Vanaf welke leeftijd zwemfeestje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miranda81, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.384
    111
    63
    Dochter wordt bijna 10 jaar. Zij zit in groep 6. Ze wil heel graag een zwemfeestje. Gaat dan discozwemmen zijn. Ze zijn dan met 8 meiden van groep 5 en 6.

    Nu is er wel wat twijfel om dit te gaan doen. Je hebt wel de verantwoordelijkheid voor andermans kinderen.

    Zelf ga ik niet het bad in. Ben ook nog niet eerder in dit zwembad (Dokkum) geweest maar het schijnt een overzichtelijk bad te zijn. Keuze voor dit zwembad is omdat hier geen golfslagbad is.

    Nu mijn vraag: hebben jullie kinderen al eens een zwemfeestje gehad? Vanaf welke leeftijd/groep was dit?
     
  2. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Mijn dochter in groep 5 voor haar kinderfeestje toen ze 9 werd met 5 vriendinnen, 2 vrienden en haar broertje. Wij gingen wel het bad in. Was ook discozwemmen. Alle kinderen hadden minimaal een B-diploma.
    Ik zou eerst nagaan of er in het zwembad een plek is waar je kan zitten en alles goed kan zien en meteen kan ingrijpen als het moet. Verder zou ik iemand meevragen.
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Hier nog nooit een zwemfeestje gehad of gegeven. Mijn dochter heeft wel een tijdje zwemles gehad en na haar zwemles was dan meteen disco zwemmen. Nou t*r*ng wat druk en ondanks dat we hier een redelijk overzichtelijk zwembad hebben vond ik het onoverzichtelijk worden door de drukte, de luide muziek en al die flikkerende disco lampen.

    Ik zou dan ook eerst eens met alleen je kinderen naar zo'n disco avond gaan om te kijken hoe druk het dan is (hier liggen er dan in eens 60 + kinderen in het zwembad) en of het wel zo leuk is als je kind denkt dat het is. Misschien ook overleggen met het personeel wat hun ervan vinden. Weet dat er hier in het begin gewoon kinderen van kinderfeestjes voor het zwembad werden afgezet en 2 uur later weer werden opgehaald en ze moesten zich maar redden. Nu zijn er wel regels aangesteld, als ik me niet vergis moet er 1 volwassene per 3 of 4 kinderen mee (je kunt wel langs de kant van het zwembad zitten)
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    #4 Jo79, 28 nov 2019
    Laatst bewerkt: 28 nov 2019
    Hier met 9 jaar een zwemfeestje gegeven en toen samen met mijn man en nog een moeder (vriendinnetje heeft wat stoornissen en extra begeleiding nodig) mee gaan zwemmen. Op die manier was het goed te doen. Ik zou er wat minder happig op zijn om ze op die leeftijd zonder begeleiding van ouders te laten zwemmen. Dat was gewoon recreatief zwemmen.
    Discozwemmen met 11 jaar gedaan. Bewust gekozen voor een zwembad met veel toezicht (omdat ouders niet meezwemmen) en een leeftijdsgrens van 12 jaar.
    Ik herinner me van vroeger wel van die jochies van een jaar of 14 à 15 die in je kruis grepen onder water of je bikini of badpak probeerden open te trekken als je voorbij zwom, dus daar heb ik geen zin in.
    Ik zou dus zeker eerst even kijken of dat zwembad wel wat is en hoeveel toezicht er is.
    Mijn zoon en dochter hebben zelf ook nog van andere kinderen zwemfeestjes gehad. Voor discozwemmen vanaf een jaar of 10 à 11 en en vanaf een jaar of 11 ook recreatief zwemmen (grote zwembaden met glijbanen en alles) zonder ouders. T/m een jaar of 10 zwommen de ouders bijna altijd wel mee of er was een badmeester die het groepje begeleidde (iemand die een soort waterpolofeestje gaf), dat vind ik als ouder zelf ook een fijner idee.
     
  5. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Hier zwemfeestje op een margedag van school...heerlijk rustig, een vooral overzichtelijk
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Volgens mij in groep 3 of 4 hadden wij vroeger al de eerste zwemfeestjes. Maar toen had iedereen wel al zijn A en B diploma en het was een relatief klein en rustig zwembad waar iedereen vaak hun feestje gaf.

    Als ze allemaal hun diploma's hebben, zou ik er geen moeite mee hebben op de leeftijd van je dochter. Leuk juist, naar het zwembad!
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.700
    42.527
    113
    Groep 6 lijkt mij prima. Toen had de oudste ook al zwemfeestjes.
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.133
    7.723
    113
    Gelderland
    Groep 5 vind ik een twijfelgevalletje. Mijn zoon van net 8 zit nu in groep 5. Er zijn twee kinderen zonder diploma’s.

    Mocht er wat gebeuren denk ik niet dat ze daar al naar kunnen handelen. Daarbij zou zonder toezicht, met maar 1 ouder voor mij een reden zijn om mijn zoon niet naar het feestje te laten gaan. Mijn oudste van 9 bijna 10 zou ik mee laten gaan. Maar wel met toezicht in het zwembad.
    Disco zwemmen 1 keer gedaan en was er niet echt blij mee. Veel te donker, veel kinderen maar dat lag echt aan het type zwembad, overzicht en toezicht.
     
  9. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.384
    111
    63
    Ik ga er nog even over nadenken. Bedankt voor jullie reacties.

    Ben er niet alleen bij. Mijn man gaat dan ook mee.

    Misschien gewoon vrij zwemmen. Is het ook wat minder druk.
    En anders gaan we met haar feestje te bowlen. Is ook erg leuk.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Afhankelijk van zwem vaardigheid de kinderen. Onze zoon is nog heel jong (maar zit al in groep 3) hij zou dan ook nog jong zijn in Gr 6. Al hebben ze hun diploma's ze zullen het vast niet allemaal onderhouden.

    Zou eerder kiezen voor bowlen dan een grote groep in de gaten te houden
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Als ze de kids allen a en b hebben, hooguit 6 kinderen (elke begeleider 3 kids in t oog houden) prima. Maar dat gezegd hebbende: je kan zelf fluiten naar beetje ontspanning dan. Ik zou bowlen hihi kun je tenminste wel rustig zitten :p
     
    owly vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    In groep 5, toen werd ze 8. Met drie volwassenen op zeven kinderen (zes van het feestje en jongste dochter, op jongste dochter na hadden alle kinderen ABC), in een bekend overzichtelijk zwembad en alle volwassenen gingen mee het bad in. Een deel van het zwemmen was begeleid door een medewerker van het zwembad (zeemeerminzwemles) en vervolgens een uurtje vrij spelen.
     
  13. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.487
    857
    113
    Hier de 1e keer in groep 4 dat zoon zwemfeestje had. Hadden wel alle kinderen AB of ABC.
    Nu in groep 5 heeft hij binnenkort weer een zwem feestje. Zoon heeft ABC en nog extra diploma's (zwemt nog wekelijks) dus vind het voor mijn zoon prima, weet echter dat er in de klas ook kinderen zitten die a of ab hebben maar verder nooit zwemmen. Dat zou ik als ouder toch wat eng vinden.. hele verantwoordelijkheid toch wel..
     
  14. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn dochter had in groep 4 al 3 zwemfeestjes. Ik werd daar niet erg blij van.

    Laatst had ze discozwemmen met de hele klas. 34 kinderen, ze zijn 8, en hun meester. Plus alle andere kinderen in het bad, zo 120... dochter vond het eng en wilde niet gaan. Ze is ook niet geweest. Overzicht was drama.

    Groep 5 vind ik wel een minimum. Dochter kan wel goed zwemmen maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik vind het een hele verantwoordelijkheid!
     
  15. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier in groep 4 toen mijn dochter net 7 was. Ze had net 2 maanden haar B (bijna 2 jaar over zwemles gedaan) Ik poepte in mijn broek en snapte niet hoe die moeder dat kon verzinnen. Ik hoopte dat het pas in groep 6 begon. Ik misgunde mijn dochter niet dat feestje, maar het zat me niet lekker. Ik had haar moeder geappt dat ik het spannend vond, maar ze gingen met 3 volwassenen mee zwemmen en het was een overzichtelijk zwembad met makkelijke glijbaan en geen wildwaterbaan. Ik ben nu wel bang dat die zwemfeestjes nu vaker gaan voorkomen. Het is een stukje loslaten in combinatie met water.
     
  16. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    ik las per ongeluk het woord ‘blowen’ in plaats van ‘bowlen’:roflmao::roflmao::roflmao: Dan zit je ook rustig:p
     
    Gizzie1983 vindt dit leuk.
  17. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het is inderdaad volledig afhankelijk van het zwembad en de drukte.

    Hier in de buurt zijn diverse kleine zwembaden die discozwemmen / dj-zwemmen organiseren om klanten aan te trekken.
    Het is dan meestal bijna uitgestorven. Buiten 1 of 2 zwemfeestjes is er meestal niemand.
     
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Hahaha de meest relaxte ouders ooit bij een kinderfeestje :p
     
    Suuzan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina