Muren ondergetekend

Discussion in 'De lounge' started by jongemama1993, Apr 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Wij hebben een huurhuis en binnenkort gaan wij verhuizen (ligt eraan wanneer de woningbouw een woning voor ons heeft).

Maar ook hebben wij een prachtige Picasso in huis, zij heeft de afgelopen weken de muur in haar slaapkamer helemaal ondergetekend.
    Wat moeten wij doen als wij hier weggaan? Zijn wij verplicht alle muren een egale kleur te geven of alleen de gedeeltes waar op getekend is? Doet de woningbouw dit? Of hoeft er helemaal niets te gebeuren?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Wij moesten alles in een egale kleur opleveren.

3. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Dat ligt eraan. In principe staat er in je contract het moet worden opgeleverd zoals het aan jouw opgeleverd was. Mits de woningwaarde er niet door omhoog is gegaan. Maar sommige woningbouwen doen er niet moeilijk over. En sommige wel. Dus dat merk je als je eruit gaat. Wat je kan doen is alleen het getekende over verven. Dan ben je al van te voren van het eventuele gezeur af

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Zelf doen, moesten wij wel in ieder geval.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Je huis moet achterblijven in goede staat en tenmiste gelijk met hoe je het huis kreeg. Dit wil zeggen dat muren waarschijnlijk indd egaal moeten zijn, gaten opgevuld en Dingen die zelf zijn gemonteerd als wandplanken etc verwijderd. Originele deuren moeten er in zitten en heb je bijv kattenluik ofzo in de deur moet de deur vervangen worden..je kunt het ook zo laten maar wellicht krijg je dan achteraf een rekening van de woningbouw.

6. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Als goed is komt er voor je gaat verhuizen iemand van de woningbouw langs die met je door het huis loopt en een lijstje maakt met wat je moet veranderen voor oplevering.

Wij moesten de muurschildering op mijn zoontjes kamer over verven en de gaatjes dicht smeren. verder viel het me heel erg mee.

Je woningbouw heeft vast online ook wel de info staan over de oplevering van de woning.

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

Apr 10, 2016
    866
    3
    0
    Nou ik heb pas een woning gehad en ik vroeg is dat normaal dat ik hen zo vies krijgt

Echt niet normaal muren deuren paars blauw overal viezigheid keuken vreselijk

Nou waren echt vieze mensen

Ik zou me huis zo niet eens durven achter te laten

Blijkbaar mag je alles zelf doen

Weet nog vroeger toen wij ons eerste huisje gingen inruilen voor een grotere zelfs het kalk in de wasbak konden we voor betalen als niet schoon uit zag

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik hoefde alleen gaatjes dicht te maken toen ik wegging, en ik had een paarse muur maar daar is helemaal niks over gezegd

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Misschien gewoon even bellen met de woningbouw?

Persoonlijk zou ik het wel zo netjes vinden om de Picasso even over te schilderen. Zou je zelf ook niet blij mee zijn als je dat aantreft in je nieuwe huis.

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hoezo niet blij? Je maakt je huis toch persoonlijk? Je komt er toch niet onderuit als je een nieuw huis betrekt om te verven of behangen oid

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Een muur in een opvallende kleur; ok. Maar getekend op muren? Lijkt me toch vrij normaal dat je dat zelf even oplost... Net zoals dat je je wc schoon achterlaat en je geen limonade op de vloer kiept voor je vertrekt.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    547
    113
    dit idd. koop de goedkoopste latex die er is en saus hem effe over. wel zo netjes

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Het lijkt mij juist zonde van het geld en de moeite. Als koper/huurder zou ik altijd de muren zelf nog een keer doen. Dus dan maakt het me geen zak uit of er een paar strepen of iets opstaan. Maar inderdaad, js kunt het beste de woningbouw even bellen om het zeker te weten :)

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wij moesten alles wit opleveren. Kleine moeite toch ook, latex van de action en 1 avondje werk.

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik mocht gewoon alles zo houden; ik had een taupe-kleurige keukenmuur, lichtpaars in de woonkamer en wit/roze behang in de slaapkamer dat van ellende (en vochtproblemen) van de muur donderde; maar dat was met 1 ruk wel te verwijderen. Blauwe muren mochten trouwens ook; zolang het maar lichte neutrale kleuren waren.

Op de muur was niet getekend, maar het behang hing echt op sommige plekken los, en dat was ook 'gewoon acceptabel' volgens die man. Maar ik denk meer omdat de woning gerenoveerd zou worden en hij dacht dat ik een alleenstaande moeder was die 'gewoon niet kon behangen'.

De ondervloer was wel beschilderd door de vorige bewoners. Ze hadden er allemaal grappige teksten op geschilderd en even was ik bang dat ze daar mij voor aan zouden spreken; maar dat was gelukkig niet zo.

16. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

Nov 7, 2013
    819
    437
    63
    Het ligt echt aan het beleid van de woningbouw. Toen ik in de stad woonde moest ik ook mijn huis achterlaten in neutrale effen kleuren, en een nette vloer, schoon e.d.
    Woon nu al 8 jaar in het dorp, en inmiddels 2x verhuisd en deze woningbouw werkt iets anders.. De muren moeten egaal behangen of egaal gestuukt zijn, de kleur of print zijn niet relevant. De vloeren moeten helemaal leeg (dus alleen de betonvloer) tenzij je anders overeenkomt met de nieuwe bewoners.

In ons huidige huis hebben we ivm goede overname koopprijs gekozen om alles in de huidige staat te aanvaarden.
    Er zat een 2 jaar oude Ikea keuken in, groter dan de woningbouw zelf plaats en mooier, en er ligt boven een goede laminaatvloer, buiten zonwering, en een aangepast design badkamermeudel e.d.
    Echter de muren waren streepjesbehang en op sommige plekken in het huis was door de rebelse tienerdochter (die ook uit huis is geplaatst) diverse onaardige teksten in het huis gekalkt, dus dat was de keerzijde..

Oftewel, bel even de woningbouw wat hun beleid is, en of er al een nieuwe huurder is die bijvoorbeeld zaken over wil nemen..

17. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Wij zijn nu ook bezig met verhuizen, we hoeven alleen de raam decoratie er af te halen, eventueel de vloer er uit als de nieuwe huurders het niet willen, en schoon te maken.
    Gaatjes in de muren hoeven we niet dicht te maken want er werd zoveel troep ingesmeerd dat ze dat liever zelf doen.

Hier hebben ze ook niks gezegd van de muren (plekken van de hond)

Maar zodra je een ander huis gaat krijg je voor en na inspectie. Bij de voorinspectie vertellen ze je precies wat je doen moet.

18. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik vind het aso staan. Natuurlijk gooi je er een likje verf of een behangetje tegenaan, maar met een beetje pech moet je er drie keer overheen voordat je die tekening er onder hebt. Ik vind het niet netjes om een ander op te zadelen met extra werk en kosten omdat je zelf even niet hebt opgelet :)

19. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

Sep 3, 2012
    2,314
    0
    36
    Een mooi huis
    Is echt verschillend per woningbouw.
    Meestal krijg je een paar weken voor je je sleutel inlevert een persoon vd woningbouw over de vloer die verteld of je nog dingen moet "herstellen".

20. koala28

koala28 Niet meer actief

Het ligt helemaal aan de woningbouw. Ik kreeg mijn huurhuis helemaal afgeragd. Er was een inval geweest in het huis. Vorige huurder was door politie van z'n bed gelicht.
    Balkonraam was kapot, voordeur was kapot, muren waren ondergekladderd met teksten en tekeningen. Keuken was een puinzooi. Woningbouw heeft toen raam vervangen en deur gemaakt (vraag niet hoe, ik heb het later zelf nog beter gefixt).
    Ik heb het hele huisje opgeknapt en was spik en span toen ik de huur ging opzeggen.
    Bij de eindinspectie wilde de woningbouw dat ik het zeil uit de keuken haalde. Vond ik belachelijk (lag er net 2 maanden) maar goed alsnog gedaan. Belde de nieuwe huurder mij op waarom ik het zeil eruit heb gehaald. Had de woningbouw gewoon mijn nummer gegeven en gezegd dat ik het zelf per se eruit wilde hebben. Die waren niet wijs.

Het ligt er dus maar helemaal aan wat voor woningbouw je hebt.

Share This Page