier gaat de bbq altijd aan hapjes hou je niet lekker buiten met zulke temperaturen. Hier laatste 2x verse runderhamburgers van de bbq en werk zelf bij een bedrijf waar ze oa vers gerookte knakworsten maken. Die neem ik ook mee. Bolletjes erbij, allerlei denkbaar beleg voor een broodje hamburger en hotdog, 2 salades en stokbrood met eigen gemaakte kruidenboter. En als toetje een ijsje
Wij hadden onlangs in de bloedhitte hetzelfde. We hebben sowieso voor genoeg schaduw gezorgd en zo’n vliegending voor over de kaasplank. Olijven, stokbrood met brie, tapenade, kruidenroomkaas etc. Komkommerstukjes, watermeloen (was heel snel op) en verder satestokjes. Waar ook veel van gedronken werd was zo’n karaf water met munt en citroenschijfjes en ijs. En een bak water neergezet met blikjes en flessen en koelelementen, hoef je niet steeds op en neer naar de koelkast. Op zich ging het wel. Gewoon rustig aan doen.
Zet iemand serieus nog worst en kaas op tafel? En dan bedoel ik als in ouderwets gekookte- en leverworst en blokjes jong Val me aan, maar ik ben echt in geen jaren op zo’n verjaardag geweest. Mocht je het toch echt willen dan zou ik voor hardere worst en kaas gaan zoals chorizo en parmezaanse kaas. Verder zou ik lekker fruit op tafel zetten en nacho’s met kaas uit de oven. Wat pittige gehaktballetjes. Gamba’s met dik knoflook. Champignons in peterselieboter. Plukbrood. Ik zou allemaal hapjes maken met een grote groene sla erbij en een zelfgemaakte aardappelsla van krieltjes, rode ui, mayo, augurk en radijs. Er heeft toch niemand heel veel trek met dit weer.