Hoi, Mijn zoontje is 3,5 maand oud, weegt 6,5 kilo en drinkt 6 voedingen (eerste fles van 120/4 en verdere flessen van 150/5) op een dag, om de 3 uur (eerste fles om 6.30 uur, laatste fles om 21.30 uur). Hij zou nu toch ongeveer naar 5 voedingen moeten gaan, maar hoe doe ik dat? Hij geeft nog niet echt aan méér per fles te willen... En hoe zit het met volgende stappen: wanneer en bij welke fles geef je rijstebloem? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Hoi! Wanneer een kindje naar 5 voedingen gaat is heel verschillend hoor. Je kunt het gewoon eens proberen om 180 ml per fles aan te bieden. Daar mag hij 5 flessen op een dag van hebben, dus je kunt iets meer tijd tussen de voedingen laten. Mocht hij toch nog minder drinken, dan mag je maximaal 6 flessen van 150 ml geven. Het komt vanzelf Rijstebloem zou ik je pas op zijn vroegst aanraden als je zoontje 4 maanden oud is. Dan zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen om in de laatste fles een beetje rijstebloem te doen. Groetjes Linda
Hoi Linda, Bedankt voor je antwoord. Vanuit de informatie die op het pak staat, ging ik uit dat je naar gewicht moet kijken als het gaat om het aantal voedingen per dag! Ik ben gerustgesteld en wacht gewoon even af wanneer mijn kindje er aan toe is!
Hoi! Dat is fijn! Het is meer een richtlijn/ maximale hoeveelheid hoor. Elk kindje is daarin zo anders. Volgens mij gaat het zo prima en als je denkt dat je zoontje eraan toe is, kan je het gewoon eens gaan proberen. Groetjes Linda