Wij willen graag in de 2de en 3de naam ons kind vernoemen naar de oma's of opa's. Van drie van de 4 namen kan ik wel iets hips maken, maar wat kan ik maken van Geertruida? Voor een jongen kom ik uit op Geert, maar voor een meid kan ik niet echt wat hips bedenken. Ik ben benieuwd op welke namen jullie uit komen voor een meid.
Die vind ik ook wel leuk ja! Geert zou ik voor een jongen niet doen, vanwege zijn naamgenoot in de politiek
Geerte is inderdaad een goede optie. Geertine, Geertien Geertje. Gerda. Geraldine Trui Trudy Truus Tsja, wel een beetje ouderwets allemaal, zou er zelf niet voor kiezen, behalve Geerte die al genoemd was.
Ik kom ook op Geerte als leukste... Als je iets anders leuks maakt dan gaat je te ver weg van de oorspronkelijke naam
met een beetje mixen en toevoegen kom in nog op: tirza kun je de namen van de oma's bijvoorbeeld ook combineren.
Gerdien Gera Jongen: Gerard Deze namen komen voor in mijn familie omdat mijn oma ook Geertruida hete en vernoemd is ze blijven oud-hollands, maar daar vind ik persoonlijk niks mis mee
En nog duizenden Geerts met hem in Nederland. Kwam echt niet bij me op, dat soort dingen hebben ik eerder met namen als Volkert, Joran of Tristan. Gerrit vind ik ook leuk, Gerard of inderdaad Geert.