Wie heeft advies of herkent dit, ik denk dat het met de groeisprong temaken heeft, maar ik wordt er nu lichtelijk tureluurs van. ruim 2 weken geleden heeft mijn zoon zijn vaccinatie gekregen (14 maanden) geen problemen erna, maar na een week kreeg hij hoge koorts, en na een paar dagen zat hij onder de vlekjes. Maar nu het probleem: sinds die tijd is hij bij mij niet te genieten, heel veel krijsen, zomaar uit het niets, aan mijn benen hangen, en als ik hem aanspreek op iets wat niet mag (gewoon liefdevol) kijkt hij erg boos (das wel schattig, trouwens )en dan gooit hij zich op de grond en bgint weer te krijzen)Hij speelt ook niet zelf. Maar van de week was de oppas hier en hij gedroeg zich voorbeeldig, speelde zelf, mopperde helemaal niet. Ze terkt de deur achter zich dicht en hij begint gewoon weer met krijsen en heeel veel aandacht te vragen. Ook bij mijn man is hij voorbeeldig. Wat doe ik fout
NOu, ik denk niet dat je ook maar iets fout doet. HIj voelt zich veilig bij je en daarom laat hij zichzelf zien aan je, hij voelt zich zo zeker dat hij dingen uitprobeert bij je. Ik denk dat dat de reactie op de BMR bij toeval over is gegaan in dit gedrag en dat hij nu een sprongetje heeft, een fase. Heel vermoeiend ik ken het wel van Luca. Die begint nu ook weer. WIld gekrijs zo nu en dan, en bij opa en oma vanmiddag nog zo schattig en lief. Soms weet ik neit wat ik met hem moet beginnen, maar dan denk ik maar dat het een fase is.
Nou nou wat een compliment dat hij zich veilig voelt bij mij, is het hechtingsproces in ieder geval gelukt 8) vanmiddag verloor ik even mijn geduld, toen riep ik hem toe, dat hij nu moest stoppen met schreeuwen, toen ging het lipje heel zielig omlaag, maar ik weet het op een gegeven moment ook niet meer, net als jij, het is wel fijn om herkenning te hebben.
Oh ja dat lipje!! Zo lief, maar ja dat gekrijs en die woede om niets!! De ene dag brengt hij heel lief de afstandsbediening naar me toe, want hij weet dat hij die niet mag. Daarnet pakte ik hem af en was het weer krijsen! Ik heb een kussen opde grond waar hij dan even mag afkoelen. Niet echt gezellig dan. Maar ja.
ik zet hem na een paar keer waarschuwen in de box en daar gaat ie dan lief zitten spelen (voor 1 minuut), maar heeeel herkenbaar, en dan kijken ze zo onschuldig, zo van ik doe toch niets
Hier ook heel herkenbaar hoor! Ik heb er toen ook een topic over geopend, want ik wist niet zo goed hoe ik ermee om moest gaan. Het is ook ineens zo'n ander kind dan. Hier werkt negeren echt heel goed. Ja, je moet soms veel geduld hebben, maar even negeren en hij gaat ineens weer lief zelf spelen of kletsen, zo van het ene op het andere moment. Het is puur uitproberen en als hij geen reactie krijgt met krijsen dan houd hij snel op. Nou moet ik zeggen dat ik hem ook wel eens streng toespreek, want dat gegil... Het ligt er ook erg aan of hij moe is of niet. Als hij moe is is het erger, soms krijg ik zelfs een mep in mijn gezicht, dan is het klaar en zet ik hem op de grond, er wordt niet geslagen.