Rustgevende tabletjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door aardbei1707, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Iemand hier ervaring mee?
    Ik wil graag een rustgevend tabletje als we op vakantie gaan.. ik zie zo ontzettend op tegen het vliegen met mijn dochter, bang dat ze niet slaap, veel huil etc. en als ik dan ook nog eens gestrest ben wordt het alleen maar erger ben ik bang.

Ik heb nog nooit iets genomen dus geen ervaring.
    Zijn er ook tabletjes die je gewoon 1 keer in neem en dan is het genoeg dus niet dat ik 6 weken achter elkaar van die tabletten moet in nemen..

En helpt het ook echt?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als ik het goed begrijp wil je iets hebben voor jezelf voor tijdens het vliegen, omdat je bang bent dat je dochter jou teveel stress geeft ?
    Of begrijp ik het nu verkeerd? ;)

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Diazepam, Oxazepam.
    Ook te verkrijgen in lage doseringen zodat de scherpe randjes ervanaf zijn.

Valdispert, homeopatisch. Maar of het werkt zijn de meningen over verdeeld. Dit geldt ook voor Valeriaan en dat soort dingen.

4. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bach rescue al een geprobeerd?

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Oxzazepam kan inderdaad werken maar je kan hier een (beetje )versuft van raken, kan me voorstellen dat je ook nog wel je aandacht moet blijven houden voor je dochtertje, of heb je dit al goed kort gesloten met je prtner?

6. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Heb weleens voor een busreis en voor een lange treinreis primatour/ huismerk etos reistabletten gebruikt, die werken best goed bij mij.
    Officieel tegen misselijkheid/ wagen/lucht/zee ziekte, maar ik werd er ook suffer en dus rustig van. Ik nam ze half uurtje voor vertrek in.
    Zijn geloof ik ook geschikt voor het vliegtuig ;)

edit: misschien is het niet helemaal wat je bedoeld bedenk ik me nu:)

7. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Iets homeopatisch kun je zo in de winkel kopen.
    De pammetjes alleen op recept. Maar ik denk niet dat je die krijgt voor zo iets. Bovendien niet echt fijn als je suf bent, en de verantwoording voor je dochtertje hebt.
    Zijn er geen andere mogelijkheden om te ontspannen? Ademhalingsoefeningen?

8. Partyrocker

Je heb ook 2mg oxazepam. Daar word je vrijwel niet versuft van.
    Dat is echt puur de scherpe randjes eraf halen.
    Kun je nagaan dat ik 10mg oxazepam had en dat was nog niet eens de max. dosis :p

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Hmm nee moet zelf niet te versuft raken idd! kom nu toevallig op de site van valdispert.. maar ja is idd homeopatisch.. iemand hier ervaring mee toevallig?

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hihihihi, ja ik ken alleen maar de hogere doseringen boven de 10mg vanwege mijn werk :) ik wist niet dat je ook 2mg had :)

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Alleen ontspannen helpt bij mij helaas niet.. kan soms echt een stress kip zijn

12. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ms eens met de huisarts bespreken wat voor jou handig om te gebruiken.

13. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Idd oxazepam of anders gewoon 2 paracetamol..werkt ook ontspannend. Of een borrel :p glaasje wijn. Moest wel een beetje lachen..ik voelde me precies zo! Heb niks genomen hoor, maar was ook echt erg gespannen om met mn hele drukke bewegelijke af en toe opvliegende dochter 3 uur op een stoeltje rustig te houden! Zag er echt erg tegenop maar is achteraf toch erg goed gegaan, heen en terug reis een uur liggen slapen. Dat scheelt al! Vorig jaar hebben we het ook gedaan maar toen was ze nog een stuk kleiner en een stuk minder bewegelijk :)

Succes iig!!!

14. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Ja misschien moet ik dat maar doen inderdaad

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Even langs de huisarts!

Ik kan echt ziek worden van spanning en zenuwen. Of echt onrustaanvallen krijgen.

Ik ga al spugend het vliegtuig in ;)

Ik heb voor dat soort aanvallen ook pammetjes, gebruik ze bijna nooit maar als het nodig is dan werken ze wel!!
    Je kan idd ook lagere dosering doen, dan pikt hij wel je onrust op maar wordt je niet zo suf

16. Tese

Tese Niet meer actief

Paracetamol werkt alleen pijnstillend niet ontspannend. Ik zou zelf niet zo snel naar oxazepam grijpen, rare huisarts die dat voor zo'n situatie gaat voorschrijven. Je kan ook plantival van gsm proberen of valeriaan. Primatour werkt idd ook rustgevend op je zenuwstelsel dus dat is ook een optie.

17. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Das nog niets,ik was laatst bij de apotheek en er was een man die kreeg tabletten mee van 50 mg oxazepam:$

18. Partyrocker

Je moest eens weten waar de pammetjes voor worden voorgeschreven. Daar hoef je echt niet voor tegen een zenuweninzinking voor aan te zitten hoor.

Klaproos;
    Sjeeees, dat zijn nog eens de doseringen. Die zal wel aardig last hebben van gewenning dan. Je zou mij daar plat mee krijgen gok ik :p

19. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#19 Klaproos, 5 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2013
    wat doe je dan voor werk? Gewoon nieuwsgierig ;)

*oeps sorry partyrocker,heb dat maar weggehaald voor meegluurders* Maar het was voor paniekaanvallen :)

20. Partyrocker

Ik weet het ook maar omdat mijn moeder zo'n lage dosering kreeg van Diazepam. Om haar bloeddruk naar beneden te krijgen (icm met verlagers), aangezien deze wss te hoog was door stress.

Deel Deze Pagina