De roomba stopt bij een afgrond zeg maar. Op de bank gestest en dat is echt zo. Ons oplaatstation staat echt overal. Hou nergens rekening mee.
Mij lijkt het ook wel wat, zeker als ik dit lees. Maar ik haal er wel uit dat de meeste toch echt een duurdere hebben he?
Wij hebben een roomba en willen nooit meer zonder. Hij loopt om 0500, we halen wel altijd de stoelen van de grond etc. Je moet nog wel stofzuigen, want hij komt natuurlijk niet bij alle hoeken en gaten. Wij hebben 3 langharige katten en hoeven nu nog maar 1 keer per week te stofzuigen.
Voordat wij er één kochten, heb ik me erin verdiept. Er zijn een heleboel soorten die kris kras door de kamer rijden en dus soms plekken dubbel doen en andere plekken hierdoor overslaan. Wij kwamen uit op een Neato, deze gaat eerst langs de muren en dan heen en weer zodat elke plek gedaan wordt. Hij draait bij ons iedere dag. Als de batterij bijna leeg is, keert hij terug naar zijn basis station en gaat verder waar hij gebleven was, als hij weer vol is. Nadeel voor ons is wel dat hij zo dicht langs de muren gaat, dat er strepen op de gestucte muur komen. Boven gebeurd dit niet omdat er een plintje langs de muur zit. Voor beneden willen we nog een Miele, die schijnt ook heel goed te zijn. Ik vind het een top uitvinding
De lg stopt gewoon bij de trappen. Wij gebruiken hem altijd boven en hij is nog nooit van de trap gestort.
Ja zeker doen! Het kost wat, maar is zijn geld zeker waard. Ik ben er echt heel blij mee Heb ook tegels en laminaat, en daar werkt hij uitstekend op. Heb uiteraard nog wel een gewone stofzuiger voor het vloerkleed dat in de woonkamer ligt en de plekjes/hoekjes waar de robot niet komt. De robot slaat trouwens automatisch het vloerkleed over, soms hoor je wel eens dat ze daar op vastlopen maar die van mij rolt er gewoon langs. En wat betreft trappen: hij herkent een trap, er zit een sensor in die hoogteverschil detecteert en dan gaat hij automatisch weer een andere kant op (ik heb een Philips trouwens)
Hier de irobot roomba en ik wil nooit meer zonder. Ze (ja hier heeft ze een meisjesnaam) stopt netjes bij de trap. Wij hebben bewust gekozen voor een die zigzaggend door het huis gaat aangezien wij van vrienden die de baantjesrobot hebben hoorde dat hij niet twee keer over een plek gaat ook niet als hij zelf een kruimeltje teruggooit naar een baan die al gedaan is. Inmiddels is ze al dik vijf jaar aan het werk hier en nog steeds doet ze het prima. Ik merk alleen met de lange haren hier dat de borstels wel echt minimaal een keer in de week gereinigd moeten worden.
Als je bank hoog genoeg is, kan je het oplaadstation daarachter plaatsen. Hij rijdt bij ons gewoon onder de bank door en het oplaadstation staat mooi uit het zicht.
Wij hebben al jaren een Roomba. Ideaal! We stellen 'm in en het is gezogen als we thuis komen. En goed gezogen. Dikke aanrader hoor
De bank is wel hoog, juist daarom lijkt me een zuigrobot ideaal , maar helaas staat deze vrij in de kamer. Daar is het daarom niet mogelijk om de basis daaronder te zetten. Ik denk nog na over een alternatieve plek, maar ik ben wel erg enthousiast door deze reacties. Nu mijn man nog...
Wij hebben deze: Neato Botvac Connected - Robotstofzuigerstore.nl Echt ideaal! Hij gaat aan als wij weg zijn en komen thuis in een schoon huis, tenzij de hond weer in de rui is. Hebben aardig wat dieren hier los lopen en dat kan hij prima aan. Je moet hem wel aan zetten als je niet thuis bent, want hij maakt best wel herrie. En een tip, neem echt een goeie! Niet zo'n goedkoop dingetje. Je hebt namelijk die borstelen en die zuigen. Die zuigen zijn goed en maken dus ook meer herrie dan degene die alleen borstelen