Lieve meiden ik ben nu bijna 16 weken zwanger, en vandaag ging ik mijn oudste naar de PSZ brengen. Hingen er grote waarschuwings papieren dat de 5e ziekte heerst, en dat het gevaarlijk is voor zwangeren tot 20 weken. Nu is het zo dat ik amper antistoffen heb, zo ook toen ik zwanger was van de oudste heerste er rode hond(rubella) had ik ook geen antistoffen tegen. En toch heb ik alle prikken gehad toen ik klein was, maar ik heb als kind al meerdere bloedtransfusies gehad, en toen ik wat ouder was ook, en na de bevalling van Angela ook weer 2 transfusies. Ik heb dus gelijk vanmorgen de HA gebelt, en die wilt geen enkel risico nemen dus heeft hij direct laten prikken, en vanmiddag krijg ik de uitslag al, en ik moet bekennen er is nog niks bekend maar ik ben toch wel bang dat ik geen antistoffen heb...En daarbij komt dat de HA ook te kennen heeft gegeven dat mijn jongste misschien de 5e ziekte heeft, sinds 2 dagen enorme rode wangen, wat verhoging....maar nog geen uitslag, en het is geen tandjes pijn wat ik eerst dacht. Pfff hoop zo dat het snel middag is, en dat er zekerheid is. Want de HA heeft ook gezegt als ik geen antistoffen heb kunnen ze ook niks doen, hopen dat ik de 5e ziekte niet te pakken krijg, of die meiden Moest het gewoon even kwijt
Jeetje wat vervelend! Ik hoop voor je dat de uitslag positief voor je is! Is het geen optie om je meiden tijdelijk niet naar de psz te brengen om de kans op de 5 de ziekte te verkleinen?
Update : Denet de huisarts gesproken, en de uitslag laat nog langer op zich wachten, hij hoopt morgen en anders vrijdag Er moest nog wat op kweek En zowiezo Angela vrijdag even thuis houden van de PSZ tot de uitslag er is, en dan even verder kijken... Geduld wordt weer goed op de proef gesteld!
Ik zit met hetzelfde. Houd mijn dochter nu ook thuis, in afwachting van de uitslag. Duurt 2 weken, zeiden ze. Tegen die tijd is het misschien op de creche ook alweer overgewaaid!
Hier hebben ze Cito geprikt, dus spoed opdracht zeg maar. Zou eigenlijk vanmiddag de uitslag krijgen, maar er moest nog wat op kweek, en dus morgen of vrijdag de uitslag pas. Maar Angela blijft nu in ieder geval thuis tot de uitslag bekend is, en afhankenlijk van de uitslag kijken we even verder! Hoop ook voor jou dat alles goed is, en je een goede uitslag krijgt, snap trouwens niet dat ze je zo lang laten wachten op de uitslag