Hoihoi, Ik gebruik al een tijdje een app om mijn vruchtbare dagen bij te houden. Nu sinds deze maand begonnen met ovulatie testen. Mijn laatste menstruatie is op 16 mei geëindigd. Nu was mijn ovulatie test op 23 mei in de ochtend al positief!!! 24 mei weer getest en die was gelijk negatief. Tot nu toe elke dag getest en allemaal negatief. Is dit mogelijk of klopt er dan iets niet? Waarom is het de volgende dag gelijk negatief? We hebben 19, 22, 23, en 24 geklust. Kan het dan deze maand lukken? hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken!
Het ligt er aan wat je met klussen wil bereiken. Voor een baby is altijd nog geslachtsgemeenschap nodig. Heb je ook foto's van de postieve ovulatietest?
Hoihoi, Dat is natuurlijk wat ik bedoel... anders zet ik geen topic in dit forum. Nee heb geen foto gemaakt van de ovulatie test. Het was een van Clear Blue digitaal. Er verschijnt een Smiley of een leeg rondje. En er was een duidelijke smiley.
Kan zomaar hoor. Mijn menstruatie eindigde op cd 6 en op cd 11 had ik positieve ovulatietest in handen. Dat was dus op dag 5 na einde menstruatie. En zie mn onderschrift.... testte op cd 21 positief. Dat ging dus allemaal razendsnel. Toevoeging; ik had de roze clearblue ovulatietest trouwens. Die was op cd 12 weer negatief.
Oh jeetje dat is snel allemaal. Hoop dat het voor mij ook zo uitpakt. Gefeliciteerd! Ik had inderdaad ook de roze, die was gelijk de volgende dag ook negatief.
Beetje rare opmerking vind ik.. jeetje klussen, gezellig maken, seksen. Lekker boeiend hoe je het noemt iedereen begrijpt toch wel dat je “klust” ik hoop dat het klussen goed heeft uitgepakt
ik vind dit altijd zulke flauwe opmerkingen he, bijna het hele forum noemt dit zo en dan komt er een nieuw iemand en dan moet er zoo vreselijk flauw gereageerd worden
op zich maakt het niet zoveel uit of je eisprong vroeg of laat is geweest. Je telt vanaf de eerste dag dat je rood bloedverlies hebt. Dat is dan dag 1 en vervolgens tel je verder. Als je ovulatietest positief is dan springt je eitje binnen 48 uur. De test geeft de piek aan die de eisprong in werking zet. Soms duurt deze piek lang en soms wat korter. Het is heel normaal als de test de volgende dag weer negatief is. Je eisprong gaat in principe dan gewoon door. Je gaat voor de zekerheid uit van de volle 48 uur. Dus je eitje springt dan uiterlijk 25 mei. Dan gaat de luteale fase in op 26 mei, dat is dan 1 dpo (days past ovulation). De meeste vrouwen hebben een LF van 14 dagen, maar kan ook prima 10 dagen of 16 dagen zijn of alles er tussen. Omdat dit je eerste ronde van ovulatietesten is kun je het beste uitgaan van gewoon 14 dagen. Als je een aantal dagen voor je eisprong sex hebt maak je zeker een kans! zaadcellen leven sowieso 3 dagen en soms nog langer.
Ja beetje jammer, haha... op verschillende forums noemt iedereen het zo dus ik dacht noem het ook maar even zo
Ik had het verkeerd gelezen haha. Ik dacht dat je cyclus startte op 16 mei. Op welke cyclusdag zit je nu? Want bij een cyclus van 27-28 dagen is het normaal dat je positieve lh test tussen cyclusdag 10 en 17 is
Het kan best zijn dat je eisprong een keertje eerder is dan je gewend bent. Hou even in de gaten wanneer je ongesteld wordt (of niet haha). Je zou max 2 weken na die positieve test kunnen testen. Of ongesteld worden.
Oh klopt dat wel dan? Ja mijn menstruatie eindigde op 16 mei, op cyclus dag 4, menstruatie van 4 dagen gehad. Toen op 23 mei positieve ovulatie test, dus dat was cyclus dag “11”... omdat ik op internet las dat je eisprong meestal 14 dagen voor de volgende menstruatie is dacht ik hee dat is dan wel heel vroeg, vandaar mijn verwarring hihi..
Ja! Ik ga het in de gaten houden, hoop op geen ongesteldheid natuurlijk hihi, maar ik ben nu ook door gaan testen met de ovulatie testen en waren elke keer negatief, dus de eerste moest wel kloppen
Ooh net dat is prima hoor. Dan is je eisprong tussen dag 12-14 en komt mooi uit met een cyclus van 27-28 dagen.