Robotstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door klarinet, 31 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wie o wie heeft er een robotstofzuiger? En hoe bevalt deze? Welke heb je en raad je hem aan?

    Ik ben aan het denken om er een aa te schaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
    En ze gaan van €150 tot €1000.
    Dus ik dacht laat ik het hier eens vragen!

    Dank voor je reactie!
     
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Hier een irobot i7. Al zeker een jaar nu. Heel erg blij mee. Zet hem twee keer per dag aan maar wel het liefst als we weg zijn. Hij doet namelijk 2 uur over de benedenverdieping en dan zit je zolang in de herrie terwijl als je het zelf zou doen met een kwartiertje/half uurtje maximaal klaar zou zijn. Maar ik stofzuig dan slechts een keer per week even zelf langs plekken waar ie niet (goed ) bijkomt en de plinten en de trap.

    Ik kan niet meer zonder maar zou wel twee djngen anders doen als ie stuk zou gaan. Eentje aanschaffen die zichzelf leegt (of tenminste, waar je niet na elke ronde moet legen) en eentje die ook een dweilfunctie heeft.
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Wij hebben een Vorwerk kobold vr200 (niet meer te krijgen, wel de vr300 geloof ik), hij is al wat jaartjes oud en doet het nog prima. We zetten hem hier aan als we naar bed gaan en dan doet hij de woonkamer en keuken en terugtrekruimte van zoon (bij elkaar ongeveer 100 m2), hij moet tussendoor een keer laden, want dat redt hij meestal net niet. De deuren naar de hal laten we dicht zodat we hem boven nauwelijks horen. De hal doe ik eigenlijk altijd met de hand en de bovenverdieping soms met de robot en soms met de hand. Zolder eigenlijk altijd met de hand ivm o.a. een werkplek met veel snoeren en ook wasrekjes enzo (grote zolder met veel functies ;)).
    Als deze aan vervanging toe is, komt er meteen een nieuwe. Misschien zou ik dan zo een van irobot doen met zo’n automatisch leegstation en ook een dweilrobot. (Ik heb nu ook een dweilrobot, maar die is dom en eigenlijk te dom voor grote ruimtes. Wel heel fijn voor de badkamers).

    O ja, qua prijs, de goedkopere zijn meestal niet “slim”, mijn ervaring is dus met de dweilrobot dat dat prima is als het gaat om een kleine ruimte, maar niet fijn bij een grotere ruimte (dan slaan ze sneller stukken over enzo).
     
  4. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    We hebben de roborock s7 voor beneden. Hij doet 37 m2 in 3 kwartier. Gaat netjes overal om heen en onderdoor. En door nogo zones komt hij niet waar het onhandig is. Deze kan trouwens ook dweilen, maar vind ik op zich beperkt. Maar het stofzuigen doet ie top.
     
  5. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Er zijn van die dingen die ik veeeeeel eerder had moeten aanscchaffen. We hebben een Eufy nu een half jaar en zetten hem s nachts aan ... lekker opgeruimd beginnen aan de dag. We letten op dat alles wat er onder vast kan komen te zitten we halen en hebben er haast geen omkijken meer naar. Hij geeft aan als hij vast zit of als zijn voetjes schoongemaakt moeten worden dus ik zou zeggen TOP. Die van ons was rond de 250 euri.
     
  6. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Wij hebben er op elke verdieping 1.
    3 in totaal dus. Van het merk Eufy, sinds een jaar of 2. Dit hadden we echt jaaaaren eerder moeten doen. Ik leeg ze ongeveer na 3 zuigbeurten (oeh raar woord :D). Wij hebben ze alleen niet ‘s nachts aanstaan want mocht ie vast komen te zitten dan gaan ze piepen en daar heb ik geen zin in.
    Echt, elke euro waard als je het mij vraagt.
     
  7. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Wij hebben de irobot i7 plus. Deze is stil, snel en leegt zichzelf. Ideaal en zou niet zonder kunnen. Hij is zn geld dubbel en dwars waard.
     
  8. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Dat zijn positieve reacties! Fijn. Dank je wel
     
  9. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.474
    113
    Wij hebben een Roborock s7, superfijn ding en ik zou nooit meer zonder robotstofzuiger willen. Hij brengt al je verdiepingen en kamers netjes in kaart, gaat om spullen en trappen heen, tilt tijdens het dweilen netjes de dweil op als hij bij een kleed komt. Je kunt hem ook een kamer of aparte zone laten doen of een no go-zone instellen.
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb jaren terug een rumba robotstofzuiger gehad. Was niets voor mij helaas. Hij was langzaam en zoog niet zo goed als ik zelf met de hand deed.
     

Deel Deze Pagina