Roddelen op het schoolplein

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vaddie, 21 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier gaat het gewoon over wat je gewon zelf meemaakt, bijv. sport, verjaardagen of werk ofzo.

mensen hebben het ongetwijfeld ook over mij gehad en dat is logisch aangezien veel de overgang van krukken nar rolstoel hebben gezien en meegemaakt, ben blij dat ik niet elke ouder apart moet vertellen hoe en wat, als iemand vraagt hoe en wat geef ik ook duidelijk antwoord en leg ik het met liefde uit trouwens

dit vind ik ook geen verkeerd roddelen , maar in dit geval gewoon interesse in een verandering. dat is toch logisch?..

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik herken het deels. De moeders in de klas van mijn oudste zijn ook wel roddeltantes. Die kennen elkaar ook allemaal al veel langer, van vroeger, uit de kerk etc. We wonen ook in een klein dorp, maar ik heb hier niet zoveel contacten, omdat ik gewoon niet veel buitenshuis doe. Ik kom ook niet uit dit dorp en heb niet op dezelfde school gezeten als de rest.

Ze waren wel vriendelijk hoor, maar ik hoorde er duidelijk niet bij.
    In de klas van mijn tweede is dat veel minder. Die klieken ook niet zo samen, heb ik het idee.

Maar goed, ik hoef ook geen vriendinnetjes met ze te worden. Als we maar gewoon beleefd tegen elkaar zijn vind ik het voldoende. Alleen mijn beste vriendin spreek ik regelmatig op het plein, haar zoon zit bij de mijne in de klas en wij kennen elkaar al ons hele leven, dus genoeg te kletsen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat jammer dat het op zoveel scholen zo gaat! Herken het niet. Ik ben meestal ook 10 of 5 minuten van tevoren op school en dan is het gewoon een gezellig kletspraatje. Zeker geen roddels, behalve van een paar personen (en dat zijn er dan ook echt 2 of 3) en die vertel ik dus gewoon niets wat van belang is ;) . Ik ken mijn vriendinnen juist allemaal van school.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Jeetje, er staat me nog wat te wachten hahaha 😱

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat klopt, maar er komt maar zelden voor dat vaders zich druk lopen te maken over wat andere vaders van kinderen die bij zijn kind op de basisschool zitten van hem vinden, laat staan dat ze op schoolpleinen staan roddelen of moeilijk gaan doen op school over wat iemand ooit had geroepen enz..
    Dat is echt voorbehouden aan moeders die van schoolplein- wachten een hobby hebben gemaakt..

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hilarisch! Ik herken dat helemaal niet.
    En met alle respect zijn er daar veel thuisblijfmoeders die elke dag op het plein staan ofzo?
    Ik hoor nooit wat van roddels moet ik eerlijk zeggen. Iedereen is druk met de kids halen, of opa en oma halen of ze gaan naar de bso.

7. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Hier bij ons is het ook zo. Schrok er in het begin ook van, maar idd daar wil je niet bin horen. Dus ik zeg vriendelijk gedag en breng of haal mn dochter.

Vandaag toevallig ook roddelende moeders (het zijn ook altijd dezelfde) na het brengen van hun kind om half 9, ik (in mijn hardloopkleding) zeg ze nog gedag, kom ik om 9.15 terug langs de school (woon naast de school) staan ze er nog te beppen.
    Denk dan bij mezelf, jeeh hebben jullie niks anders te doen ofzo

8. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Niks nieuws dus, dat geroddel. :)

Thuisblijfmoeders. Geen idee. Ik denk de roddeltantes die me zijn opgevallen wel.

S'morgens idd diverse vaders. Die brengen weg en gaan zelf werken.

Gelukkig ook zat leuke mama's/ papa's/ oma's en opa's.

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik herken het ook niet. Hier gewoon halen en brengen her en der een kletspraatje maar heb eerlijk nog nooit geroddel gehoord..
    Blijf ook niet hangen op het schoolplein

Ik zou me er gewoon buiten houden wat eigenlijk iedereen zegt. Lekker laten kletsen

11. Tanjaq

Tanjaq Lid

13 jan 2016
    33
    0
    0
    Huismoeder
    Schinveld
    Hier wordt ook geroddeld en behoorlijk, ik woon in een dorp. Ik ben blij dat mn meiden zelf naar school gaan we wonen er vlakbij, dus hoef ik me niet op te houden aan het geklets. Maar als ik dan al eens via via wat over mezelf terug te horen krijg dan vraag ik me af hoe ze er überhaupt bij komen...

Deel Deze Pagina