Zo klaar met "wegwerp" kleding..waar koop ik een duurzaam lang vest en andere kleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 24 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Wil eigenlijk op capsule wardrobe tour gaan met goede, duurzame kledingstukken die er niet na 3x wassen al niet mooi meer uitzien enzo. Mag ook wat kosten.
    Voor nu zoek ik in ieder geval een heerlijk warm (liefst wol) cognac kleurig lang vest, wat het liefst ook wat dicht kan met knopen.
    Wie heeft er tips. Oh ja en ik shop eigenlijk alleen online..
     
  2. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Ik zie zo snel geen lang vest, maar dit merk is duurzaam. Ik heb hier een jas gekocht die heel mooi blijft

    https://twothirds.com/
     
    Poolvos en vlinderCN vinden dit leuk.
  3. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.609
    25.668
    113
    Vrouw
    Ik heb gemerkt dat goedkoop soms ook heel lang mee kan gaan.
    Had gisteten een trui aan en besefte me dat ik die gekocht had in de zomervakantie voordat ik begon met studeren.
    Die is dus 27 jaar oud.
    Inmiddels wat uitgelebberd. Maar verder nog goed :)
    Was 20 gulden bij de c&a als ik me niet vergis.

    Sorry. Je hebt hier niet veel aan.
     
    Anouk2005, poema, Shay25 en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    987
    1.711
    93
    Vrouw

    Ik heb ook kleren die al jaaaren mee gaan van o.a. H&M, Primark en C&A.
    Heb zo een vest van primark die al zeker 5 jaar oud is en krijg nog steeds de vraag waar die gekocht heb en 1tje van een of ander duur merk, vorig jaar gekocht en ziet er nu al niet meer uit en heb die echt niet veel gedragen.
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Ik heb ook nog kleding uit mijn tienertijd :roflmao: Meeste wat van "gewone" winkels komt blijft bij mij jaren goed. Zal ook wel komen doordat ik kleding niet extreem snel in de was gooi, geen wasverzachter gebruik etc.

    Volgens mij heet "fast fashion" niet zozeer zo omdat het snel zou verslijten, maar eerder omdat het zo goedkoop is dat men het sneller vervangt voor de leuk. Dus niet zozeer omdat het moet/snel versleten is.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    @Mamafiets en @Vergeten Klopt hoeft niet persé duur te zijn hoor. Soms kun je met de goedkope merken ook lang doen maar dan moet je meer geluk hebben is mijn ervaring.
    Kwaliteit verandert ook..20 jaar geleden had ik een levis jeans die nu nog mooi is, 3 jaar geleden nog eens een levis gekocht en die ziet er nu al niet meer uit.
    Heb sowieso het idee dat je vroeger kleding echt bijna voor het leven kon kopen :roflmao: of klink ik nu heel oud.
     
    Cindy1977, tatie, femkes en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Perfectlybasics, wolf and storm, orangebag. Die sites hebben vaak mooie kleding vind ik
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Het ligt echt aan type kledingstuk en geluk hebben denk ik en zeker ook hoe vaak wassen en drogen natuurlijk. Tshirts vallen snel de gaten in hoor bij de echte goedkope merken. En vesten gaan bij mij allemaal pillen :(
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Hier ook ja, dat ik foto's terug kijk en denk ... Hmmm, had ik die trui toen al?

    Wat ook helpt is om niet te veel mode gevoelig te kopen. Iets wat nu "in" is, kan volgend jaar misschien ook nog, maar over 2 jaar is dat zoooo 2020.
    En dat kan dan een vestje van een tientje bij de Primark zijn of een duur vest van een bekend merk.
    Daar probeer ik nu wel wat meer op te letten.
     
    Vero0504 en vlinderCN vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Klopt, dat sowieso. Ik heb laatst rokken laten naaien (vind ik makkelijker dan kleding winkelen) en om heel eerlijk te zijn heb ik totáál geen idee hoe het ervoor staat qua mode :roflmao: Gewoon gekocht wat ik leuk vind en wat ik nú leuk vind, vind ik hoogstwaarschijnlijk over 5 jaar ook leuk.
     
    Felice en vlinderCN vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb een jas van tommy hilfiger en die is echt onverwoestbaar. Heb hem nu denk ik 10 jaar en elke zomer plezier van gehad.

    via limango kan je vaak ook wel veel duurzame merken kopen. Hele mooie wollen vesten met GOTS label.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Zo heb ik vorig jaar na 25 jaar een trui van H&M weggedaan. Hij was nog helemaal goed, maar ik bleef ergens achter haken en toen zat er een scheur in. En ik droeg hem in de winter echt elke week wel een keer, jaren achter elkaar. Ik mis hem nog steeds, haha.
     
    Vero0504 en vlinderCN vinden dit leuk.
  14. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik kijk zelf graag bij Blutsgeschwister, Tante Betsy ,Ragwear.Ik heb namelijk lange armen /benen en deze merken pas ik gewoon.Vesten ben ik zelf geen fan van maar ze hebben wel mooie vesten enzo.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  15. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Mooie vesten hebben ze bij inti knitwear.
    Ik vind armedangels, rhumaa en people tree altijd leuke dingen hebben, die merken kan je in verschillende webshops vinden.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  16. Meg

    Meg Bekend lid

    10 feb 2013
    781
    85
    28
    Wat ik mooie merken vind zijn:
    Dante 6
    Ba&sh
    Selected femme
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Ik vind de vesten van Esprit altijd echt heel lang meegaan. Ik doe ze uiteindelijk weg omdat ik ze echt zat ben, maar ze blijven eigenlijk mooi.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Vesten van de hema blijven hier wel goed op kleur, of ze cognac en lang hebben geen idee. Ik heb nagenoeg uitsluitend zwart :D
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Daar zijn anti pil/pluis apparaatjes voor, mijn moeder gebruikte in de zaak ook een oud elektrisch scheerapparaat, gewoon gereinigd en heel voorzichtig proberen. Er zijn ook van die rose zakjes, met rescue formule voor t pillen. Kwam ze tegen bij de trekpleister, van dat zelfde merk zijn ook SOS doekjes (vlekken op kleding) loveables ofzo dat t heet.

    pil gevoelige kleding was ik met robijn poeder, kleuren blijven daar ook beter bij. Ik doe echt jaren met mn kleding, maar ben compleet ongevoelig voor mode en mijn figuur veranderd nauwelijks.

    Kan de jurk van mn broers trouwen nog prima aan, 15 jaar geleden, prinsessenlijn op maat gemaakt.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Haha dat idee heb ik ook maar dan ben ik misschien ook gewoon oud :roflmao:
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina