heel weinig drinken wel happy

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door vlindermoeder, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    hoi ik heb een vraagje. wij zijn overgestap van friso comfort 1 naar friso standaard 2 en voegen dan johannes spul toe.
    maar sinds wij zijn over gestapt gaat ze steeds minder drinken. ze drinkt verspreid over de dag nog maar 300 a 400 ml!!!! ze is wel gewoon een blije baby en haar potjes gaan er heel goed in.
    kan het zijn dat het voor haar gewoon genoeg is, want ze is wel happy. en krijgt ze nog wel voldoende voedingswaarde binnen.
    ik geef ook wel eens pyjama papje 160 ml voeding en dan 5 scheppen pap met een leppeltje. heeft dit dezelfde voedingswaarden als een fles van 200 of 235?

ik hoop dat je een antwoord voor me hebt want ik word er een beetje hoppeloos van dat ze zo weinig binnenkrijgt van fles voeding

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

300-400 ml is wel heel weinig inderdaad. Geef je daarnaast nog een pyama papje of zit dat er nog bij? Als je het ernaast geeft dan is het al een stuk beter, je mag dit gewoon meetellen (160 ml). Dan kom je aan 460-560 ml per dag, dat is al beter.

Voor de leeftijd van Lisa mag je 700-800 ml flesvoeding per dag geven. Mocht ze een tijdje minder drinken (krijgt ze misschien tandjes of is ze verkouden?) dan is dat niet zo erg. Het zou wel fijn zijn als ze ten minste 500 ml per dag kan drinken.

Als ze meer flesvoeding drinkt zonder pap, kan je de pap misschien tijdelijk weglaten. Ook kan je eens proberen om de flesvoeding wat kouder aan te bieden, soms gaat dat beter.

Groetjes Linda

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    ik doe de pap juist omdat ze geen fles wil en als ik er dan pap van geef met een leppeltje gaat het er wel in.
    vandaag heeft ze 390 ml gedronken waarvan 160 pap is.
    200 gr groente en 150gr fruit.
    voor zo ver ik zie krijgt ze geen tanden en ze heeft ook gee verhoging

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Als de pap beter gaat dan de fles dan is dat prima. Het eten van een lepeltje vind ze waarschijnlijk interessanter.
    Je kindje krijgt nu met de flesvoeding en de pap 550 ml voeding binnen. Dat is mooi. Probeer in de gaten te houden dat ze minimaal 500 ml voeding binnen krijgt.

Groetjes Sanne

Deel Deze Pagina