Pff, wat bezielt mensen toch om zo gevoelloos met dieren om te gaan? Lees ik op metronieuws dat er een vrouw aangehouden is wegens het doodslaan van haar hond, de Friese stabij was dood toen de politie afkwam op de melding van de meppende vrouw. Vervolgens lees ik op nu.nl dat er een vrijwilliger van de diereninspectie op dit soort dagen nog gemiddeld tien honden uit warme auto's moet redden, die dus aan het doodgaan zijn terwijl hun baasjes lekker op het strand liggen. En vandaag was ik in een pittoreske Belgische stad, zie ik af en aan paardenkoetsen rijden voor toeristen, de paarden moesten dus de hele middag in de brandende zon achter elkaar rondjes draven met die koetsen. Nu weet ik dat ze getraind zijn etc., maar geen idee of de paarden water kregen. Rust leken ze in elk geval niet te krijgen. Ik ben een grote dierenvriend, misschien volgens sommige mensen een te grote vriend, maar dit gaat me toch echt aan het hart zeg... Het is een lang verhaal geworden, sorry. Moest het even kwijt!
Ik kan er ook zo slecht tegen, soms nog minder dan tegen mensenleed. Puur omdat dieren zichzelf niet kunnen verweren (niet dat dat bij mensen wel altijd het geval is)
Wat is dat toch walgelijk he? Die vrouw van die Friese Stabij verdiend een dikke knal terug. Kijken hoe zij zich dan voelt.
Vrouw slaat hond dood - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Walgelijk zo'n vrouw!
Jemig, dan ben je toch echt ziek in je hoofd als je een dier kan doodslaan..:x Er is nu sowiso veel dierenleed gaande in de vakantietijd. Mensen willen op vakantie dus worden dieren (katten, konijnen, zelfs honden) gewoon op straat gezet, en zoek het maar uit! Of ze worden gewoon in containers of dichte dozen gedumt om nog sneller dood te gaan
helemaal mee eens. ik kan beter eigenlijk geen nieuws meer kijken,want elke keer moet ik huilen,en zie in mijn hoofd hoe het gebeurd. en telkens denken ,wat zou dat beestje gevoeld hebben. ik schiet misschien te ver door in mijn hoofd,ik wordt er kotsmisselijk van. zieke mensen.
ook dat je,ik heb vorig jaar al 3 konijnen gevonden die ze op straat gegooid hadden en heb ze netjes naar de dierenopvang gebracht. wanneer snappen mensen nu dat dieren geen dingen zijn,maar dieren met gevoel zijn die je goed moet behandelen.
Walgelijk gewoon! Las het gister ook al. Ik snap niet waarom mensen nog aan dieren beginnen, als ze er geen verantwoording over willen nemen. Het is geen meubelstuk wat je kunt dumpen als je erop uitgekeken bent. Snap de omstanders ook niet. Er alleen maar wat van zeggen. Had die hond uit haar klauwen getrokken op zo'n moment! Arm dier Las vanochtend dit ook nog: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Lang leve de vakantietijd. Ik snap echt niet hoe mensen relaxed op hun kont kunnen zitten, wetende dat je dier aan het lijden is ergens..
o vreselijk! zo'n hekel heb ik aan dat soor mensen! BAH! Ik heb toen ik op kamers woonde ooit hamstertjes opgevangen. Zaten hele zielige gevallen bij.. al snel groeide dat tot een occasional cavia en konijn. Ooh wat vond ik dat toch vreselijk als er weer eens een beestje van iemand bij mij kwam en er allerlei kwaaltjes ontdekt werden. Lange nagels, veeeel te lange tanden, ondervoed, uitgedroogd.. echt, de meest zielige gevallen kwam er voorbij. Ooit kwam ik toen terug van werk en iemand uit de buurt had een kartonnen doos op de stoep gezet. Hamster met een nestje. Had geen vijf minuten later moeten komen want die knaagt zich daar echt met gemak uit. Beestjes hebben voor ik ging verhuizen overigens (gezond en wel) allemaal een nieuw huisje gevonden. Op twee hamsers en een konijn na want die hield ik dus zelf. Konijn leeft nog, de twee hamsters zijn inmiddels aan ouderdom overleden...
ja erg zeg,bij mij hebben ze vroeger schijnbaar omdat de buurt wist dat ik een dierenvriend ben een hamster door de brievenbus geduwd,heeft daarna een goed leven gekregen bij familie.
ik lees amper nieuws, juist om dingen over dieren en kindermishandeling uit de weg te gaan ik vind het vreselijk en het vreet aan mij.... nu weer een hond in zaandam uitgemergeld aangetroffen, ik woon hier dus redelijk dichtbij! Verwaarloosde hond achtergelaten in Darwinpark - Zaandam - dichtbij.nl - Zaanstreek kan mij niet voorstellen dat mensen het over hun hart verkrijgen! 2 weken geleden na 13 jaar m'n hondje in moeten laten slapen, voelde mij zo schuldig tegenover het dier, terwijl ik haar juist verloste van de ellende.... en een ander die bind ze gewoon aan de boom, echt ongelofelijk:x
Oh, wat verschrikkelijk is het. Ik stop voor alles, ik red alles, omdat ik vind dat dieren gelijk zijn aan mensen. Misschien houd ik zelfs nog wel meer van dieren dan van mensen. Van dit soort verhalen draait mn maag zich om en ik moet er maar niet te veel aan denken, want ik moet er dan gewoon om huilen. Soms, in een dromerige bui, zeg ik wel eens tegen mijn man: Als ik ooit de kans krijg om een boerderijtje met een grote tuin te kopen, en we redden het financieel, ga ik een dierenopvang beginnen. Keep on dreaming...