Ik vind Rodée op zich wel leuk, maar ik zou 't zelf schrijven als Rhodé. Romée is ook leuk! Benthe is op zich ook wel leuk, maar moet wel bij je achternaam passen, niet dat ze er ben te ... van kunnen maken.
Ik denk altijd bij de naam bente, ben te wat? ben te dik, ben te klein, enz. Dus ik zou voor de andere naam kiezen
Je hebt dezelfde smaak als ik! Voor Julia hadden we al deze namen op het lijstje staan (Lucas, Rhodé), behalve Benthe, omdat onze naam ook internationaal min of meer uit te spreken moest zijn. Wij hadden ook nog deze namen gevonden: Anna, Lisa/Lise (van Elisa), Lois, Eunice, Dana, Zoë. Allemaal met Bijbelse betekenis en iets aparter dan Eva en Sara Mocht je voor Benthe gaan (leuke naam), dan zou ik het wel met een h doen.
Bente! Maar ik ben bevooroordeeld want onze dochter heet zo Wij dachten deze naam zelf verzonnen te hebben trouwens. We hadden nl. al een jongensnaam en dat was Bent (de zanger van Belgische band Das Pop heet zo en wij hebben die naam altijd heel leuk gevonden). Toen we wisten dat we een meisje kregen kwamen we zelf op het idee er een e achter te plakken zodat het een meisjesnaam werd. Nooit op internet of in namenboeken of weet ik veel gekeken. Toen ze was geboren en wij haar naam vertelden hoorden we ineens overal om ons heen dat die en die een dochter hadden die ook zo heette Nou ja...wij hadden iig de illusie dat we de naam zelf hadden verzonnen hahahahaha!!
Hi,hi.. denk je origineel te zijn. Hier in de wijk hoor je de naam erg veel, terwijl een vriendin die kleuterjuf is en een dorp verderop woont nog nooit van de naam gehoord had! zo zie je maar. Maar ik kies uiteraard ook voor Benthe, dan wel met een 'h'. Rodée vind ik mwah,mwah