Ik roep ook maar even jullie hulp in, zelf komen we er niet uit! Afgelopen week kwam ik, in mijn ogen dan , DE naam tegen: Nina. Maar mijn man vind het niks. En zo gaat het altijd, ik vind iets leuk, hij niet, hij vindt iets leuk, ik niet... Namen die hij mooi vind: Annabel Namen die ik mooi vind: Nina, Nora, Lucy, Louise, Anne-lou, Namen die we beiden 'zo-zo' vinden: Alix, Elisabeth, Ella, Lilly Lucy vind hij ook 'nog wel' mooi trouwens, maar mijn oma heet L.ucie Mijn mams zei al dat we daarom die naam niet moeten laten vallen, maar toch denk ik dat het om die reden niet DE naam is. Tja, nu ben ik dus (naar mijn gevoel hopeloos) op zoek naar een naam die we beiden perfect vinden. Een naam die ik even graag of zelf liever hoor als Nina en hij als Annabel. Liefst een niet te lange naam (ik vind Annabel al lang), een eenvoudige naam, een naam waar geen negatieve associaties aan vast hangt en een naam die lief maar ook een tikje stoer is en die vrolijk, fris klinkt. Ik heb ook al zowat al namentopics hier doorlopen dus heb er al veel voorbij zien komen, ik hoop dus vooral nieuwe ideeën op te doen Alvast bedankt om mee te denken!!
Liz Leona Jolie Silvie Charlie Mila Isabel Isa Loïs Het is heeel lastig haha maar deze staan bij ons op het lijstje misschien heb je er wat aan !
Anne, Anna Babet Barbara Bibi Brigitte Charlotte Christine Claire Donna Elles Emilie / Emily Eva Evelien Famke, Femke Fiene Frederique Isa Janne, Jeanne Josephine Julia Laila / Leila Lara Lauren Lina Lisa, Lise / Lieze / Lize Malou, Marlou Mara Marloes / Marlous Marthe Megan Miriam Mirte Noor Rosa Sara Sofia, Sofie Suzan Vera Wieke Willemijn Zit hier iets bij?
Dank je meiden, hij zit er nog niet tussen volgens mij. We hebben wel een aantal afleidingen gemaakt.. Lori, Liona en Nami vonden we ook wel leuk (is japans) @JackieSt, Anna en Bella vind hij ook niet mooi
Als ik het namenlijstje zie van wat jij mooi vind heb ik nu niet gelijk de associatie met stoer, lief en fris. Wij wilde zelf een beetje stoere krachtige naam en kwamen op Amber omdat dat krachtig klinkt. andere opties: Liz Liv Lauren Zoe Nienke Rachel
wat vind je van de naam Leana? mijn nichtje heet zo en de naam komt niet zo vaak voor. ik moest er even aan wennen maar vind hem nu erg leuk.
Haha sorry, zal wel een kwestie van smaak zijn Liv en Nienke heb ik al geopperd, vind ze ook mooi maar hij niet.. @wensdroom Leana is mooi, ga het hem vanavond voorleggen!
Het eerste enige dat nu in mij op komt is Elle. Vind ik persoonlijk een hele leuke naam en ik heb ook een hele goede associatie met die naam!
Annora Cari / Kari Caró Danou Elea / Eléa, Eloa Elin Eliza, Elize Elora Ieve Iva Ize, Isa Jula Linou Liva, Lova Lora, Lore Loua / Lua Louve Maia / Maja / Maya Mara, Mari Maria Marlou Mea Meie / Meije Mera, Mira Neva Nimra Nora, Nore Roanne Robine Rosa / Roza Sofie / Zophie Tari Zoë
Linde? Vaak moeten mannen ook wennen aan een naam. Als je de hele zwangerschap je kindje zo noemt, dan vindt ook hij het vast een mooie naam.... succes!
Geen idee of het al genoemd is: Noa Isa (Isabel) Olivia Mila Fleur Leah Marly Lois Isis Sue Of bijv: Lou Lilly - Lilly Lou Alix Lou - Lou Alix Alix vind ik trouwens echt super leuk!!!
Iedereen: dank je voor het meedenken, zitten echt heel veel leuke namen bij! Heb hem jammer genoeg (nog) van geen enkele kunnen overtuigen.. Gaat nog een tijdje duren denk ik voor we wat hebben @mauw dank je, denk dat Alix tot nu toe ook de grootste kanshebber is. @janneke ja ik hoop het, dank je! Ik heb nu enkele namen op de koelkast gekleefd in de hoop dat ie ze 'gewoon' wordt haha