Kleding verkopen

Discussie in 'De lounge' gestart door Agter, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik zie hier best vaak mensen die hun babykleding te koop aanbieden. En juist met babykleding weet je dat je er vaak mensen echt blij mee kunt maken.
    Vraag me dan ook vaak af of de verkopers het geld echt nodig hebben. Of dat ze geen mensen in hun omgeving kennen die er blij mee gemaakt zouden kunnen worden.

Dit is zeker geen aanval op de verkopers. Maar meer een vraag hoe zij dat zien.
    Eunuh, levert het veel op, dat verkopen?

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb aan meiden hier vaak gratis tegen verzendkosten pakketten opgestuurd met babykleding en spulletjes... Hun blij ik blij.

Heb ook kleding verkocht en maxi cosi etc en nee t is geen hoofdprijs wat ik vraag en gaat direct spaarpotje vd Kids in!

Het is fijn om weg te geven aan degenen die t minder hebben , t is ook leuk als je dingen verkoopt want anders blijft t liggen en wat moet je ermee? Ik doe dus aan beide: weggeven en verkopen en vind t beide leuk om te doen :)

3. sepherine

sepherine Niet meer actief

Ik heb echt dozen en zakken vol babykleding weggegeven , ik geef het ook alleen maar aan mense die het echt nodig hebben en het geld voor kleding echt goed kunnen gebruiken voor iets anders , wat brengt het op ? Verkopen heb je een klein zakcentje meer en de mense die het echt nodig hebben , die hebben niks , nee hoor een ander blij maken , maakt mij gelukkig

(Heb niets tege de mense die het wel verkope hoor maar dat vecht tegen mijn gevoel om het zelf te doen )

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Helemaal mee eens. Ik geef het weg aan meiden bij wie ik weet dat het hard nodig is en goed terecht komt. Niet dat ze het zelf op mp zetten;)

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik doe het beide. Niemand hier in mijn omgeving die ik ken waar ik het zo aan kan geven echter wel gewoon de bakken met kleding.

Alleen de dure merkkleding MCG, LIEF! VINGINO e.d heb ik ook allemaal die vergeef ik niet zomaar. Of dat geef ik an iemand die ik ken en anders wil ik er wat aan verdienen en koop ik weer een ander setje voor Luca :D

6. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik ben iemand die babykleding krijgt en zodra ik verder geen kinderen meer wil geef ik het weer door. Ik ben ook harstikke blij dat ik krijg en geef altijd in mijn omgeving er iets voor terug, ik ben ze namelijk altijd erg dankbaar.

7. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb jurkjes liggen die ik in onze betere tijden had gekocht met een waarde van 100 euro.
    Omdat we voor de komende week nog maar 30 euro te besteden hebben en dochterlief luiers nodig heeft, verkoop ik ze.
    Dus nee, ik kan het geld niet missen.

De meeste kleding bewaar ik voor onze 2e dochter.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik heb het geld in principe niet nodig maar alles wat ik er mee ophaal gaat in de spaarpotjes van de kinderen, dus tja misschien heb ik het wel nodig, zo spaar ik ook nog wat extra voor de kids.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik geef de kleding van mijn kinderen zonder aarzeling gratis weg aan vrienden of bekenden die het nodig hebben, maar ik verkoop ook meer dan genoeg via marktplaats.

Wanneer er familie of vrienden zijn de die kleertjes kunnen gebruiken dan geef ik alles zo weg. Op dit moment is er niemand die ik in onze vrienden- of familiekring blij kan maken met de te kleine kleertjes van mijn dochter dus dan verkoop ik ze op marktplaats. De goedkopere kleertjes zet ik vaak als pakket op marktplaats en dan t.e.a.b. of tegen verzendkosten.

Het grootste deel van de kleding is echter merk en die bied ik dan te koop aan op marktplaats. Vaak leveren deze spijkerbroeken/shirtjes nog zeker wel €20 tot €30 per stuk op (van mijn zoon) tweedehands en jurkjes/broekjes/shirtjes van dochter ook nog wel rond de €10 -€20. Dus als ik dan een doos verkoop zit ik al gauw op een paar honderd euro. Ik heb overigens nooit een minimum bedrag, ik zie wel wat er wordt geboden en ga dan akkoord.

Ik verkoop het overigens niet omdat we het financieel nodig hebben, maar ik ga niet ontkennen dat ik het leuk vind dat de kleding nog wat oplevert. Ideaal toch! Het geld zet ik meestal op de spaarrekening van de kinderen.

O en een paar maanden geleden heb ik met de kleding op een tweedehandskledingbeurs gestaan en ik was bijna alles kwijt binnen 2 uur en had €310 :D Zijn we lekker van uit eten geweest die avond en wat over was ging naar de spaarrekening.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Nouja, moet er ook weer wat voor terug kopen dus in die zin heb ik het geld wel nodig en in de familie en vriendenkring zijn wij de laatste met een kleintje dus lang leve marktplaats.
    Heb overigens geen dure merkkleding en het meeste heb ik zelf gekocht via marktplaats en dan vind ik het wel leuk om het voor hetzelfde geld weer door te verkopen...

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.821
    113
    Vind het eerlijk gezegd nogal een vreemde vraag, want dit geldt dan toch voor alles wat met je geld doet? Als je dure boodschappen doet kun je ook wel een gedeelte daarvan besteden aan mensen die het nodig hebben etc.

Ik verkoop zelf geen kleding, want dat vind ik de moeite vaak niet waard, maar ik ken ook niemand die het wil hebben, dus vaak belandt het dan in de humana bak.

12. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hier wat niet verkocht zal worden in de container bij de kerk.

De rest bewaar ik nog even voor het geval dat, en anders op mp.
    Als ik iemand hier in de omgeving zou kennen die het echt nodig heeft dan gaat het daar heen. Alleen nu niemand zwanger van een jongetje of een zoontje die kleiner is als die van ons.

Maar wat ik er mee verdien gaat in de spaarpot voor zoonlief.

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Een gedeelte geef ik weg, maar merk of iets waarvan ik denk dat t wat oplevert verkoop ik. Daarvan koop ik weer wat voor m'n dochter terug
    Het leven is tegenwoordig niet meer zo breed....

14. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier idem. Breng een keer in de zoveel tijd kinderkleding naar de moeder theresa-stichting die het inzamelt voor Roemenië. Goed spul gaat naar de tweedehandskledingzaak. Wat dat oplevert spaar ik op om bv nieuwe kinderkleding te kopen.

15. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Een gedeelte gaat naar een weeshuis in Afrika en de wat duurdere merkkleding naar MP.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik koop en verkoop kleren

Ik koop veel via mp, dit gewoon omdat ik het niet heb om in de winkel kleren te kopen. haal ook veel bij de kringloop.
    Ik verkoop ook kleren van mn kleine man, en hier koop ik dan weer andere kleren voor.Verdien ik erop, nee dus maar alle kleine beetjes die ik er voor terug krijg verlicht de kosten van de kleertje.
    Mijn eigen kleren verkoop ik niet, dat draag ik tot het niet meer draagbaar is.
    Wel heb ik mijn kleren verkocht die me te groot waren geworden.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben altijd kleren doorgegeven. Maar heel lullig ik ben er mee gestopt. Ik zie of krijg ook nooit iets van een ander. Dus ik verkoop het nu op kinderkledingen beurzen. Ik heb de laatste keer in 2,5 uur tijd toch mooi 120 euro opgehaald.

Ik ben er wel een beetje klaar mee om altijd alles door te geven. Ik heb laatst iemand kleren van mezelf gegeven, zelfs een nieuwe dure broek. Diegene had geen geld en die broek was mij te groot. Maar dan gaat dezelfde persoon wel vragen of ik even 2,50 terug wil betalen voor iets wat eens is voorschoten. Ik vind dat echt belachelijk wel zoveel krijgen maar dan gaan miepen over 2,50. Dus als ik er zelf iets voor kan vangen dan doe ik dat

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Trouwens mensen die echt helemaal aanzitten wil best helpen, maar dan weet ik ook zeker dat het goed van pas komt.

19. Koon

Koon Niet meer actief

Kleertjes die nog heel mooi zijn bewaar ik voorlopig, wie weet in de toekomst.
    De rest gaat in de humanabox. (wel alleen de kleertjes die nog heel en zonder vlekken zijn).
    Zelfde geldt voor onze eigen kleding, gaat altijd naar het goede doel mits nog draagbaar.

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Wat herken ik dat!!
    Ik gaf eerst de merkkleding altijd aan een bepaald persoon, maar er kon geen dank je wel vanaf en dan ook nog eens heel kritisch zijn en nooit wat terug ontvangen
    ja 1 x ...de afdanker van een ander die zij niet mooi vond ;)

nu als ze zegt " o leuk" dan zeg ik ja voor * euro mag je het overnemen :cool:

Deel Deze Pagina