Wat zijn jullie ervaringen ermee? Wat is echt een goede en wat zijn handige momenten om hem rond te laten gaan? Mist hij veel plekjes, is het ook voor boven handig? Waar moet ik op letten en zijn er nog andere tip? Wij overwegen om er een aan te schaffen. Onze Dyson (steelstofzuiger) werkt prima maargoed, dan moet je toch weer telkens zelf aan de slag . Ik heb in mijn hoofd zitten dat een robot een goede aanvulling is.
Wij hebben een Blaupunkt Bluebot. Die dweilt ook, naja , haalt een natte lap over de vloer. Werkt al 4 jaar prima.
Hoe zijn jullie tot die keuze gekomen? Want er zijn zoveel soorten in zoveel prijsklassen. Ik zuig gerust met de Dyson even bij, geen probleem. Maar ik vind het ook makkelijk als je 'm bijv kan instellen 's nachts en als he weg gaat. Wij hebben een gietvloer dus hij moet wel zachte borstels hebben of een fluffy zuigmond. Belangrijk, want onze vloer is wel iets minder krasbestendig dan traditionele gietvloeren (doordat wij biopolymeren vloer hebben). Verder moet de zuigkracht gewoon hoog zijn uiteraard. We zijn binnenkort met 6 personen dus genoeg te zuigen.
Ideaal zo'n ding! Wij hebben de Roomba en bv de droogloopmat bij de voordeur zuigt ie beter dan onze Dyson steelstofzuiger. En we hebben 2 katten. Wij zetten m aan als we weg gaan, of mn vriend bv als ie alleen thuis is. Nadeel: je moet wel alles even omhoog zetten, dus stoelen op tafel enzo. Wij gebruiken hem in het hele huis.
Wij hebben er sinds 3 jaar een en ik was van te voren erg sceptisch. Ik zag er de meerwaarde niet van in. Inmiddels ben ik er heel blij mee. Als het hier weer een slagveld is op de grond na het eten dan zet ik dat ding aan en is het daarna weer netjes. Sinds ik thuis werk zet ik hem sowieso vaker aan want dan is er voor de rest niemand thuis. Enige dingetje is dat je wel ff een swipe moet doen of er niet te veel zooi op de grond ligt. Maar ja dan is het huis ook weer meteen netjes. Qua model kan ik je geen tips geven. Mijn man heeft deze uitgezocht en had daarvoor research gedaan. Volgens mij is deze van Xiomi ofzo (een chinees merk maar staat goed bekend). Ik zou wel op de accuduur letten. Ik kan met deze niet alle kamers achter elkaar laten zuigen zonder op te laden.
Wij hebben er sinds kort eentje, van de Lidl, wou eerst kijken of ik het wat vond voor ik er nog meer geld aan uit ging geven. Ik vind het toch een beetje alsof je toekijkt hoe je man staat te stofzuigen en ik irriteer me eraan en het duurt lang. Maar verder wel een uitkomst.
Wij hebben een Medion van de Aldi. Had hem een paar jaar geleden gekocht voor wanneer de hond in de rui was, want als ik 's ochtends had gezogen, leek het 's middags soms alsof ik een week niets gedaan had. Hond kwam niet boven, dus voor beneden was prima. De hond leeft inmiddels niet meer, maar onze langharige kat kan ook aardig verharen en ik heb soms ook geen zin om te stofzuigen, dus dan zet ik hem aan. De Medion is wat 'dom', maar ja, voor dat geld had ik ook andere verwachtingen dan bij een Roomba ofzo. Hij blijft graag 100 keer op en neer rijden onder onze bank en uit de keuken vertrekt hij juist weer redelijk snel, daar liggen daarna nog al eens wat kruimels als hij klaar is. Maar al met al sta ik steeds weer te kijken hoe vol dat bakje is als hij klaar is. Voordelen: Je hebt zelf weinig te doen Hij komt goed onder banken en kastjes Nadelen Hij werkt wat eigenaardig Hij raakt verstrikt in snoeren of veters van schoenen. Hij raakte ook verstrikt in de staart van onze langharige hond, die niet aan de kant ging voor dat ding, dus ik moest er wel bij in de buurt blijven sinds die robotstofzuiger zat vastgedraaid in haar staart. Daar ben ik ook bang voor met onze langharige kat, want die gaat ook niet aan de kant.
Goede toevoeging dat het lang duurt. Dat vind ik ook wel minder er aan. Onze robot kan echt met gemak 45 min over onze woonkamer doen (is wel vrij groot maar 45 min is wel een beetje overdreven).
Wij hebben de roomba s9+ sinds anderhalf jaar. Met 5 katten (waarvan 4 langharig) staat ie bijna dagelijks aan en ben er tot nu toe tevreden over. Enige nadeel is dat de accu nogal snel leeg is omdat hij zoveel gebruikt wordt en dus tussendoor een keer moet opladen als ik hem de hele benedenverdieping laat doen. Ik gebruik 'm overigens niet voor de bovenverdieping, daar doe ik zelf stofzuigen aangezien dat echt niet dagelijks nodig is.
Wij hebben een Xioami. Onze kraamverzorgster (2019) was er heel erg lovend over. Haar man had heel veel over uitgezocht en kwam tot de conclusie dat dit de beste was. Deze hebben wij ook aangeschaft en zijn er super tevreden over! Botst nergens tegenaan en neemt ook goed alle hoekjes mee. Ik laat hem 1 of 2x pd zuigen en gebruik mijn andere stofzuiger bijna nooit meer. 1x pw zet ik hem boven neer, en gaat hij daar overal bij langs. Al met al dus heel blij mee!
Even inbreken hoor. Maar moet je echt alles van de grond halen? Ik bedoel dan de stoelen enzo? Ik overweeg er ook een maar als ie er 45min over moet doen en tussendoor aan de lader gehangen moet worden kan ik het beter zelf even doen
Bij ons gaat hij gewoon onder de stoelen door. Ik pak alleen zooi weg en schoenen. Bloempotten, prullenbak blijft gewoon staan. Ligt ook aan de items want ik doe de barkrukken bijv wel wegzetten want daar krijgt hij altijd een error.
Speelgoed en kleine dingen van de grond. Rest zuigt hij heel netjes omheen. Vegertje steekt iets uit zodat hij alle hoekjes etc ook goed mee zuigt. Tussendoor hoeft hij hier niet te laden. En op taptijt, zuigt hij automatische iets harder. En boven kan hij ook gewoon, zonder dat hij van de trap valt, want daar heeft hij een sensor voor.
Die van ons is idd ook van dit merk. Man heeft ook uitgebreid research gedaan (is wel al 3 jaar oud dus wellicht zijn er nu betere).
Ja die van ook idd alweer drie jaar oud. Maar doet nog steeds goed. Maar wat je zegt ontwikkelingen gaan door
Hier 1 van de Lidl, alleen zuigen. Doet het prima. Vantevoren even snoertjes etc omhoog en dan zet ik m aan als ik ga sporten. Kom ik thuis; ik gesport en beneden gestofzuigd. Ideaal.
Nee alles hoeft niet van de grond hoor, alleen touwtjes/veters loopt ie op vast. Stoelen enzo gaat ie keurig langs en onderdoor. Maar het duurt wel lang. Ik heb m gekocht omdat ik pijn krijg van stofzuigen, maar als dat niet het geval was zou ik zelf even dagelijks stofzuigen.
Hier gaat hij elke nacht, speelgoed enz van grond maar zeker niet stoelen en tafels enz.. zuigt die omheen. Tuurlijk blijft er onder de tafel tussen de stoelen wel eens wat liggen maar logisch... Elke avond om 24u gaat hij zijn rondje doen, woonkamer en keuken, doet die 35 min over. Ja je doet het zelf sneller maar ik slaap dus ik vindt het prima . Hij gaat daarna zelf naar z'n huisje die staat onder de hoekbank uit het zicht. (Heel soms is die de weg even kwijt en kan hij hem niet vinden) Ik vindt met jonge kinderen echt een must Hadden eerder een roomba, die is naar boven. Hebben nu een ecovacs geloof ik. Die kan ook dwijlen maar dan moet je zelf eerst water erin doen en daarna legen enz. Dat gebruiken we eigenlijk te weinig... Ik vindt het vooral fijn dat mijn mobiel een melding geeft als er iets is, als die iets heeft opgezogen, z'n huis kwijt is, er teveel haren in de borstel zitten of als die geleegd moet worden..