Hoi meiden, Moet even iets van me afschrijven, ben behoorlijk verdrietig. We hebben dinsdag IUI gehad en vandaag zou ik gebeld worden voor de uitslag van het zaad. 1e zaadonderzoek aantal 4 miljoen 0 % bewegend 2e zaadonderzoek aantal 13,6 mijoen 15 % bewegend 1e iui voor opwekking aantal 3,2 miljoen 0 % bewegend 1e iui na opwekking aantal 1,2 miljoen 25 % bewegend Even een korte samenvattig: De eerste keer was het zaad echt slecht. IUI was niet mogelijk, waarschijnlijk IVF ook niet, dus we moesten denken aan ICSI De tweede keer was het zaad een stuk beter, we kwamen zelfs in aanmerking voor IUI. Wij natuurlijk echt heeeeel erg blij met deze uitslag. Nu hebben we dus deze week IUI gehad en nu blijkt de kwaltiteit van het zaad weer net zo slecht te zijn als de 1e keer. De de kans dat het met IUI lukt is eigenlijk heeeeeeeel erg klein. De arts wil nog 1x IUI doen, omdat het tweede zaadonderzoek toch genoeg was voor IUI. Maar de kans dat het volgende keer weer net zo slecht is, is tamelijk groot.... Pfff.... eigenlijk een hele shock. Ik ben nu ook bang dat we aan ICSI moeten gaan denken... Bah... wat voel ik me nu rot. Je wordt heen en weer geslingerd door hoop, verdriet, angst etc. We waren gewoon ontzettend blij dat we met IUI konden beginnen, en had ook goede hoop hierop. En nu is al die hoop in een keer helemaal weg! En het stomme is, "in het potje" zag het zaad er dit keer echt heel veel uit. Veel meer dat de 1e en 2e keer. We hadden er allebei een heel goed gevoel bij. En nu blijkt de uitslag zo slecht te zijn. Pfff... wat een verhaal. Ik moest het ff kwijt. Sorry dat het bericht 2x geplaatst is Geen idee wat ons met ICSI allemaal te wachten staat. En hoelang het gaat duren eer we aan de beurt zijn etc. Ik zit best nog met veel vragen. Helaas moet ik nu gaan werken... ik bel maandag de arts even terug Groetjes Roca
Lieve Roca, Het enige wat ik je kan zeggen is dat je met ICSI wel degelijk nog hele goede kansen hebt. Ik begrijp heel goed dat het een flinke teleurstelling is en dat je de IUI niet meer ziet zitten nu. Laat het even bezinken. Misschien heb je na ICSI wel een prachtig wondertje in je buik meid! Je mag me alles vragen! Heel veel succes en liefs, Elmo
Wat verdrietig zeg. Bij waren de zaad-testen ongeveer gelijk aan de jouwe wij gaan nu voor ICSI. Laat je tranen even lekker stromen, dat lucht op en je krijgt er zachte wangen van. Hou vol meid, ik heb geen verstand van IUI enzo maar KOP OP HOU VOL! Liefs Ester
Wat een KL*TENIEUWS! Wens je veel sterkte! Bij ons werd het ook ICSI! Weet precies hoe je je voelt meid! KOP OP! Laat je tranen vloeien, lucht op! (en je schijnt er zachte wangen van te krijgen) Liefs Marjo
Jeetje Roca wat een rot nieuws...... Sterkte met het verwerken en stel alle vragen die je hebt aan de arts... Ook als is dit kutnieuws, er zijn nog steeds kansen op een wondertje!
Jee meis wat een teleurstelling. Je wordt idd wel enorm op en neer geslingerd! Sterkte. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en geholpen worden!
sterkte meid, wat vervelend dat je nu onduidelijkheid heb. ook voor jullie zit de oplossing erbij. veel liefs lydia
Machteloos kan het zijn he! in de MMM. Vervelend dat al je hoop opeens weg is gevlogen. Laat je verdriet er even zijn. LIEK
He roca, je wordt wel erg heen en weer geslingerd tussen geluk en verdriet. Meid bedenk dat er in ieder geval nog iets bestaat in de MMM, die je kansen kunnen op zwangerschap kunnen vergroten. En die laatste IUI, tja ik weet helemaal wat je daarbij voelt... Ik wens je veel sterkte en toi toi toi. Liefs Lisette.
Lieve Roca, Soms lijkt het allemaal zo oneerlijk! Kan me voorstellen dat het totaal niet is wat je had verwacht! Gewoon terugbellen en al je vragen stellen! Daar zijn ze immers voor! Sterkte en hoop dat je je antwoorden vindt die je zoekt! liefs nina
Dank je wel meiden voor jullie lieve reacties. Ik voel me nu al weer wat beter. Niet dat ik niet verdrietig ben, maar we hebben nu weer iets van, "kom op, we gaan ervoor". Flink huilen lucht enorm op. Het zullen vast en zeker niet de laatste traantjes zijn, maar dat hoort erbij. Je kunt je gevoel immers niet uitschakelen he. En Elvira, ik moet regelmatig aan je denken. Ook jullie stonden op de wachtlijst van ISCI, en ineens toch spontaan zwanger. Dat geeft me heel veel moed. En ik denk nog veel meer meiden hier. Liefs Roca
Dat is echt k..te nieuws, maar kan ook zo weer de goeie kant op gaan he! Moed houden, en je hebt gelijk alles hangt af van 1 dag, met zo'n potje etc.... Maar de technieken van tegenwoordig gaan erg ver.... kijk hoe gaat de walvissenclub de afgelopen dagen alweer aangevuld is! ik krijg daar weer moed van! kop op, schaapje
Geef de moed niet op meid, ik weet dat dit een hele teleurstelling is die kl*te uitslag maar we weten waarvoor het doen. Ik denk ook dat je gewoon even bij moet komen van de uitslag en ik hoop dat je de moed weer heb om er weer helemaal voor te gaan. En ik hoop nog meer dat je snel de MMM uit kan. Liefs Jolie