Is dit raar of ben ik nu heel moeilijk...

Discussion in 'De lounge' started by Masa, Nov 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    #1 Masa, Nov 3, 2014
    Last edited: Nov 3, 2014
    Ik krijg een berichtje van een van de buren hier uit de buurt met de vraag of mijn dochter plannen heeft zaterdag. Een van de meisjes in de buurt is jarig. Wij kennen haar moeder, hebben elkaar op facebook, hebben elkaars nummer en zeggen gedag. Daar houd het een beetje mee op. Soms appen we als de meisjes bij elkaar spelen maar meer ook niet.

Nu vraagt er iemand of mijn dochter mee gaat naar de verjaardag van dat meisje zonder dat ze is uitgenodigd. Ik heb gezegd dat ze niet is uitgenodigd. Toen gaf ze aan dat ze toch oppaskindjes meenam en dat ze gevraagd had of het oke is als ze mijn dochter ook mee nam en die vrouw vond dat wel oke.

Ik vind mijn dochter daar echt te goed voor hoor om iemands "+1" te zijn. Ze word niet uitgenodigd maar het is wel oke als ze met iemand mee komt?! Ze heeft een tal van vriendinnen in de buurt waar ze lekker mee kan spelen waar ze ook op de verjaardagen uitgenodigd word en dan moet ze daar maar iemands aanhang zijn? Het kwam bij mij heel raar over...

Nu krijg ik dus te horen dat ik een beetje moeilijk doe (ze zei het op een grappige manier maar weet dat ze het meent) omdat ik dus gezegd heb dat ik het niet fijn vind om mijn dochter naar een verjaardag te sturen zonder dat ze uitgenodigd is en dat ze net zo lief hier met haar vriendinnen speelt. Het meisje vind ze wel leuk hoor maar is niet een van haar goede vriendinnen, ze kiest zelf andere meiden uit op het speelpleintje als er meerdere meiden spelen dus heb niet echt het gevoel dat ik haar iets afneem nu...

Wat hadden jullie gedaan?

(beetje insight info: ik kan die moeder van dat meisje echt niet uitstaan... doe aardig omdat mijn dochter wel eens met die van haar speelt maar daar is ook alles mee gezegd)

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vind dat je moeilijk doet ja 😄

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
  4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Het is ook wel een beetje raar, maar je doet nu ook wel een beetje moeilijk.... Laat har gewoon gaan als ze niks anders heeft. Heeft ze wat anders kan je dat gelijk als excuus gebruiken.

5. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Hoe oud is je dochter ? Anders haar zelf laten kiezen.

Ik ben vrij makkelijk als ze wilt gaan prima toch ?

6. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Het gaat er toch niet om dat jouw dochter ergens te goed voor is? Ze wordt toch meegevraagd omdat ze het gezellig vinden dat ze met hun meegaat. Je kunt je dochter toch zelf laten beslissen wat ze wilt, spelen met de meiden in de buurt of meegaan naar het feestje.

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Heeeeeeeeeel eerlijk?
    Ik geef je groot gelijk!
    Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje onbeleefd van die moeder.
    Het is "wel oké" dat jouw dochter als introducee komt, maar ze is eigenlijk niet uitgenodigd. Ik zou dan ook liever niet willen dat ze gaat, maar het haar niet verbieden natuurlijk

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind ook dat je moeilijk doet. Vraag het aan je dochter, het is haar keuze. Als zij wilt gaan prima, wilt ze niet ook goed toch?

9. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    haha ja misschien ook wel. voel gewoon de mammabeer in me naar boven komen die vind dat mijn dochter te goed is voor iemand zijn +1...

10. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Lekker laten gaan. Juist leuk toch om naar een feestje te gaan? Als de kindjes niet moeilijk doen of denken moeten de ouders dat zeker niet voor hun gaan doen ;)

11. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Iemands +1 zijn is niks negatiefs ze is dus leuk genoeg om mee te nemen.

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als er bij ons een verjaardag is kan ik niet heel de wijk uitnodigen maar als er iemand binnen komt is die van harte welkom hoor

13. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ik zou het in eerste instatie ook vreemd vinden,maar als mij zoontje zelf zou willen gaan zou ik niet moeilijk doen.

Dus ja vind je nu ook wel een beetje moeilijk doen.
    Ik denk persoonlijk dat je dat (misschien onbewust) doet omdat je die moeder al niet zo kan uitstaan.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik zou het je dochter vragen.

15. Amare

Amare Niet meer actief

Vind het ook een beetje moeilijk doen, denk niet je dochter zelf het idee zal hebben dat ze een +1 is.

16. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    ze is 6. Maar ik zie het ook nog wel voor me dat dat meisje zelf op een moment zegt "nou ik heb je niet eens uitgenodigd". lekkere domper dan. Zo direct is dat meisje wel (wie niet op die leeftijd). En ik weet dat mijn dochter dan helemaal verdrietig is.

Andersom laat ik geen kinderen toe op haar verjaardag die mijn dochter niet zelf uitgenodigd heeft. Ze kiest zelf wie ze wilt uitnodigen en daar heeft ze een leuke tijd mee.

17. Masa

Masa Bekend lid

Jul 1, 2014
    574
    2
    18
    misschien ook wel een beetje inderdaad. heb een beetje een "als je mijn dochter niet goed genoeg vind dan zoek je het maar uit" attitude

18. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

May 12, 2012
    361
    1
    16
    Ik vind dat je gelijk hebt.. anders was ze wel uitgenodigd door dat meisje zelf..

Ik vind het ook raar als iemand zou vragen of een ander kind mee mag komen naar de verjaardag van mijn kind.. en misschien durfde ze geen nee te zeggen. Dus ik zou de eer aan mezelf houden..

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dan laat je haar niet gaan. Ik zou ook zeggen ze is zelf niet uitgenodigd, dan kan iemand het wel oke vinden maar dat meisje heeft haar keuze gemaakt en dat je dan met iemand meekomt vind mama wel goed. Nee ik zou dan eigenlijk zoiets hebben van als ze nou op dat moment bij die moeder is omdat jij werken bent ofzo oke. maar niet omdat die moeder het wel gezellig vind ( die haar meeneemt dan) .

Nee heeft gewoon geen meerwaarde en zou ik als jarige ook net leuk vinden, ze heeft toch zelf gekozen .punt.

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Als je dochter zelf graag naar die verjaardag wil, lekker laten gaan
    Het komt voor een volwassene idd een beetje raar over maar waarschijnlijk ziet zij het niet zo.

Share This Page