Het zal misschien zijn omdat ik Vlaams ben, maar ik lees die naam sowieso met aa. Ik vind het dus helemaal niet verwarrend. Rodin is toch een totaal andere naam? Die kan ik niet anders dan op z'n Frans lezen.
Ik vind de uitspraak verwarrend en vind het ook gewoon niet zo'n mooie naam. Rodin is zeker makkelijker. Maar moet je zelf natuurlijk wel ook mooi vinden.
Voor alleen de spelling zou ik het echt niet laten. Het is niet mijn smaak maar ik vind het ook echt geen rare naam.. Wij kiezen ook voor een naam die ze straks waarschijnlijk veel moet gaan spellen. Dat heb ik zelf met mijn achternaam. Kan ik echt niet wakker van liggen. Ik weet niet beter en m'n dochter zal straks ook niet beter weten. Tegenwoordig weten ze de meest simpele namen nog te verbasteren met rare spelling.
Ik zou het in eerste instantie denken dat het rodeen/rodien(ro-dean) is. maar idd rodaan zou ook kunnen kwestie van wennen onze oudste heeft ook een moeilijke naam, mensen spreken het standaard verkeerd uit als ze haar naam voor het eerst zien. Maar daarna geen problemen mee. krijg juist vaak de opmerking dat het een leuke naam is