Prikker tips? (traktatie, verjaardag, etc)

Discussion in 'De lounge' started by chantal1985, Jan 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

I.v.m. verjaardag (feestje) ben ik op zoek naar tips voor leuke, lekkere prikkers. Zowel geschikt voor volwassenen, als voor kinderen.

Vorig jaar heb ik mij uitgesloofd met allerlei hapjes, zoals wraps, etc. De dag ervoor hele dag in de keuken gestaan, etc, en uiteindelijk bleven we echt met bergen voedsel zitten, haha. Dus dit jaar wil ik het mijzelf makkelijker maken, en vooral minder hapjes. Ik wil in ieder geval prikkers, voor het gemak, en ziet er leuk uit.

Ik heb al;
    - Prikker met poffertjes & aardbeien, en beetje poedersuiker.
    - Prikkertjes mini salade caprese (tomaatjes, bolletje mozarella, bascilicum & pesto)
    - Prikker met kaas, coctailworstje, druif? (vind ik een beetje saai, dus een leukere variant hiervan is welkom)

2. minon

minon Niet meer actief

Wat heel grappig staat en als je een appelboor hebt:
    Even dikke plakjes kaas en komkommer snijden en dan met een appelboor in midden rondjes kaas en komkommer eruit halen. Dan stop je de rondjes kaas in de komkommer en andersom de rondjes komkommer in de kaas.
    Cervelaatworst insnijden vanaf het midden naar de rand en dan oprollen dat je een punthoedje krijgt. Die vullen met sellery of huzaren of rundvleessalade.
    Toastjes met tonijntapenade
    Komkommerplakjes en worteltjes met een kommetje heksenkaas als dip.

3. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Wraps maken met kip en zalm...oprollen en in stukjes snijden en dan aan de prikker.

Kleine gehaktballetjes.....

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

Jun 14, 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dit kan je ook heel erg opleuken door bijv een stukje kaas, leverworst en komkommer met een uitsteekfiguurtje uit de snijden (een ster, leeftijd van je kindje en een hartje)

5. chantal1985

Had ik idd ook nog aan zitten denken. Maar vind ik wel meer iets voor een traktatie, dan voor een verjaardagsfeestje.

6. chantal1985

Verder niemand tips? :(

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    -Stukje brie-zongedroogd tomaatje op een prikker
    -Kipstukjes kruiden/marineren en bakken, 3 stukjes op een prikkertje
    -Kaas-ananas-cocktailworstje-zilveruitje/augurk
    -Verschillende soorten (tropisch) fruit zoals mango,meloen,stukje kokosnoot,druif op een prikker
    -Chocolade smelten,aardbeien overgieten met chocola,uit laten harden en 3 aardbeien op een prikker

Voor kinderen:

-Verschillende spekjes en snoepjes op een prikkertje
    -Nibbit rings voorzichtig op een prikker rijgen

Share This Page